عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در واکنش به خبر حذف این باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا، گفت: در حد خودمان مدارک و مستنداتی را برای کسب مجوز حرفه‌ای بارگذاری کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهلت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای برای دریافت مدارک و مستندات باشگاه‌ها شب گذشته به پایان رسید. در شرایطی که باشگاه استقلال با پرونده مالی و سنگین آندره استراماچونی مواجه بود، نتوانست این مبلغ را به حساب سرمربی ایتالیایی واریز کند تا به این ترتیب مدارک این باشگاه نقص بزرگی برای گرفتن مجوز حرفه‌ای داشته باشد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دومین سال متوالی جلوی حضور استقلال را در لیگ قهرمانان آسیا می‌گیرد و هواداران این تیم اتفاق تلخ و تکراری را تجربه می‌کنند.

محمد مومنی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه هواداران حق دارند ناراحت باشند، تاکید کرد که پرونده استراماچونی برای دیروز و امروز نیست و باید چند سال قبل مشکل برطرف می شده است.

وی همچنین به اعتراض بازیکنان استقلال به اسپانسر باشگاه قبل از بازی با ذوب آهن واکنش نشان داد و به راهکارهایی اشاره کرد که استقلال امیدوار است در ادامه با اتکا به آن پول استراماچونی را بدهد.

جشن بازیکنان استقلال پس از پیروزی مقابل ذوب آهن مشروح گفتگوی مومنی در ادامه می‌آید:

* خبرگزاری مهر - آقای مومنی! درباره آخرین شرایط پرونده استقلال و بارگذاری مدارک و مستندات لازم صحبت می‌کنید؟

- محمد مومنی: من دیشب باشگاه نبودم. با این حال کارهایی که لازم بوده، انجام شده است. راهکارهایی هم بوده. من دیگر آمدم و دیگر باشگاه نبودم.

* قاعدتاً اگر پول استراماچونی پرداخت و مدارکش در سامانه مجوز حرفه‌ای بارگذاری می‌شد تا الان باشگاه اطلاع رسانی کرده بود.

- بله دیگر. به هر جهت ما صد درصد هم دست خالی نبودیم. منتظر نظر کمیته مجوز حرفه‌ای هستیم.

* این یعنی اینکه استقلال مدارک مورد نیاز در بخش‌های دیگر را در سامانه قرار داده است؟

- بله مدارکی را بارگذاری کرده‌ایم و دست خالی نبوده‌ایم. حالا کمیته مجوز حرفه‌ای باید تصمیم بگیرد. در حد خودمان مدارک لازم و راهکارها را بارگذاری کرده‌ایم.

محمد مومنی * باشگاه استقلال امیدوار بود با اعلام اینکه تعطیلات نوروزی بوده از کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرداخت بدهی استراماچونی مهلت بگیرد اما روز گذشته فدراسیون ایران اعلام کرد که این مهلت قابل تمدید نیست. از این نظر نمی‌توان کار خاصی کرد؟

- ما تا شب گذشته هم که مهلت به پایان می‌رسید، راهکارهایی ارائه دادیم. کنفدراسیون آسیا که دیگر برایمان پنجره را باز نمی‌کند تا دوباره مدارک را بارگذاری کنیم. ملزم به پرداخت پول استراماچونی هستیم. باید این اتفاق رخ بدهد.

* فکر می‌کنید استقلال در قدم بعدی با کسر امتیاز یا محرومیت جریمه بشود؟

- نمی دانم.

* قطعاً هواداران استقلال بابت حذف از آسیا عصبانی و ناراحت هستند. آنها حتی شب گذشته هم در جریان بازی با ذوب آهن شعارهای زیادی دادند.

- حق با هوادار است. هوادار می‌گوید "سکان هدایت باشگاه را به شما داده‌ایم و شما باید مشکل را حل کنید". حق با هوادار است و من هم می‌پذیرم. ولی وقتی اللهیار صیادمنش را فروختند گفتند پول استراماچونی را می‌دهیم. وقتی قایدی را فروختند، گفتند با پولش طلب استراماچونی را می‌دهیم. این مشکل نسل به نسل رسید تا الان که اتفاق نیفتاده است. این برای امروز و دیروز نیست. برای چند سال قبل است. تدبیر نکردند و این اتفاق افتاده است. به هر جهت راهکاری را پیدا کردیم که پول استراماچونی را بدهیم. اگر موفق بشویم پولش را می‌دهیم.

آندره استراماچونی * چه راهکاری؟

- ان شاءالله بعداً که به نتیجه رسید، می‌گوییم.

* مهدی فروردین رئیس کمیسیون ورزش روز گذشته گفت که هشدارها را از سال گذشته داده بودیم و مدیران باشگاه توجهی نکردند. نظرتان در این مورد چیست؟

- بی تفاوت که نبودیم. درست است آقای فروردین به عنوان یک مسئول بالادستی اخطار داده است. در این شکی نیست ولی ما هم باید دستمان باز باشد که کاری را انجام بدهیم. شاید خیلی‌ها بگویند پول استراماچونی را به استقلال داده‌ایم؛ بله ما هم قبول داریم ولی باید در شرایط «اهم و فی الاهم» تصمیم گیری بشود. باید دید با کدام قضیه برخورد منطقی بشود که تیم سرپا بماند. نه اینکه بگوییم نگاهی به پرداخت پول استراماچونی نداشتیم ولی وقتی دستمان خالی بوده است نمی‌شد کاری کرد. باید به ضروریات و اولویت‌های باشگاه نگاه می‌کردیم. تدبیر مدیرعامل هم این بوده است. نه اینکه پول زیادی داشته باشیم و بگوییم این قضیه رخ نداده است. اینها چیزهایی است که لازم و ملزوم هم است. نیاز به کمک داشتیم ولی از جایی کمک نشد. درآمدزایی هم اتفاق رخ نداد. قول‌هایی هم که دادند بی نتیجه بود. دال بر این است که نتوانستیم به تعهدمان عمل کنیم.

* چرا درخواست کمک باشگاه استقلال از شرکت همراه اول به نتیجه نرسید؟

- نشد دیگر!

* شب گذشته و قبل از شروع بازی استقلال با ذوب آهن، بازیکنان استقلال دستان خود را به نشانه اعتراض به همراه اول روی اسم این شرکت گذاشتند که بر روی پیراهنشان درج شده بود. آیا این حرکت با هماهنگی باشگاه بوده و یا خودجوش صورت گرفت؟

- من در جریانش نیستم. هیات مدیره سیاست گذار است و در کار اجرایی دخالت ندارد. راهکارها را برای مدیرعامل تسهیل می‌کنیم. در بحث اجرا دخالتی نداریم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )