مهاجم پیشین تیم فوتبال پرسپولیس بر این عقیده است که اشتباهات داوری با توجه به رقابت نزدیک تیم‌ها می‌تواند در پایان فصل تأثیرگذار باشد.

مهاجم پیشین تیم فوتبال پرسپولیس بر این عقیده است که اشتباهات داوری با توجه به رقابت نزدیک تیم‌ها می‌تواند در پایان فصل تأثیرگذار باشد. فرشاد پیوس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره تساوی خانگی پرسپولیس مقابل آلومینیوم که باعث شد سرخپوشان صدر جدول را از دست بدهند، اظهار داشت: پرسپولیس می‌توانست با شکست آلومینیوم اختلاف امتیازش با سپاهان را حفظ کند، اما اتفاقاتی در این دیدار افتاد که باعث شد پرسپولیس پس از چند هفته صدر جدول را از دست بدهد. ۱۰ نفره شدن پرسپولیس و اخراج بیرانوند باعث شد که بازی تحت تأثیر قرار بگیرد. همچنین در این بازی داور می‌توانست تصمیمات بهتری بگیرد و به نظر من اشتباهات تیم داوری روی نتیجه تأثیرگذار بود.

وی ادامه داد: اشتباهات داوری در دو بازی گذشته مقابل فولاد و آلومینیوم باعث شد که گل‌محمدی به شدت عصبانی شود و همین مسئله باعث شد که او بعد از بازی با آلومینیوم با ناراحتی زیاد صحبت‌هایی را مطرح کند و بگوید که در بازی‌های آینده با تیم امید پرسپولیس در مسابقات شرکت می‌کند. من فکر نمی‌کنم که گل‌محمدی در عمل هم بخواهد این کار را انجام دهد. صنعت نفت تیم خوب و خطرناکی است و در خانه آنها بازی کردن کار سختی است. من به یحیی حق می‌دهم، چون تیمش در کورس قهرمانی است و یک امتیاز می‌تواند در آخر فصل قهرمانی پرسپولیس را به خطر بیندازد.

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس افزود: سرخپوشان در دو بازی گذشته به جهت اشتباهات داوری ضرر کرده و امتیازهای حساسی را از دست داده‌اند و وقتی یک مربی مثل گل‌محمدی مسئولیت فنی تیم را برعهده دارد طبیعی است که از این همه اشتباه عصبانی باشد و ناراحتی خودش را در صحبت‌هایش بیان می‌کند. رقابت در بالای جدول در این فصل بسیار فشرده است و امتیازات تیم‌ها بسیار به هم نزدیک و ممکن است همین پنالتی که مقابل فولاد گرفته نشد در آخر فصل به ضرر پرسپولیس تمام شود و یا پنالتی که داور در بازی با آلومینیوم برای پرسپولیس نگرفت در پایان فصل تأثیرگذار خواهد بود. شرایط بازی‌ها سخت است و کمیته داوران باید در انتخاب داوران با دقت بیشتری عمل کند تا تیم‌ها کمتر متضرر شوند.

پیوس در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود VAR هم از فصل آینده به فوتبال ما می‌آید، گفت: مدت‌هاست که درباره وارد کردن VAR صحبت می‌شود؛ اما نتیجه‌ای نگرفتیم. من فکر نمی‌کنم که ‌فصل آینده هم بتوانیم از VAR استفاده کنیم، ولی ما نباید همه اشتباهات داوری را به موضوع کمبود کمک داور ویدیویی ربط دهیم. VAR همه مشکلات و اشتباهات داوری ما را حل نخواهد کرد. ما نباید از این تکنولوژی برای سرپوش اشتباهات داوری‌مان استفاده کنیم. داوران ما افراد زحمت‌کشی هستند، اما همه تیم‌ها هم انتظار دارند که آنها با دقت و اشتباه کمتری سوت بزنند.

مهاجم پیشین تیم فوتبال پرسپولیس درباره جذب پریرا برزیلی عنوان کرد: من هیچ شناختی از سطح و کیفیت این بازیکن ندارم، حتماً گل‌محمدی با شناخت تصمیم به جذب این بازیکن گرفته است. معمولاً پرسپولیس تجربه خوبی از خرید بازیکن خارجی ندارد، اما من به شخصه امیدوارم که جذب مهاجم برزیلی بتواند به پرسپولیس و خط حمله سرخپوشان کمک کند و او جانشین خوبی برای لوکادیا و مثل مهاجم هلندی پیشین پرسپولیس گلزن و تمام‌کننده خوبی باشد. همانطور که گفتم رقابت برای قهرمانی در این فصل بسیار سخت و فشرده است و در حال حاضر هم سپاهان و پرسپولیس به خاطر تفاضل گل در رتبه اول و دوم قرار دارند. شاگردان گل‌محمدی علاوه بر سپاهان رقابت فشرده‌ای هم با گل‌گهر و استقلال هم خواهند داشت، اما من مطمئنم با توجه به داشته‌هایی که گل‌محمدی دارد می‌تواند در این فصل قهرمان شود، به شرط اینکه از کوچکترین فرصت‌ها استفاده کنند تا کار در پایان لیگ به اما و اگر نکشد.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال درباره این موضوع که رئیس فدراسیون فوتبال خبر از انتخاب یک سرمربی ایرانی برای تیم ملی داده است، خاطرنشان کرد: این اتفاق خوبی است که بعد از مدت‌ها ما به حضور مربی ایرانی در رأس کادر فنی تیم ملی فکر می‌کنیم و زمزمه‌های آن مطرح شده است. من پیش از این هم گفتم از قطری‌ها تشکر می‌کنم که کی‌روش را از فوتبال ایران دور کردند، چون با این کارشان تیم ملی را نجات دادند. فدراسیون فوتبال ما خجالت می‌کشد که به کی‌روش بگوید نه، ‌اما خوشبختانه این بار قرار است کی‌روش تیم داشته باشد و بعد از سال‌ها ما برای تیم ملی می‌توانیم به یک مربی دیگر فکر کنیم. من معتقدم که انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی به مراتب بهتر است تا خارجی ولی باید منتظر بمانیم تا ببینیم فدراسیون فوتبال چه تصمیمی می‌گیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.