اتحادیه فوتبال اروپا آخرین رنکینگ تیم‌های باشگاهی این قاره در سال میلادی جاری را اعلام کرد.

اتحادیه فوتبال اروپا آخرین رنکینگ تیم‌های باشگاهی این قاره در سال میلادی جاری را اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) تازه‌رده‌بندی تیم‌های باشگاهی قاره سبز که آخرین رده‌بندی آنها در سال ۲۰۲۲ نیز هست را منتشر کرد که در این رده‌بندی رئال مادرید قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا و رقیب سنتی‌اش بارسلونا جایی در ۵ رده اول ندارند.

در این رده‌بندی که معیار آن عملکرد و نتایج تیم‌ها طی یک بازی ۵ ساله از فصل (۱۹-۲۰۱۸ تا امروز) منچسترسیتی قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس با مجموع ۱۳۱ امتیاز در صدر قرار دارد. بایرن مونیخ آلمان تیمی که در این فصل در مسابقات قاره‌ای بیشترین امتیاز را از یوفا کسب کرده (۲۱) با مجموع ۱۳۰ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد. لیورپول انگلیس هم با ۱۲۳ امتیاز رده سوم را در اختیار دارد.

رده‌بندی پنج تیم برتر یوفا که رئال مادرید قهرمان فصل گذشته و پرافتخارترین تیم اروپا در آن جایی ندارد، با حضور چلسی و پاری‌سن‌ژرمن به ترتیب با ۱۲۳ و ۱۱۲ امتیاز کامل می‌شود. جایگاه رئال مادرید و بارسلونا در این رده‌بندی ششم و هفتم است که به ترتیب ۱۱۰ و ۹۸ امتیاز دارند. منچستر یونایتد (۹۷ امتیاز)، یوونتوس (۹۰) و آژاکس (۸۹) تیم‌های کامل کننده رده‌بندی ۱۰ باشگاه برتر اروپا هستند.

رده‌بندی ۵۰ تیم برتر اروپا را در زیر مشاهده می‌کنید:

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.