آمار منتشرشده نشان می‌دهد که تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در مالکیت توپ در فاز هجومی عملکرد خوبی نداشته است.

آمار منتشرشده نشان می‌دهد که تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در مالکیت توپ در فاز هجومی عملکرد خوبی نداشته است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت تجزیه‌وتحلیل اطلاعات ورزشی «Opta»، رده‌بندی جدیدی از تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بر اساس سهم مالکیت هر تیم در یک‌سوم خط حمله خود در مقایسه با حریف، منتشر کرده است.

در این رده‌بندی اسپانیا با ۸۲.۲ درصد مالکیت توپ در خط حمله خود، صدر این رده‌بندی را در اختیار دارد و آرژانتین با ۷۷ درصد، آلمان با ۷۵ درصد، فرانسه با ۶۷.۴ درصد، انگلیس با ۶۶.۵ درصد، برزیل با ۶۴ درصد، آمریکا با ۶۳.۶ درصد، پرتغال با ۶۳ درصد، دانمارک با ۶۲.۳ درصد و کرواسی با ۵۶.۶ درصد به‌ترتیب در رده‌های دوم تا دهم این رده‌بندی ایستاده‌اند.

در بین ۱۰ تیمی که پایین‌ترین جایگاه را در این رده‌بندی دارند، نام تیم ملی ایران هم دیده می‌شود. تیم تحت‌ هدایت کارلوس کی‌روش با ۳۵.۱ درصد مالکیت توپ در خط حمله خود، در رده بیست‌وششم این رده‌بندی جای دارد. در قعر این جدول کاستاریکا با ۱۵.۹ درصد قرار دارد و بین تیم‌های آسیایی ژاپن با ۳۳.۸ درصد و استرالیا با ۳۱.۱ درصد آمار ضعیف‌تری نسبت به ایران دارند، اما هر دو تیم به‌خلاف ایران موفق شدند به مرحله یک‌هشتم نهایی راه پیدا کنند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )