کارشناس فوتبال با بیان اینکه تیم ملی کشورمان مقابل روسیه نمایش خوبی از خود به جای گذاشت گفت: این تیم رفته رفته باید تغییر نسل داده و بازیکنان جوان را جایگزین پا به سن گذاشته کند.

‌عبدالعلی چنگیز در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص تساوی تیم ملی ایران برابر روسیه در یک دیدار تدارکاتی گفت: امیر قلعه نویی در اولین دیدار برابر روسیه، به یک تساوی یک بر یک دست یافت البته تیم ملی ایران می‌توانست در این دیدار برنده باشد، آنها چند موقعیت را از دست دادند اما در مجموع با اینکه مدت‌ها بود از یکدیگر دور بوده و تمرینات گروهی نداشتند نمایش قابل قبولی از خود مقابل روسیه به جای گذاشتند.

وی ادامه داد: امیر قلعه نویی باید رفته رفته تغییر نسل در تیم ملی را به وجود بیاورد البته به گونه‌ای باشد که تیم ملی به یک باره دچار تغییرات زیاد نشده و از این بابت متضرر نشود. این اتفاق باید آرام آرام صورت بگیرد تا بازیکنان جوان و آینده دار فوتبال کشورمان جایگزین نفراتی شوند که کم کم باید از تیم ملی خداحافظی کرده و جای خود را به جوان‌تر ها بدهند.

کارشناس فوتبال در خصوص عملکرد بازیکنان تیم ملی هم گفت: به اعتقاد من نمی‌توان با یک دیدار همه را مورد ارزیابی قرار داد. برخی بازیکنان تازه به تیم ملی دعوت شده بودند اما در مجموع بیشتر نفرات کسانی بودند که در جام جهانی با یکدیگر بازی کرده بودند و تا حدودی شناخت خوبی هم از همدیگر در زمین داشتند. ملی پوشان ما می‌توانستند روسیه را شکست دهند اما یا بدشانسی یا اشتباه در زدن ضربات آخر باعث شد تا این دیدار با تساوی به پایان برسد.

چنگیز در خصوص تیم ملی روسیه هم گفت: این تیم اگرچه گفته می‌شود از تیم اصلی روسیه نبود اما بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت در بعضی صحنه‌ها تیم ما اسیر ضربات آنها می‌شد اما در مجموع ملی پوشان ما نسبت به آنها عملکرد بهتری داشتند و می‌توانستند در این دیدار پیروز هم از زمین خارج شوند.

وی در مورد حواشی که در نشست خبری بعد از بازی بین امیر قلعه نویی و یک خبرنگار به وجود آمد، گفت: به نظر من بهتر است مخالفان قلعه نویی این قدر با عجله و شتاب او را مورد انتقاد قرار ندهند مگر زمانی که کی روش نتیجه نمی‌گرفت اینگونه با او برخورد می‌کردند؟ با یک بازی نمی‌توان کسی را قضاوت کرد، باید به قلعه نویی اجازه دهیم با آرامش کارش را انجام دهد، انتقاد سازنده خوب و تأثیرگذار است اما اگر بخواهیم مربی را که هنوز یک ماه نشده تیم ملی را تحویل گرفته اینگونه مورد انتقاد قرار دهیم به نظرم بی انصافی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: قلعه نویی هم باید صبور باشد، او باید تمام تمرکزش بر روی تیم ملی باشد، صبوری کند و با هر کسی که با او مخالفت می‌کند رفتار حرفه‌ای تری داشته باشد.

چنگیز در پایان خاطرنشان کرد: دیدار بعدی ما مقابل کنیاست این بازی هم می‌تواند محک خوبی برای فوتبال ما باشد به طور حتم قلعه نویی در دیدار بعدی باز هم با تغییرات زیاد تیمش وارد زمین خواهد شد. زیرا این اتفاق برای همه تیم‌های دنیا صورت می‌گیرد چون می‌خواهند نفرات شأن را محک زده و بیشتر بشناسند بنابراین نتیجه نباید مهم باشد و هدف باید این باشد که بازیکنان به هماهنگی کامل رسیده، کارهای تاکتیکی را انجام دهند و شناخت بیشتری از هم پیدا کنند، در مجموع بازی‌های تدارکاتی بهترین فرصت برای کادر فنی تیم ملی است که بتواند تیم ملی را با آمادگی کامل روانه جام ملت‌های آسیا کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.