داور بین‌المللی فوتبال ساحلی گفت: انصرافم از حضور در رقابت‌های جهانی، به دلیل گستاخی‌ و تحریف نام خلیج فارس از سوی فیفا بود و تا زمانی که عذرخواهی نکنند، در هیچ تورنمنت خارجی شرکت نخواهم کرد.

داور بین‌المللی فوتبال ساحلی گفت: انصرافم از حضور در رقابت‌های جهانی، به دلیل گستاخی‌ و تحریف نام خلیج فارس از سوی فیفا بود و تا زمانی که عذرخواهی نکنند، در هیچ تورنمنت خارجی شرکت نخواهم کرد. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ابراهیم اکبرپور داور بین‌المللی فوتبال ساحلی کشورمان بیش از ۲۳ سال تجربه قضاوت دارد، از سال ۲۰۱۲ در لیست داوران فیفا قرار داشته و در تورنمنت‌های بین‌المللی زیادی در فوتبال ساحلی قضاوت کرده است. به تازگی و پس از جعل نام خلیج فارس از سوی فیفا، با وجود اینکه از این داور برای رقابت‌های جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۲۳ دبی دعوت به عمل آمده بود، اما وی در اعتراض به توهین فدراسیون جهانی فوتبال از حضور در این رقابت‌ها انصراف داد.

اکبرپور در این باره به تسنیم گفت: ‌تصمیم من برای انصراف، به دلیل توهین و گستاخی و تحریف نام خلیج فارس از سوی فیفا بود. تا زمانی که اقدام صحیح و صریح ابتدا از سمت فدراسیون فوتبال، اعضای هیئت رئیسه و همچنین اعضای مجمع صورت نگیرد و بعد از آن هم عذرخواهی از سوی فیفا از مردم انجام نشود، در تورنمنت‌هایی که زیر نظر فیفا و AFC برگزار شود، شرکت نخواهم کرد. دعوت‌نامه‌ای که برای من آمده برای شرکت در مسابقات انتخابی جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۲۳ سال آینده دبی است.

وی در پاسخ به این سؤال که تصمیم او بازتابی در فیفا و AFC داشته است؟ عنوان کرد: یکی از مدیران AFC و یکی از مدرسان فیفا با من تماس گرفتند و دلایل تصمیم خودم را به آنها توضیح دادم، البته این تماس‌ها به صورت رسمی نبوده و در فضای مجازی با هم در ارتباط بودیم.

داور بین‌المللی فوتبال ساحلی در واکنش به این موضوع که انصراف از حضور در مسابقات جهانی، تبعاتی برای او دارد، خاطرنشان کرد: وقتی چنین تصمیمی گرفتم، می‌دانستم که می‌تواند گذشته و آینده من را در سطح بین‌المللی تحت‌الشعاع قرار دهد اما این موضوع آنقدر اهمیت داشت که قابل قیاس با تصمیم من نبود. توهین و گستاخی به کشورم در یک طرف و فعالیت‌های ورزشی‌ام هم در طرف دیگر قرار داشت. برای من نام ملت و کشورم و نام خلیج فارس از هر چیز دیگری مهمتر بود.

اکبرپور تصریح کرد: اکثریت مردم واکنش مثبتی نسبت به تصمیم من داشتند و نظر منفی ندیدم. همه هموطنان از این موضوع ابراز خرسندی و حمایت کردند، ولی متأسفانه از سوی مسئولان تاکنون هیچ واکنش مثبتی ندیدم. روی کلمه تأسف باید تأکید کنم.

«از این فدراسیون و هیئت رئیسه هیچ انتظاری ندارم». وی با بیان این جمله عنوان کرد: شاید ریشه اصلی اقدام من سکوت مدیران ارشد فدراسیون فوتبال بوده است. تنها امیدم به صورت مقطعی به اعضای مجمع فدراسیون فوتبال بود که البته از این بابت نیز ناامید شده‌ام.

وی گفت: گستاخی و توهین نسبت به آب و خاک و فرهنگ و مردم کشورم صورت گرفته و باید اقدامی قاطع از سوی دستگاه‌های مختلف انجام می‌شد. دلم می‌خواهد حداقل یک نفر از اعضای مجمع واکنشی صریح نسبت به این موضوع داشته باشد. در مجمع فدراسیون فوتبال تنوع زیادی داریم و نمایندگانی از آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و ... هستند اما نمی‌دانم چرا همه سکوت کرده‌اند. اگر این سکوت ادامه داشته باشد، در آینده با گستاخی‌های مکرر، بیشتر و بدتری روبه‌رو خواهیم بود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۲ )