تیم ملی فوتبال ایران پس از تساوی برابر روسیه، در دومین دیدار تدارکاتی خود در سال جدید به مصاف تیم ملی کنیا به میدان رفت و هر چند با یک گل غافلگیر شد اما در نهایت توانست به پیروزی برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی خود در سال ۱۴۰۲ از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه امروز سه شنبه به مصاف کنیا رفت و با نتیجه ۲ بر یک حریف خود را شکست داد.

در این بازی که در ورزشگاه آزادی و با حضور حدود ۲۵ هزار تماشاگر برگزار شد، مایکل اولونگا (۵۱) برای تیم ملی کنیا و محمد محبی (۷۶) و رامین رضائیان (۸۴) برای تیم ملی ایران گل زدند.

امیر قلعه نویی سرمربی ایران تیمش را در این بازی با ترکیب پیام نیازمند (۴۶ حسین حسینی)، آرمین سهرابیان، محمدحسین کنعانی زادگان، احسان حاج صفی (۶۱ امید نورافکن)، صادق محرمی (۴۶ رامین رضائیان)، محمد کریمی (۴۶ میلاد سرلک)، روزبه چشمی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش (۴۶ مهدی ترابی)، محمد محبی و شهریار مغانل و(۹۰ رضا اسدی) به میدان رفت.

صحنه‌ای از مراسم ابتدایی دیدار ایران و کنیا نیمه اول

شروع بازی مطابق پیش بینی‌ها بود و ملی پوشان ایران توپ و میدان را در اختیار داشتند و برای رسیدن به گل عجله را در دستور کار خود قرار دادند. همین امر سبب شد در زدن ضربات آخر کم دقت باشند و دروازه حریف را به طور جدی تهدید نکنند.

این عجول بودن بازیکنان ایران باعث شد که کنیا که بیش از ۵۰۰ روز بازی رسمی و مهمی نداشت در چند صحنه تا پشت محوطه جریمه ایران بیاید و توپ‌هایی را به سمت دروازه شلیک کند اما خطر جدی نداشتند.

در دقایق میانی نیمه اول این کنیا بود که با گردش توپ در زمین بازی را در اختیار گرفت و توپ‌های پرتعدادی را بین یکدیگر رد و بدل کردند اما آنها هم برای رسیدن به دروازه پیام نیازمند برنامه خاصی نداشتند. با این حال هر چه از زمان بازی می‌گذشت حریف نمایش بهتری داشت.

در این میان بازیکنان ایران هم که برنامه خاصی برای کار گروهی نداشتند، سعی می‌کردند با استفاده از توانایی‌های فنی در موقعیت حمله قرار بگیرند اما راه به جایی نبردند و حتی یک موقعیت خطرناک هم روی دروازه حریف ایجاد نکردند.

نیمه دوم

در نیمه دوم امیر قلعه نویی چهار تعویض انجام داد تا شرایط بازی را تغییر دهد اما این کنیا بود که در ادامه خوب‌تر شدنش به گل رسید و ایران را غافلگیر کرد. در دقیقه ۵۱ اشتباه آرمین سهرابیان در مهار مهاجم کنیا این بازیکن را در موقعیت حرکت به سمت دروازه حسینی که نیمه دوم به زمین آمده بود قرار داد و در حالی که رضائیان روی پای مایکل اولونگا اومده بود، این بازیکن با ضربه‌ای دقیق گل اول بازی را به ثمر رساند.

بعد از این گل تیم ملی ایران برای رسیدن به گل مساوی حملاتش را بیشتر کرد اما طرح و برنامه و تفکری برای رسیدن به گل دیده نمی‌شد و بیشتر این توانایی انفرادی و داشته‌های قبلی بازیکنان بود که توپ را به گردش در می‌آورد.

در دقیقه ۷۱ تیم ملی ایران می‌توانست به گل تساوی دست پیدا کند اما ضربه مهدی طارمی در آستانه ورود به دروازه به بدن مدافع کنیا برخورد کرد و به کرنر رفت. در این دقایق ایران حملات پرتعدادی را روی دروازه مهمان آفریقایی خود انجام داد.

در دقیقه ۷۶ یک ضربه ایستگاهی نصیب ایران شد که رامین رضائیان این ضربه را از جناح راست روی دروازه ارسال کرد و محمد محبی با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد و کار به تساوی کشیده شد.

در دقیقه ۸۴ اشتباه دروازه بان کنیا ایران را به گل دوم رساند. در این دقیقه ضربه ایستگاهی که از جناح چپ نصیب ایران شده بود را امید نورافکن برای رامین رضائیان ارسال کرد که این بازیکن در جناح مخالف پست خودش با ضربه‌ای زمینی قصد موقعیت سازی برای بازیکنان را داشت که توپ به دروازه بان کنیا رسید اما او نتوانست توپ را مهار کند و گل دوم ایران به ثمر رسید.

در دقایق باقی مانده کنیا برای رسیدن به گل تساوی تلاش کرد اما در نهایت شاگردان قلعه نویی ۲ بر یک به پیروزی رسیدند تا نخستین برد خود با این سرمربی را کسب کنند. آنها در بازی اول سال جدید برابر روسیه به تساوی یک به یک رسیدند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۹ )