تیم ملی فوتبال زنان ایران در تازه‌ترین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال ۶ پله صعود کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رده بندی تیم‌های ملی فوتبال بانوان جهان امروز جمعه و بعد از نزدیک به سه ماه از سوی فیفا اعلام شد که در این رنکینگ تیم ملی فوتبال آمریکا همچنان با ۲۰۹۰.۰۳ امتیاز در صدر رده بندی قرار دارد و تیم‌های آلمان، سوئد، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، کانادا، برزیل، هلند و استرالیا در رده‌های دوم تا دهم قرار دارند.

تیم ملی فوتبال بانوان که در آخرین رده بندی فیفا در جایگاه ۶۷ قرار داشت، با ۶ پله صعود و ۱۴۰۹.۸۹ امتیاز به رده ۶۱ رسید و پایین‌تر از تیم‌های غنا، کرواسی و هندوستان و بالاتر از کشورهای یونان، ترکیه، مراکش، بوسنی و هرزگووین و … قرار گرفت.

تیم ملی ایران فروردین ماه در مرحله نخست انتخابی المپیک به مصاف میانمار رفت. ایران که در این رقابتها با انصراف بنگلادش و مالدیو مواجه شد، در بازی رفت برابر میانمار با یک گل پیروز شد و با تساوی ۱ - ۱ در بازی برگشت، به مرحله دوم انتخابی المپیک در قاره آسیا صعود کرد و این نتایج احتمالاً یکی از عوامل صعود ایران در رده بندی فیفا بوده است.

در قاره آسیا تیم ملی ایران جایی در بین ۱۰ تیم برتر ندارد و در رده دوازدهم ایستاده است. تیم‌های استرالیا، ژاپن، چین، کره جنوبی، ویتنام، چین تایپه، تایلند، فیلیپین، ازبکستان، میانمار و هندوستان ۱۱ تیم اول قاره آسیا هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.