هافبک اسپانیایی تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان اینکه لیگ ایران نیاز به کمک داور ویدئویی دارد، گفت: وقتی جواد نکونام از فولاد استعفا کرد نگران شدم چون به خاطر او به ایران آمده بودم.

به گزارش خبرنگار مهر، «روبرتو تورس» هافبک سابق تیم فوتبال اوساسونا در نقل و انتقالات زمستانی این فصل پس از ۱۸ سال از این تیم اسپانیایی جدا شد و به فولاد خوزستان ایران پیوست. تورس که زمانی با نکونام در تیم اوساسونا همبازی بود، بارها به صراحت گفته بود که به خاطر نکونام حاضر شده به فولاد بیاید.

تورس در نخستین بازی خود در فولاد برابر پرسپولیس گلزنی کرد و از آن زمان یکی از مهره‌های ثابت این تیم بوده است؛ حتی بعد از استعفای جواد نکونام قبل از بازی با الهلال در لیگ قهرمانان آسیا و حضور علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی جدید این تیم.

این بازیکن که تا پایان فصل با فولاد قرارداد دارد، در حال حاضر از تعطیلی لیگ ایران استفاده کرده و برای ملاقات خانواده و دوستانش به اسپانیا بازگشته است.

تورس در خصوص حضورش در لیگ ایران گفت: هفت بازی تا پایان لیگ باقی مانده است و من تا اواسط ماه می دوباره به پامپلونا بر می‌گردم.

هافبک اسپانیایی فولاد ادامه داد: ما در جدول رده بندی لیگ ایران هشتم هستیم. شانس کمی برای قهرمانی داریم و در خطر هم نیستیم. از زمانی که به فولاد رفتم، همیشه در ترکیب اصلی بوده‌ام و تقریباً در هر مسابقه کامل بازی کرده‌ام.

روبرتو تورس در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الفیصلی عربستان تورس درباره سطح فوتبال ایران خاطرنشان کرد: فوتبال ایران با اروپا متفاوت است اما سطح بالایی دارد و بسیار رقابتی است. لیگ ایران بسیار سخت است.

این بازیکن به مشکل اصلی لیگ ایران هم اشاره کرد و گفت: اینجا VAR (کمک داور ویدئویی) وجود ندارد و حقیقت این است که جایش خالی است چون سطح داوری‌ها چندان خوب نیست.

تورس که با فولاد فرصت تجربه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم داشته است، اظهار کرد: مثل یک رویا بود. شما همیشه از سنین جوانی به امکان بازی در رقابت‌هایی مانند لیگ قهرمانان اروپا فکر می‌کنید. واضح است که لیگ قهرمانان اروپا بهترین است، اما لیگ قهرمانان آسیا نیز رقابتی با تیم‌های سطح بالا از کشورهای بسیار متفاوت است. همچنین بازی‌ها در کشور قطر میزبان جام جهانی برگزار شد که تاثیر برانگیز بود.

وی افزود: ما در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا (مقابل الفیصلی عربستان) پیروز شدیم و در یک چهارم نهایی با وجود اینکه بهتر بودیم، دقت نداشتیم و شکست خوردیم (مقابل الهلال). البته فولاد هرگز در این رقابت‌ها تا این مرحله پیش نرفته بود.

هافبک سابق اوساسونا درباره جدایی جواد نکونام سرمربی فولاد هم گفت: ابتدا نگران شرایط بودم چون رفتنم به فولاد با اصرار نکونام بود اما آنها همچنان روی من حساب می‌کنند. هر دو طرف راضی و خوشحال هستیم. بازی نخست من رویایی بود چون آن روز مقابل صدرنشین (پرسپولیس) گلزنی کردم و گل من گل پیروزی بود. برایم خیلی اهمیت داشت. قبل از آن ۲۴ روز تمرین می‌کردم و نمی‌توانستم بازی کنم چون باید نام یک بازیکن از لیست خارج می‌شد. به همین دلیل پس از آن دوران سخت، اولین بازی برایم فوق العاده بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.