سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با ابراز رضایت از شرایط روحی و جسمی ملی پوشان کشورمان در آستانه دیدار برابر ولز گفت: با آمادگی بالا به میدان می‌رویم و برای تیم ملی ولز سورپرایز خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران که نخستین دیدار خود در بیست و دومین دوره رقابتهای جام جهانی را به انگلیس ۶ بر ۲ واگذار کرده است، برای زنده نگه داشتن شانس صعودش از این گروه چاره ای جز پیروزی برابر ولز در دومین دیدار ندارد. بازی با ولز ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه روز جمعه چهارم آذر در ورزشگاه احمد بن علی دوحه برگزار خواهد شد.

کارلوس کی روش در نشست خبری قبل از این دیدار که شامگاه امروز پنجشنبه در دوحه برگزار شد، گفت: ابتدا به همه حاضران خوش‌آمد می گویم. بار دیگر افتخار می کنم در جمع شما به ویژه یک روز قبل از بازی با ولز که پس از ۶۴ سال اینجا هستند خوش‌آمد می گویم.

کی روش درباره آخرین وضعیت علیرضا بیرانوند برای بازی فردا گفت: باید قبول کنیم که اتفاق سختی برای او رخ داده است. همه تست های لازم در مورد او انجام شد اما از آنجایی که این اتفاق با صدمه مغزی همراه بود باید به پروتکل احترام بگذاریم و نمی توانیم از او استفاده کنیم. بنابراین فردا بازی نخواهد کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: به جای بیرانوند دروازه بان دیگری بازی می کند. او خیلی قوی است و می تواند به تیم را کمک کند. من خوشحالم که به ریشه های خودمان برگشتیم و موردی نیست.

او درباره سوالات غیر ورزشی که برخی خبرنگاران در نشست های خبری تیم ملی ایران می پرسند گفت: آنها هر آنچه می خواهند می توانند بپرسند. در عین حال باید به جوابی که می دهیم احترام بگذارید. ما نمی خواهیم چنین چیزهایی مانع از فوتبال بازی کردن ما برگردد. این موضوع به رئیس جمهور ما و رئیس فیفا بازی بر می گردد پس مشکلی نیست که آنها هرچه می خواهند بپرسند. ما آزادی مطبوعات داریم و آزادی پاسخ دادن به این سوالات را.

کی روش درباره شکست ۶ بر ۲ مقابل انگلیس بار دیگر افزود: بازی تمام شده است. موضع ما فقط یکی هست و اینکه یاد بگیریم از اشتباهات گذشته خودمان تا بهتر و قدرتمندتر شویم. این بخشی از زندگی ماست. هر دیداری که برگزار می کنیم بهتر شویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد حریف روز جمعه ملی پوشان کشورمان نیز گفت: کاپیتان تیم ملی ولز خیلی خوب است‌ آنها روحیه بالایی دارند. آنها هواداران زیادی را به همراه دارند. این موضوع برای ما می تواند فضای خوبی برای ما باشد که در آن تفریح و سرگرمی باشد و از فوتبال بازی کردن لذت ببریم‌. حالا می دانیم جو خیلی خوبی داریم.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به اینکه فکر می کند نتیجه بازی فردا پیروزی باشد که مردم را خوشحال کند گفت: ابتدا باید درباره ولز صحبت کنیم. فکر نمی کنم ابتدا درباره ایران صحبت کنیم ما برای بازی بعدی فکر می کنیم و ولز هم مثل ما همین کار را می کند.

وی ادامه داد: ما بیشتر از گل هایی که سه سال پیش خوردیم گل دریافت کردیم. ما به اندازه آنها خوب نبودیم و از بازی با انگلیس خیلی چیزها یاد گرفتیم. تیم های خوب تیم های مشخصی هستند اما تیم های عالی کسانی هستند که می بازند و باز برمی‌گردند. هیچ تیمی بی عیب و نقص نیست‌ آنچه مهم است روز بعد از هر بازی است و ما الان دیگر خیلی هیجان زده هستیم تا مقابل ولز بازی کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: حریف شخصیت های زیادی در تیمش دارد. این بازی مثل یک مهمانی فوتبالی است. آنها هوادارانی به رنگ دیوار قرمز دارند که جو خیلی زیبایی رقم می زنند. من خیلی اطمینان خاطر دارم بازیکنان ما با همان شخصیت بازی خواهند کرد که انتظار داریم. آنها روحیه جنگنده دارند.

کی روش درباره سابقه مربیگری و هدایت بازیکنان بزرگ دنیا درباره حضور گرت بیل در تیم ملی ولز گفت: او فوق العاده است. او رهبر بزرگی است و ثبات تیم ملی ولز به بیل بستگی دارد. من با او کار نکردم اما او نابغه است و با هوش بالای خود همه چیز را رهبری می کند او تصویری از وجهه تیم ملی ولز است. او روحیه تیمی را نشان می دهد و ما بایستی متوجه این موضوع باشیم. در کار تیمی ولز علاقه وجود دارد. برای ولز مهم نیست دقیقه اول یا نود است بلکه آنها فقط بازی را انجام می دهند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه با ابراز امیدواری از شرایط تیمش برای دیدار دوم برابر ولز گفت: می خواهیم فوتبال بازی کنیم. برای آنها سورپرایز داریم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۹ )