هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال امروز با برگزاری دو دیدار آغاز می‌شود که در مهمترین بازی، تیم استقلال میزبان ملوان بندر انزلی خواهد بود.

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال امروز با برگزاری دو دیدار آغاز می‌شود که در مهمترین بازی، تیم استقلال میزبان ملوان بندر انزلی خواهد بود. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۵ امروز (پنجشنبه) با برگزاری دو بازی وارد هفته هفدهم می‌شود و فردا با برگزاری شش بازی پرونده این هفته بسته خواهد شد. در زیر نگاهی به دیدارهای آغازین هفته هفدهم خواهیم داشت.

استقلال - ملوان بندر انزلی

شاگردان ریکاردو ساپینتو هفته تلخی را سپری کردند، شکست برابر سپاهان و ایجاد فاصله هشت امتیازی با پرسپولیس در صدر جدول همه چیز را برای استقلال سخت کرده است. یکی از چالش‌های ساپینتو برای این هفته باز هم مصدومیت تعدادی از بازیکنان این تیم است. سید حسین حسینی، محمدحسین مرادمند و مهدی مهدی‌پور به دلیل مصدومیت در دیدار امروز حضور ندارند و سیاوش یزدانی نیز به دلیل مسئله انضباطی کنار گذاشته شده است. تنها خبر خوب برای سرمربی پرتغالی استقلال، بازگشت عارف غلامی پس از مدت‌ها مصدومیت است. ساپینتو به خوبی می‌داند عدم نتیجه‌گیری مقابل ملوان به معنای پایان رؤیای استقلال برای قهرمانی در این فصل خواهد بود، به خصوص اینکه تماشاگران پس از مدت‌ها مجوز حضور در ورزشگاه را پیدا کرده‌اند و چیزی جز برد از تیم‌شان نمی‌خواهند.

استقلال که با ۲۷ امتیاز در رده چهارم است، با امید به شکست ملوانان دلخوش به نتایج فرداست تا بلکه فاصله‌اش با صدر جدول کاهش یابد.

ملوانی‌ها برخلاف استقلال، هفته‌های خوبی را سپری کرده‌اند. شاگردان مازیار زارع در پنج شش دیدار گذشته شکستی نداشتند و هفته گذشته نیز پیکان را بردند و به رده یازدهم جدول رده‌بندی صعود کردند. انزلی‌چی‌ها که به قوی سپید خزر معروف هستند می‌خواهند در تهران امتیاز بگیرند و به ماجراجویی‌شان ادامه دهند.

ملوان که سال‌ها در لیگ دسته اول حضور داشت و از امسال دوباره لیگ برتری شده است، پس از سال‌ها در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال به میدان می‌رود. پرواز قوی سپید در آسمان آزادی تداعی‌کننده روزهای خوبی است، روزهایی که فوتبال انگار زیباتر و دلچسب‌تر بود.

نساجی - سپاهان

سپاهان هفته گذشته استقلال را در یک بازی شش امتیازی شکست داد تا با روحیه بالا آماده بازی امروز شود. شاگردان مورایس در بازی امروز تنها یک هدف دارند؛ پیروزی و امیدواری به کاهش اختلاف امتیاز با پرسپولیس. دستیابی به این هدف حداقل روی کاغذ سخت به نظر می‌رسد. بازی در خانه نساجی که به ادعای مربی‌اش ورزشگاه وطنی قلمرو سرخپوشان مازندرانی است، زمین سفتی برای امتیاز گرفتن به شمار می‌آید. سپاهان که در بازی رفت مقابل نساجی بردش تحت‌الشعاع اشتباهات داوری قرار گرفت، امروز برای دستیابی به سه امتیاز نه تنها باید بهتر از بازی هفته دوم، بلکه بهتر از دیدار هفته قبل با استقلال باشد.

سپاهان با ۳۰ امتیاز در رده دوم جدول ایستاده و نساجی با ۲۱ امتیاز جایگاه نهم را به خود اختصاص داده است.

برنامه بازی‌های هفته هفدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه ۶ بهمن

استقلال - ملوان، ساعت ۱۵، ورزشگاه آزادی داور: مهدی سیدعلی

نساجی مازندران - سپاهان، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر داور: بیژن حیدری

جمعه ۷ بهمن

آلومینیوم اراک - صنعت نفت آبادان، ساعت ۱۴، ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک داور: کوپال ناظمی

ذوب‌آهن - تراکتور، ساعت ۱۴، ورزشگاه فولادشهر اصفهان داور: پیام حیدری

پیکان - مس کرمان، ساعت ۱۴، ورزشگاه انقلاب کرج داور: علی‌اصغر مومنی

گل‌گهر سیرجان - مس رفسنجان، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان داور: محمدحسین زاهدی‌فر

نفت مسجدسلیمان - هوادار تهران، ساعت ۱۶، ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان داور: جواد رحیم‌زاده

فولاد خوزستان - پرسپولیس، ساعت ۱۷:۱۵، ورزشگاه شهدای فولاد اهواز داور: موعود بنیادی‌فر

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.