پله، اسطوره دنیای فوتبال که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

در اواسط رقابت های جام جهانی 2022 قطر بود که شرایط سلامتی و اوضاع پله بحرانی شده بود و او در آستانه فوت قرار گرفته بود اما در نهایت در آن زمان با تلاش پزشکان برزیلی زنده ماند و توانست از آن بحران به طور موقت عبور کند.

دقایقی پیش بود که پله در سن 82 سالگی درگذشت و در واقع سرطان او را دریبل زد و شکستش داد. پله به خاطر سه بار قهرمانی با برزیل و البته درخشش در رقابتهای مختلف با تیم ملی برزیل و باشگاه سانتوس، محبوبیت زیادی در برزیل و در کل دنیای فوتبال داشت و همواره از او به عنوان یک اسطوره یاد می شد.

پله و مارادونا دو تا از اسطوره های تکرار نشدنی دنیای فوتبال هستند که مارادونا در سن 60 سالگی در سال 2020 درگذشت و حالا پله هم در سن 82 سالگی در اواخر سال 2022 میلادی در گذشت.

پله بین سال های 1956 تا 1974 در سانتوس توپ می زد و بدین ترتیب اسطوره این باشگاه به حساب می آید. او همراه با سانتوس به تهران هم آمده بود و پیش از انقلاب توسط تیمسار خسروانی، رییس باشگاه تاج به تهران آمد تا چند دیدار دوستانه با تیمهای ایرانی انجام دهند. آن زمان به جهت اینکه تیم ملی فوتبال ایران خارج از کشور اردو داشت، تیمهای تاج و پرسپولیس ستاره هایشان را در اختیار نداشتند و به همین دلیل منتخبی از بازیکن تاج و پرسپولیس به مصاف تیم سانتوس رفتند که در نهایت پنج بر یک هم از سانتوس شکست خوردند.

پله همچنین بین سال های 1957 تا 1971 در تیم ملی برزیل حضور داشت و عملکرد درخشانی در تیم ملی کشورش داشت. ادسون آرانتس دوناسیمنتو در 92 بازی 77 گل به ثمر رساند و در 3 جام جهانی هم به قهرمانی رسید.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )