فصل ۲۳-۲۰۲۲ لوشامپیونه فرانسه با ثبت شکستی خانگی در کارنامه قهرمان زودهنگام مسابقات به پایان رسید.

فصل ۲۳-۲۰۲۲ لوشامپیونه فرانسه با ثبت شکستی خانگی در کارنامه قهرمان زودهنگام مسابقات به پایان رسید. به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیدارهای هفته سی‌و‌هشتم، هفته پایانی لوشامپیونه فرانسه شب گذشته (شنبه) به‌صورت همزمان از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران برگزار شد که در مهمترین آنها پاری‌سن‌ژرمن قهرمان زودهنگام مسابقات بازی ۲ بر صفر برده برابر میهمانش کلرمون فوت را با نتیجه ۳ بر ۲ واگذار کرد.

در این مسابقه که بازی خداحافظی سرخیو راموس و لیونل مسی با PSG بود، راموس در دقیقه ۱۶ و کیلیان امباپه در دقیقه ۲۱ (از روی نقطه پنالتی) برای پاریسی‌ها گلزنی کردند تا این تیم با دو گل اختلاف از میهمان خود پیش بیفتد، اما تنها سه دقیقه بعد کلرمون فوت توسط گاستین یکی از گل‌‌های خورده را جبران کرد و مهدی زفان در دقیقه ۱+۴۵ کار را برای تیم میهمان به تساوی کشاند. جرجون کایی هم در دقیقه ۶۳ گل برتری کلرمون فوت را زد تا پاری‌سن‌ژرمن با قبول شکستی خانگی جشن قهرمانی بگیرد.

در سایر بازی‌ها نتایج زیر رقم خورد:

آژاکسیو یک - مارسی صفر اوسر یک - لانس ۳ برست یک - رن ۲ لوریان ۲ - استراسبورگ یک موناکو یک - تولوز ۲ نانت یک - آنژه صفر نیس ۳ - لیون یک رمس یک - مون‌پولیه ۳ تروا یک - لیل یک

در پایان فصل ۲۳-۲۰۲۲ لوشامپیونه، پاری‌سن‌ژرمن ۸۵ امتیازی به‌عنوان قهرمان و لانس ۸۴ امتیازی به‌عنوان نایب قهرمان سهمیه حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل آینده را کسب کردند و مارسی که با ۷۳ امتیاز در رده سوم قرار گرفت، باید از دور سوم مرحله مقدماتی شانس خود را برای حضور در لیگ قهرمانان امتحان کند. رن ۶۸ امتیازی نیز به‌عنوان تیم چهارم سهمیه لیگ اروپا گرفت و لیل با یک امتیاز کمتر در رده پنجم به کار خود پایان داد تا راهی لیگ کنفرانس اروپا شود. در پایین جدول هم با توجه به اینکه فصل آینده لوشامپیونه ۱۸ تیمی می‌شود، چهار تیم (یک تیم بیشتر از فصول قبل) اوسر، آژاکسیو، تروا و آنژه به دسته دوم سقوط کردند. همچنین تولوز رده سیزدهمی به‌عنوان قهرمان جام حذفی فرانسه، دیگر نماینده فرانسه در فصل آینده لیگ اروپا خواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.