پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تیم ملی در دیدار با روسیه نشان داد تغییر کرده و پرس از جلو را در دستور کار قرار دارد.

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تیم ملی در دیدار با روسیه نشان داد تغییر کرده و پرس از جلو را در دستور کار قرار دارد. علی اصغر مدیرروستا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره تساوی تیم ملی ایران مقابل روسیه اظهار داشت: ابتدا به قلعه نویی سرمربیگری در تیم ملی را تبریک و به اعضای تیم ملی هم خسته نباشید می‌گویم. بازی با روسیه نشان داد که در همین چند روز در تیم ملی ما تغییر رخ داده است. تیم ایران پرس از بالا را انجام داد و برخلاف سال‌های اخیر که دفاعی بازی می‌کردیم، یک نمایش هجومی را ارائه دادیم. البته که باید حواس‌مان به سیستم دفاعی تیم‌مان باشد. کادرفنی این موضوعات را می‌داند و باید ببینیم تیم‌مان در زمین چه می‌خواهد.

وی ادامه داد: اعتماد به نفسی که در خط دروازه و خط حمله داشتیم بسیار بالاست و باید بتوانیم در خط دفاع و هافبک هم همین اعتماد به نفس را به دست بیاوریم. این موضوع هم با تمرینات زیاد شدنی است. مقابل روسیه تیم‌مان نشان داد مثل بازی‌های قبل یک بازی ساز مقتدر وسط میدان ندارد. به همین جهت هم توپ را یا لو می‌دادیم و یا سانتر می‌کردیم. بعضی اوقات هم می‌خواستیم عجولانه توپ را به خط جلو برسانیم که باعث می‌شد توپ لو برود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان تصریح کرد: روسیه دنبال این بود که بازی‌سازی‌اش از خط دروازه شکل بگیرد. در چندین نوبت هم با وجود اشتباهات وحشتناک، چون هدف داشتند این کار را تکرار می‌کردند. در صورتی می توانستند با یک زیر توپ زدن از فشار بیرون بیایند ولی بازی‌سازی برای‌شان خیلی اهمیت داشت؛ این خواست روسیه بود. خواسته ما هم پرس از جلو بود ولی دیدید در چند صحنه حریف با چند پاس تک ضرب از پرس بیرون آمد و تک به تک شد. همانطور که گفتم خط هافبک ما نفرات قابلی هستند ولی اعتماد به نفس لازم را ندارند که آن را هم کادرفنی حتماً به بازیکنان القا می‌کند. ما اگر خط دفاع و هافبک‌مان را به سطح خط دفاع و حمله‌مان نزدیک کنیم تیم کاملی داریم.

مدیرروستا درباره عدم حضور سردار آزمون در اردوی تیم ملی نیز گفت: قلعه‌نویی خیلی راحت در نشست خبری در واکنش به این سوال گفت برویم سوال دیگر! قطعاً در این موضوعات قاطعیت لازم است که قلعه‌نویی دارد. به نظرم اگر بازیکنی در هر سطحی نافرمانی کند سرمربی نباید توجهی به آن داشته باشد. من آزمون را دوست دارم ولی باید بازیکن مطیع باشد. اینجا تیم ملی است و بازیکنان مثل سرباز باید به هر نحوی شده در اختیار تیم‌شان باشند؛ مگر اینکه با هماهنگی کادرفنی باشد. با توجه به صحبت‌های قلعه‌نویی هم به نظر می‌رسد غیبت آزمون با هماهنگی او نبوده است. این موضوع ان‌شاءالله حل شود ولی نباید خدشه‌ای به بزرگی تیم ملی وارد شود.

وی در مورد دیدار تدارکاتی و پیش روی تیم ملی ایران مقابل کنیا نیز توضیح داد: ای کاش ارزش تیم ملی را انقدر پایین نمی‌آوردیم. درست است بازی تدارکاتی است ولی ما باید بدانیم سطح ایران هم کم نیست. ما باید برای خودمان ارزش قائل شویم. شاید معذوراتی در انتخاب حریف بوده، ولی نباید طوری باشد که هر تیمی را بیاوریم. ما نقطه قوت‌های تیم‌مان را می‌دانیم و به دنبال نقطه ضعف‌مان هستیم؛ اما به نظرم کنیا نمی‌تواند فشاری به تیم ما بیاورد. این تیم چند ماهی است از تعلیق رها شده و نمی‌تواند به ما کمک کند. به نظرم ای کاش اصلاً این بازی را برگزار نمی‌کردیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۶ )