تیم ملی غنا با کسب اولین پیروزی‌اش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کار کره جنوبی برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام را سخت کرد.

تیم ملی غنا با کسب اولین پیروزی‌اش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کار کره جنوبی برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام را سخت کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در دومین بازی از روز نهم جام جهانی ۲۰۲۲ امروز (دوشنبه) از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران و از گروه H، تیم‌های ملی غنا و کره جنوبی در ورزشگاه اجوکیشن سیتی برابر یکدیگر به میدان رفتند که این بازی با نتیجه ۳ بر ۲ به سود غنا به پایان رسید.

غنا که نیمه نخست بازی از هر لحاظ از حریف آسیایی خود برتر بود، در دقیقه ۲۴ توسط محمد سالیسو و در دقیقه ۳۴ توسط محمد کدوس به گل رسید و حتی موقعیت‌هایی برای زدن گل‌های بیشتر در نیمه نخست هم داشت.

نیمه دوم بازی اما داستان متفاوتی داشت و کره به بازی برگشت. چو گوئه سونگ با زدن دو گل در عرض سه دقیقه ، یکی در قیقه ۵۸ و دیگری در دقیقه ۶۱، بازگشتی رؤیایی را برای ببرهای تائگوک رقم زد، هر چند که خوشحالی نماینده آسیا از این بازگشت خیلی دوام نداشت، چرا که تنها ۷ دقیقه بعد محمد قدوس زننده گل دوم غنایی‌ها خودش را دو گله و تیمش را سه گله کرد. فشار حملات کره پس از دریافت این گل مضاعف شد اما دفاع چند لایه غنا که فقط برای حفظ نتیجه می‌جنگید به شاگردان پائولو بنتو اجازه نداد گل سوم‌شان را به ثمر برسانند.

به این ترتیب در پایان بازی با وجود برتری آماری کره‌ای‌ها در تملک توپ، شوت‌های داخل چارچوب و موقعیت‌های گلزنی سه امتیاز به غنایی‌ها تعلق گرفت تا آنها اولین برد خود را در جام بیست‌و‌دوم کسب کنند و به لطف آن به رده دوم جدول گروه H‌ صعود کنند. کره جنوبی اما با قبول شکست در این بازی با همان یک امتیازی که از تساوی‌اش برابر اروگوئه گرفته بود به قعر جدول سقوط کرد و کارش برای صعود بسیار سخت‌تر شد، چرا که در آخرین دور بازی‌های مرحله گروهی باید برابر پرتغال به میدان برود.

در دومین بازی گروه H‌ از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران پرتغال برابر اروگوئه قرار خواهد گرفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.