جام جهانی قطر - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است، تیم ملی کشورمان با سرمربیگری کارلوس کی‌روش می‌تواند رفته رفته به بازیکنانی با میانگین سنی پایین‌تر میدان بدهد.

جام جهانی قطر - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است، تیم ملی کشورمان با سرمربیگری کارلوس کی‌روش می‌تواند رفته رفته به بازیکنانی با میانگین سنی پایین‌تر میدان بدهد. ستار همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره حذف تیم ملی ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با شکست مقابل آمریکا اظهار داشت: بازی کردن بیرانوند برای من جای سؤال داشت. اگر سیدحسین حسینی را داشتیم که دروازه‌بانی جسور است یا بیرانوند در سلامتی کامل بود، آن گل را از آمریکا دریافت نمی‌کردیم. کی‌روش ریسک بزرگی را متحمل شد.

نباید مقابل آمریکا بازنده می‌شدیم وی با بیان اینکه ایران موقعیت‌های خوبی مقابل آمریکا به وجود آورد، تصریح کرد: نباید بازنده می‌شدیم و می‌توانستیم از گروه‌مان صعود کنیم. مقابل تیم بسیار خوبی بازی می‌کردیم که عرصه را بر انگلیس تنگ کرد. بچه‌های ما واقعاً زحمت کشیدند، اما تقدیر بر این بود که ایران از دور رقابت‌ها کنار برود. بازی‌های جام جهانی فشرده است و استرس خودش را دارد.

اختلاف ایران با انگلیس ۶ گل نبود مربی فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش که آیا عملکرد ایران در جام جهانی قطر را راضی‌کننده می‌داند یا خیر، خاطرنشان کرد: تفاوت‌های ساختاری زیادی با انگلیس داریم، اما اختلاف ما با تیم ملی این کشور شش گل نبود. ایران با تیم‌های بزرگتر از انگلیس هم بازی کرده و مقابل تیم‌هایی چون آرژانتین و آلمان به این شکل نباخته است. مقابل ولز بسیار خوب بازی کردیم و نتیجه خوبی هم گرفتیم.

در انتقال توپ از دفاع به حمله مشکل داشتیم همدانی در واکنش به اظهارنظر دراگان اسکوچیچ مبنی بر تغییر زیاد ترکیب تیم ملی نسبت به مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ به تسنیم گفت: در بازی با انگلیس به‌هم ریختیم که یکی از دلایل آن، اتفاقات ۱۰ ماه گذشته و نبود همدلی در تیم بود. حاشیه‌های اخیر هم مزید بر علت شد تا بازیکنان با تمرکز بالایی وارد زمین نشوند، اما هر مربی سلیقه خودش را دارد و کی‌روش صلاح دید به این بازیکنان میدان بدهد. با این حال و به نظرم در انتقال توپ از دفاع به حمله مشکل داشتیم.

بازیکنان ما ۳ پاس متوالی به هم نمی‌دادند وی با انتقاد از نقطه ضعف تیم ملی ایران در جام بیست‌ودوم بیان کرد: می‌توانستیم از بازیکنانی استفاده کنیم که سرعت بازی بالا برود. در هر سه دیدار سرعت لازم نداشتیم و اگر انتقال توپ از دفاع به حمله تسریع می‌یافت، آمریکا نمی‌توانست دفاع خود را اینگونه ببندد. انتظار نداریم مقابل انگلیس صاحب توپ باشیم، اما تعداد پاس‌های متوالی بازیکنان ما در این بازی به سه هم نمی‌رسید. تیمی که مالک توپ نباشد، نمی‌تواند حمله کند.

تیم ملی باید غربالگری شود ملی‌پوش سابق فوتبال ایران درباره وضعیت نیمکت تیم ملی و کارلوس کی‌روش تا رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ اظهار داشت: هدف ما باید دوره بعدی جام جهانی باشد، نه جام ملت‌های آسیا. ایران تیمی مُسن در اختیار دارد و نیاز به غربالگری و پوست‌اندازی احساس می‌شود. ما مسن‌ترین تیم جام جهانی بودیم، اما تیم‌های ملی جهان از جوانان شایسته و توانای خود بهره می‌برند و نتیجه خوبی می‌گیرند.

کی‌روش می‌تواند مأموریت جوانگرایی را آغاز کند همدانی در ادامه اظهار داشت: ما هم باید این روند را برای جام جهانی ۲۰۲۶ آغاز کنیم و به جوانان بها بدهیم. فدراسیون باید درباره کادر فنی تصمیم بگیرد، اما به نظرم کی‌روش می‌تواند چنین مأموریتی را آغاز کند و تا سال ۲۰۲۶ به جوانان میدان بدهد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )