حسین فرکی اعتقاد دارد اکنون مقطع مناسبی است تا یک مربی ایرانی هدایت تیم ملی فوتبال را بر عهده بگیرد.

حسین فرکی اعتقاد دارد اکنون مقطع مناسبی است تا یک مربی ایرانی هدایت تیم ملی فوتبال را بر عهده بگیرد. حسین فرکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره اینکه نامش در بین نامزدهای سرمربیگری تیم ملی ایران دیده می‌شود، اظهار داشت: مثل سایر افرادی که از آنها نام برده می‌شود، برای من هم دعوت‌نامه فرستاده‌اند. به هر حال من هم جزو گزینه‌ها هستم و باید ببینیم هیئت رئیسه و فدراسیون فوتبال چه تصمیمی خواهند گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا صحبت مستقیمی از سوی مسئولان فدراسیون با او شده است یا خیر، گفت: خیر! هیچ صحبتی نشده است و فقط دعوت‌نامه داده‌اند.

مربی باسابقه فوتبال ایران در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر چیزی که می‌توانم اشاره کنم این است که خوشبختانه در مقطع کنونی فدراسیون فوتبال به مربی ایرانی توجه کرده است. به نظرم زمانش هم رسیده که تیم ملی در اختیار مربی ایرانی قرار بگیرد.

فرکی در واکنش به انصراف امیر قلعه‌نویی از حضور روی نیمکت تیم ملی گفت: قلعه‌نویی از مربیان با تجربه فوتبال ماست و علت کناره‌گیری‌اش را نمی‌دانم. قبلاً نظر من این بود که قلعه‌نویی کنار تیم ملی باشد.

«برخی از کارشناسان معتقدند در حال حاضر نباید سرمربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب شود.»، وی در واکنش به طرح این موضوع تصریح کرد: نظر همه قابل احترام است و نمی‌شود به آن ایراد گرفت. انتخاب سرمربی بستگی به زمان و مکان دارد. ما هر دو اتفاق را سال‌ها تجربه کردیم و فکر می‌کنم الان زمان انتخاب مربی ایرانی است. به خاطر اینکه مربیان ایرانی ما در لیگ کار می‌کنند و همانطور که باشگاه‌ها حق دارند برای خود سرمربی انتخاب کنند؛ تیم ملی هم این حق را دارد، اما در مقطع کنونی فکر می‌کنم تیم ملی باید با مربی ایرانی ادامه دهد. مربی‌های داخلی در لیگ کار می‌کنند و زحمت می‌کشند تا فرصت و شانس این را داشته باشند که به تیم ملی کشورشان خدمت کنند. این اتفاق برای آنها انگیزه می‌شود. نباید اینطور باشد که هر چقدر کار کنند دیده نشوند. از این جهت این حرف را می‌زنم که باید یک جا مربیان داخلی حق‌شان را بگیرند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۲ )