سال گذشته شمسی به اولین سالی تبدیل شد که استان کرمان سه تیم در لیگ برتر فوتبال دارد.

سال گذشته شمسی به اولین سالی تبدیل شد که استان کرمان سه تیم در لیگ برتر فوتبال دارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، ۱۴۰۱ سال شیرینی برای باشگاه مس کرمان بود که به دوری هشت ساله نارنجی‌پوشان از سطح اول فوتبال ایران پایان داد. با این حال این سال خوش‌یمن برای مسی‌ها خالی از حاشیه هم نبود.

آغازی طلایی پس از غلبه بر خوشه طلایی ساوه، ماشین‌سازی تبریز و فولاد خوزستان، مس موفق شد خیبر خرم آباد را در آغاز سال ۱۴۰۱ شکست بدهد و با صعود به مرحله نیمه نهایی جام حذفی، شگفتی‌ساز این رقابت‌ها لقب بگیرد. با وجود شکست برابر نساجی و حذف از جام حذفی، سال ۱۴۰۱ با صعود مس کرمان به لیگ برتر شیرین‌تر شد. مس با کسب ۷۰ امتیاز، دومین تیم برتر تاریخ لیگ دسته اول (در مسابقات ۱۸ تیمی) بود و مقتدرانه به لیگ برتر بازگشت.

ابقای سرمربی و قهر و آشتی مدیرعامل فرزاد حسین‌خانی که تمام دوران فوتبال خود را در مس کرمان سپری کرده است، یک سال پس از آغاز دوران سرمربیگری خود روی نیمکت مس نشست و این تیم را به لیگ برتر رساند. مدیران باشگاه مس کرمان هم مجدداً به او رأی اعتماد دادند و قرارداد این مربی را برای یک سال دیگر تمدید کردند. البته محمد کهندل، مدیرعامل باشگاه مس ابتدای فصل از سمت خود استعفا کرد که مجدداً به دفتر کار خود بازگشت.

اعتصاب در تیم صنعتی «باشگاه صنعتی» عبارتی است که مربیان برای اشاره به باشگاه‌های ثروتمند استفاده می‌کنند. مس کرمان هم باشگاهی صنعتی محسوب می‌شود، اما بازیکنان این تیم چند بار بابت پرداخت نشدن پاداش صعود به لیگ برتر که درصد قابل توجهی از قرارداد آنها بود، به مدیران باشگاه اعتراض کردند که کار به اعتصاب هم کشیده شد. مسی‌ها امسال برخلاف سال‌های قبل، از لحاظ مالی مجبور به صرفه‌جویی شدند و نتوانستند بازیکنان اصلی لیست حسین‌خانی را جذب کنند.

۲ بازیکن خارجی همچنان خارج از دسترس مس کرمان در لیگ امسال دو بازیکن خارجی به خدمت گرفت و ران تونگیک از استرالیا و بورا نوگیرا از گینه بیسائو با نارنجی‌پوشان کرمانی قرارداد بستند. البته این باشگاه با دو بازیکن خارجی دیگر هم به توافق رسید، اما هنوز نتوانسته است کارهای مربوط به جذب آنها را نهایی کند، اتفاقی که گلایه مربی مس را هم به دنبال داشت.

اتهام جادوگری به حسین‌خانی حاشیه‌برانگیزترین نکته در مسابقات مس کرمان در لیگ ۰۲-۱۴۰۱، شعارهای هواداران در برخی ورزشگاه‌های کشور بود که سرمربی مس کرمان را به جادوگری متهم می‌کردند. پیش‌تر فیلم‌هایی از حسین‌خانی منتشر شده بود که به نظر می‌رسید او ماده‌ای را داخل زمین می‌ریزد؛ مسئله‌ای که مدیرعامل باشگاه مس آن را قویاً تکذیب کرد. سرمربی مس کرمان هم عملکرد بازیکنانش را جادوی تیمش خواند.

حاشیه‌های درگیری با ساپینتو اتفاقات دیدار ۱۳ بهمن مس کرمان مقابل استقلال و ریکاردو ساپینتو هم حاشیه‌های فراوانی داشت. در شبی که آبی‌ها در ورزشگاه شهید باهنر با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شدند، عمار پاکزاد مربی دروازه‌بانان مس با ساپینتو درگیری فیزیکی داشت که سرمربی استقلال کارت قرمز گرفت. مرد پرتغالی سپس با مأموران نیروی انتظامی هم درگیری پیدا کرد که این غائله ختم به خیر شد.

حاشیه امنیت مناسب شاگردان فرزاد حسین‌خانی به لطف شکست‌های تیم‌های نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان، هفت امتیاز با منطقه خطر فاصله گرفته‌اند. آنها ۱۱ بار در لیگ بیست‌ودوم متحمل شکست شده‌اند و روند امتیازگیری خوبی ندارند، اما بقای مس کرمان با ادامه روند فعلی تیم‌های نفتی تضمین خواهد شد. مس با شکست مقابل استقلال ملاثانی، وداع زودهنگامی با جام حذفی داشت و تنها تیم لیگ برتری بود که مغلوب تیمی از سطح پایین‌تر است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.