مهاجم تیم ملی ایران به دستاوردها و قهرمانی‌هایی اشاره کرد که در سال ۲۰۲۲ توانست به دست بیاورد.

مهاجم تیم ملی ایران به دستاوردها و قهرمانی‌هایی اشاره کرد که در سال ۲۰۲۲ توانست به دست بیاورد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه «اُ ژوگو» پرتغال ظرف روزهای گذشته از مخاطبان خود درخواست کرد تا بهترین بازیکن شاغل در لیگ برتر این کشور در سال ۲۰۲۲ را برگزینند که مهدی طارمی با کسب ۸۰.۲ درصد آرا، بهترین بازیکن سال گذشته لیگ پرتغال لقب گرفت.

این روزنامه به همین بهانه، گفت‌وگویی با طارمی انجام داده که به شرح زیر است:

* آیا ۲۰۲۲ بهترین سال فوتبالی تو بود؟

از امتیازی که به من دادید، تشکر می‌کنم. ۲۰۲۲ سال فوق‌العاده‌ای برای من بود و حالا می‌خواهم این سطح را در سال ۲۰۲۳ هم حفظ کنم. خوشبختانه سالی سرشار از لحظاتی عالی را پشت سر گذاشتم. در جام جهانی بازی کردم و در ورزشگاه خانگی بنفیکا که رقیب ماست، همراه با پورتو قهرمان پرتغال شدم. لحظات خوبی داشتیم و در هر سه جام قهرمان شدیم که برای من همیشه تأثیرگذار خواهد بود.

* سایر بازیکنان پورتو در این عنوان چه سهمی داشتند؟‌‌

می‌خواهم به همه کسانی که به من رأی دادند، تشکر کنم. شک ندارم که این عنوان به‌ خاطر تیم، بازیکنان، کادر فنی و کل باشگاه پورتو است. زمانی که پیروز می‌شوید، جزئیات تعیین‌کننده هستند. ما برای پیروزی‌هایی که به دست آوردیم تا بهترین تیم سال ۲۰۲۲ باشیم، سخت تلاش کردیم.

* تو در سال گذشته قهرمان سه جام شدی و در جام جهانی شرکت کردی. چه کاری برای سال ۲۰۲۳ باقی مانده؟

سوال سختی بود. می‌توانم تضمین بدهم که همیشه تمام تلاشم را می‌کنم. با این حال اجازه بدهید ببینیم انجام چه کاری در لیگ قهرمانان اروپا ممکن است. تیم ما کیفیت بالایی دارد و احساس می‌کنم می‌توانیم اقدامی مثبت انجام بدهیم. کارمان خیلی دشوار است و می‌دانیم که لیگ قهرمانان اروپا تورنمنت سختی خواهد بود اما تمام تلاش خود را می‌کنیم و بعد می‌بینیم که چه اتفاقی می‌افتد.

* رکوردهای تو در گل و پاس گل، تو را در کنار نام‌هایی مانند امباپه، هالند و لواندوفسکی قرار داد. این مسئله چه احساسی به تو منتقل می‌کند؟

احساس قدردانی می‌کنم. عالی است که بدانم من در کنار بهترین بازیکنان جهان هستم و این موضوع برای آینده انگیزه بی‌نهایتی به من می‌دهد؛ نه فقط برای سال ۲۰۲۳، بلکه برای سال ۲۰۲۴ و پس از آن.

* با وجود اختلاف زیاد با بنفیکای صدرنشین، آیا رویای دومین قهرمانی پرتغال با پورتو هنوز زنده مانده است؟

بدون شک همین‌طور است. هنوز ۲۰ بازی تا پایان فصل باقی مانده است. مهمترین نکته این است که تمام تلاش خود را می‌کنیم تا همه بازی‌ها را ببریم. منتظر می‌مانیم تا ببینیم سایر تیم‌ها چه می‌کنند. ما در هر بازی به کسب پیروزی فکر می‌کنیم.

* هنوز ۲ سال دیگر با پورتو قرارداد داری. می‌خواهی چه کنی و چه جامی ببری؟

همه چیز به‌خوبی جلو می‌رود و من می‌خواهم همین شرایط را ادامه بدهم. بگذارید ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )