پیشکسوت باشگاه استقلال هیجان ریکاردو ساپینتو در دربی ۱۰۱ را به شمشیر دولبه‌ای تشبیه کرد که در بازی اخیر به ضرر آبی‌پوشان تمام شد.

پیشکسوت باشگاه استقلال هیجان ریکاردو ساپینتو در دربی ۱۰۱ را به شمشیر دولبه‌ای تشبیه کرد که در بازی اخیر به ضرر آبی‌پوشان تمام شد. صادق ورمزیار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ارزیابی‌اش از دربی ۱۰۱ و شکست استقلال در فینال جام حذفی را اینطور بیان کرد: به پرسپولیسی‌ها و طرفداران خوب این تیم و مخصوصاً به یحیی گل‌محمدی تبریک می‌گویم. فقط در کنار این تبریک، فارغ از برد و باخت به آقای گل‌محمدی بگویید، دیدید چرا گفتیم داور خارجی دربی را قضاوت کند؟ این چه شکل داوری بود که با هفت داور نتوانستند بازی را خوب مدیریت کنند؟! وقتی داور اول در دقیقه ۸۰ به دلیل گرفتگی عضله از زمین خارج می‌شود، یعنی آمادگی بدنی‌اش در سطح این مسابقه نبود و برای تعویض داور فقط یک ربع طول کشید تا داور ذخیره آماده و وارد زمین شود.

وی درباره عملکرد داوران دربی و سطح داوری فوتبال کشور، خاطر نشان کرد: بحث خوب یا بد بازی کردن یا نتیجه را کنار بگذاریم. امیدوارم برای سال بعد تصمیم درستی بگیرند. قبل از مسابقه هم گفته بودم که سطح داوری ما از فوتبال‌مان عقب افتاده است. یک زمانی داوری ما از فوتبال جلوتر بود و داوران بسیار خوبی داشتیم، اما الان اینطور نیست.

پیشکسوت باشگاه استقلال همچنین اظهار داشت: استقلال در این مسابقه خوب بازی نکرد. باید از طرفداران استقلال تشکر کرد که در این شرایط حساس کنار تیم بودند، اما به جز روزبه چشمی که تنها بازیکنی بود که به خاطر تیم در زمین جنگید، عملکرد دیگر بازیکنان راضی‌کننده نبود. البته با همین شکل بازی که بار فنی هم نداشت استقلال می‌توانست به شکل دیگری کار را به پایان برساند.

ورمزیار در پاسخ به این سؤال که آیا به‌هم ریختن آرامش استقلال پیش از شروع مسابقه، عامل شکست آبی‌پوشان بود، تصریح کرد: دربی بازی خاصی است و شرایط خاص خودش را دارد. تیمی که آرامش بیشتری داشته باشد در دربی موفق‌تر است. این صحبت‌ها را به‌عنوان کسی مطرح می‌کنم سابقه حضور در ۱۶ یا ۱۷ دربی را داشته است. تیمی در دربی موفق‌تر است که آرامش بیشتری داشته باشد. هیجان ساپینتو مانند شمشیر دولبه‌ای بود، که می‌توانست به تیم کمک یا ضربه بزند که در این مسابقه استقلال ضرر کرد.

وی راجع به ارزیابی عملکرد ساپینتو در استقلال هم به تسنیم گفت: سه هفته پیش بسیاری از خبرنگاران با من تماس گرفتند که درباره عملکرد ساپینتو و ادامه همکاری‌اش با رسانه‌ها صحبت کنم، اما آن زمان سکوت کردم، چرا که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. آن زمان تکلیف تیم روشن نبود و منتظر پایان فصل و تعیین تکلیف فینال جام حذفی بودم. الان زمان ارزیابی عملکرد ساپینتوست. حالا اینکه می‌گویند باشگاه او را کنار گذاشته یا خودش رفته، هم مطرح است، با این حال باید بگویم استقلال با این شرایط در فصل بعد به مشکل برمی‌خورد. ساپینتو از نظر احساسی خوب بود، اما از نظر بار فنی خیر. از حالا کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه باید اقداماتش را برای فصل آینده انجام بدهد تا تیم ضربه نبیند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با اشاره به تعویض‌های ساپینتو در دربی، یادآور شد: تیم استقلال در دقیقه ۹۰ گل به ثمر رساند و او می‌توانست ورق را به نفع تیمش برگرداند، ولی اخراج و درگیری‌اش به استقلال ضربه زد. هیجان ساپینتو استقلال را از شرایط بازی دور کرد. بعد از گل تساوی استقلال او می‌توانست با تعویض‌هایش جریان بازی را عوض کند، اما با تعویض اشتباه روزبه چشمی و محمد محبی شرایط استقلال بدتر شد. از میان هافبک‌های استقلال فقط چشمی توانست توانایی‌اش را نشان بدهد و در میانه زمین عملکرد بهتری داشته باشد. به نظرم تمرکز ساپینتو از دست رفت و این مسئله به تیم ضربه زد.

ورمزیار در واکنش به طرح این موضوع که بعضی بازیکنان استقلال در حد دربی و قواره آبی‌پوشان نیستند، اظهار داشت: بله این لباس برای بعضی‌ها گشاد است و آنها فصل بعد باید از این تیم بروند. من کریمی سرپرست مدیرعاملی استقلال را از نزدیک نمی‌شناسم، اما باید با همفکری با مشاوران خوب و باتجربه به فکر فصل بعد باشد.

وی درباره ابلاغ دستورالعمل سقف قرارداد تیم‌های لیگ برتری و تأثیر آن روی عملکرد استقلال در فصل آینده، تصریح کرد: برای مثال در تیمی چون استقلال هفت یا هشت بازیکن قراردادشان به پایان رسیده است و باید تمدید شود. طبیعتاً یکسری هم به دلیل عملکردشان باید در لیست مازاد قرار بگیرند. به نظرم با تعیین سقف قرارداد، تقویت تیم کار سختی است. امیدوارم مدیریت استقلال بتواند با بهره‌گیری از نظر مشاوران خوب و باتجربه پایان خوبی داشته باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.