سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس به لطف پیروزی ارزشمند مقابل ایتالیا، به افتخاری دست یافت که قبل از او تنها دو مربی دیگر آن را تجربه‌ کرده بودند.

سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس به لطف پیروزی ارزشمند مقابل ایتالیا، به افتخاری دست یافت که قبل از او تنها دو مربی دیگر آن را تجربه‌ کرده بودند. به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از رویترز، پیروزی شب گذشته (پنجشنبه) تیم ملی انگلیس برابر ایتالیا در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴ سرمربی این تیم، گرت ساوت‌گیت را به تنهایی به سومین مربی در تاریخ سه‌شیر تبدیل کرد که موفق به کسب ۵۰ برد شده است (در ۸۲ بازی). والتر وینترباتم (۱۹۴۶ تا ۱۹۶۲) با ۷۸ پیروزی در ۱۳۹ بازی و آلف رمزی (۱۹۶۳ تا ۱۹۷۴) با ۶۹ پیروزی در ۱۱۳ بازی، دو مربی قبلی بودند که موفق به ثبت این رکورد شدند.

علاوه بر این، با این پیروزی ساوت‌گیت طلسمی ۶۰ ساله را برای انگلیسی‌ها شکست. سه‌شیر دقیقاً از ۶۱ سال پیش موفق نشده بود ایتالیا را در یک بازی که در خاک خودشان برگزار می‌شد شکست دهد و از سال ۱۹۷۷ هم برای کسب پیروزی برابر آنها در یک دیدار رسمی ناکام بود.

ساوت‌گیت که تیمش از دقیقه ۵۴ با دریافت گل کاملاً دگرگون شد و برخلاف نیمه اول یک تیم کاملاً دست و پا بسته بود، در پایان مسابقه به خبرنگاران گفت: بله قبول دارم که تیم ما در این بازی دو روی متفاوت داشت. در نیمه اول از خط دفاع بازی را به خوبی تحت کنترل داشتیم و وقتی که از اولین خط فشار حریف عبور می‌‌کردیم، خطرناک ظاهر می‌شدیم. در این نیمه باید گل‌های بیشتری می‌زدیم و کار را یکسره می‌کردیم. در پایان نیمه اول باید حداقل ۳ بر صفر جلو می‌بودیم. در نیمه دوم اما طوری بازی را شروع کردیم که اگر در بازی‌های بعدی‌مان تکرار شود قطعاً به دردسر خواهیم افتاد. نتیجه‌اش هم این شد که یک گل ساده خوردیم که در ادامه چند اشتباه متوالی بازیکنان خودمان رخ داد.

ساوت‌گیت اما از اینکه بازیکنانش با وجود ۱۰ نفره شدن در دقایق پایانی بعد از اخراج لوک شاو با چنگ و دندان از برتری‌شان محافظت کردند، راضی بود و گفت: با توجه به سابقه‌ای که در بازی‌های‌مان برابر ایتالیا در این کشور داشتیم، این پیروزی نتیجه بسیار ارزشمند و مهمی است. با این حال من ترجیح می‌دادم که تیمم در تمام طول مسابقه مانند نیمه اول بازی می‌کرد نه آن چیزی که در نیمه دوم دیدیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.