روز چهارم مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ عصر امروز با شکست آلمان مقابل ژاپن پیگیری شد.

روز چهارم مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ عصر امروز با شکست آلمان مقابل ژاپن پیگیری شد. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم‌های ملی ژاپن و آلمان از ساعت ۱۶:۳۰ (امروز - به وقت تهران) در ورزشگاه خلیفه دوحه برگزارکننده، نخستین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بودند که این بازی با برتری ۲ بر یک ژاپن به اتمام رسید. در این بازی ابتدا تیم آلمان توسط ایلکای گوندوگان در دقیقه ۳۳ از روی نقطه پنالتی به گل رسید و ژاپن با گل‌های ریتسو دوان در دقیقه ۷۵ و تاکوما آسانو در دقیقه ۸۳ به بازی برگشت و پیروز شد.

ترکیب دو تیم به شرح زیر است:

ترکیب آلمان: مانوئل نویر، آنتونیو رودیگر، داوید رائوم، نیکلاس زوله، نیکو اشلوتربک، یوشوا کیمیش، سرژ گنابری (۹۰ - یوسوفا موکوکو)، توماس مولر (۵۷ - جوناس هافمن)، جمال موسیالا (۷۹ - ماریو گوتزه)، ایلکای گوندوگان (۵۷ - لئون گورتسکا) و کای هاورتز (۷۹ - نیکولاس فولکروگ).

ترکیب ژاپن: شویچی گوندا، کو ایتاکورا، یوتو نگاتومو (۵۷ - کائورو میتوما)، هیروکی ساکای (۷۵ - تاکومی مینامینو)، مایا یوشیدا، واتارو اندو، تاکفوسا کوبو (۴۶ - تاکهیرو تومیاسو)، جونیا ایتو، دایچی کامادا، آئو تاناکا (۷۱ - ریتسو دوان) و دایزن مائدا (۵۷ - تاکوما آسانو).

دقایق حساس این مسابقه در زیر آمده است:

نیمه اول

دقیقه ۸: ژاپنی‌ها پس از یک حمله ناموفق آلمان صاحب توپ شده و در ضدحمله‌ای سریع به محوطه جریمه ژرمن‌ها رسیدند. ارسال زمینی دایچی کامادا در مقابل دروازه آلمان به دایزن مائدا رسید و او توپ را به تور دروازه شاگردان هانسی فلیک رساند، اما این گل به دلیل قرار داشتن مائدا در منطقه آفساید رد شد.

دقیقه ۱۷: آلمان یک ضربه کرنر به دست آورد و این توپ به روی دروازه ژاپن ارسال شد. این سانتر با ضربه سر رودیگر همراه شد که توپ با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه سامورایی آبی عبور کرد.

دقیقه ۲۰: کیمیش پشت محوطه جریمه ژاپن صاحب توپ شد و آن را به سمت دروازه ژاپن شلیک کرد که توپ با واکنش گوندا دفع شد. گوندوگان در ریباند توانست توپ را به دست بیاورد که در موقعیت آفساید قرار داشت.

دقیقه ۲۸: بازیکنان آلمان در یک حرکت ترکیبی زیبا، توپ را به گوندوگان رساندند. در شرایطی که هافبک منچسترسیتی می‌توانست توپ را به رائوم پاس بدهد و او را در شرایط تک به تک با دروازه‌بان قرار بدهد، مستقیماً اقدام به شوت‌زنی کرد که توپ در دستان گوندا جای گرفت.

دقیقه ۲۹: رائوم در فرصتی مناسب و در سمت راست محوطه جریمه سامورایی‌ها صاحب توپ شد و توپ را به‌روی دروازه ارسال کرد که گوندا آن را موقتاً دفع کرد. توپ در ادامه به گوندوگان رسید که ضربه او پس از برخورد به مدافعان ژاپن بلوکه شد.

دقیقه ۳۱: کیمیش پس از اینکه رائوم را در محوطه جریمه شاگردان موریاسو دید، بلافاصله توپ را برای او ارسال کرد و رائوم با گوندا تک به تک شد که سنگربان ژاپن روی رائوم مرتکب خطای پنالتی شد.

دقیقه ۳۳: گوندوگان توانست گوندا را فریب بدهد و توپ را به مرکز دروازه نماینده آسیا برساند تا قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ به اولین گل خود در جام بیست‌ودوم دست یابد.

دقیقه ۴۵: جمال موسیالا پس از عبور از یکی دو مدافع ژاپن، توپ را به سمت دروازه تیم دوم قاره کهن شوت زد که با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵+۴۵: آلمان روی حمله‌ای تند و تیز، بار دیگر برای ژاپن مشکل‌ساز شد. توماس مولر از گوشه محوطه جریمه ژاپن، توپ را به روی دروازه این تیم فرستاد که مدافعان آبی‌پوشان، توپ را دفع کردند. در ادامه کیمیش شوتی خطرناک به سمت دروازه ژاپن شلیک کرد که گوندا موفق به مهار توپ شد. در ادامه گنابری که می‌توانست خودش گل دوم آلمان را بزند، توپ را به هاورتز پاس داد و او گل دوم ژرمن‌ها را به ثمر رساند. هرچند داور پس از بازبینی صحنه به کمک VAR، حکم به مردودی این گل داد.

دقیقه ۶+۴۵: ضربه سر مائدا در مقابل دروازه آلمان، با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

نیمه دوم

دقیقه ۴۷: روی یک ضدحمله سریع از سوی بازیکنان تیم ملی آلمان، پاس توماس مولر به گنابری رسید و شوت محکم این مهاجم از داخل محوطه جریمه ژاپن به کنار دیگر عمودی برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰: آلمانی‌ها در زمین ژاپن کار ترکیبی دیگری انجام دادند که به پاس در عمق اشلوتربک به گوندوگان انجامید. ضربه مهاجم منچسترسیتی پس از برخورد به تیر دروازه، از کنار دروازه ژاپن به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰: ثانیه‌هایی بعد، گنابری در شرایطی دو به دو (دو مهاجم ژاپن در مقابل مدافع و دروازه‌بان آلمان) در محوطه جریمه سامورایی آبی صاحب توپ شد و آن را به گوندوگان پاس داد که مدافعان ژاپن موفق به دفع توپ شدند.

دقیقه ۶۱: واتارو اندو در ضدحمله‌ای سریع و در شرایطی که مدافعان آلمان جا مانده بودند، توپ را به تاکوما آسانو رساند که ضربه دور از انتظار وی، راهی به دروازه ژرمن‌ها پیدا نکرد.

دقیقه ۷۰: گوندا با چهار واکنش پیاپی مانع از فروپاشی مجدد دروازه ژاپن شد. پس از پاس زیبای کیمیش، هافمن صاحب توپ شد که دروازه‌بان ژاپن توانست آن را مهار کند. در ادامه گنابری توپ را دریافت و آن را به سمت دروازه سامورایی‌ها شلیک کرد که گوندا سبب نجات دروازه نماینده آسیا شد. گنابری در ادامه با ارسال رائوم صاحب توپ شد و دو ضربه متوالی به آن زد که هر دوی آنها با واکنش زیبای گوندا به کرنر رفت.

دقیقه ۷۳: این بار نوبت مانوئل نویر بود که خودی نشان بدهد. جونیا ایتو در میان غفلت مدافعان آلمانی، با سنگربان مانشافت تک به تک شد که نویر با واکنشی زیبا، اجازه به ثمر رسیدن گل تساوی را نداد. ساکا در ریباند صاحب توپ شد که ضربه را به آسمان زد.

دقیقه ۷۶: در ادامه حملات پیاپی ژاپن، تاکومی مینامینو توپ را به‌صورت زمینی به‌روی دروازه آلمان فرستاد که با دفع ناقص نویر همراه بود. در ادامه دوان صاحب توپ شد و دروازه خالی از دروازه‌بان آلمان را فروریخت تا ژاپن به بازی بازگردد.

دقیقه ۸۳: ژاپن از ارسال بلندی که از زمین خود داشت، صاحب موقعیت خطرناک دیگری شد و به شگفتی‌های نمایندگان آسیا ادامه داد. تاکوما آسانو که برای دریافت توپ ارسالی چالش دشواری با اشلوتربک داشت، در این مبارزه پیروز شد و پس از رویارویی با نویر، توپ را به زیر طاق دروازه آلمان رساند تا دومین تعویضی گلزن هاجیمه موریاسو لقب بگیرد.

دقیقه ۳+۹۰: فولکروگ در شرایطی که پشت به دروازه ژاپن داشت، توپ را در محوطه جریمه سامورایی آبی از موکوکو دریافت کرد. این بازیکن پس از برخورد با مدافعان ژاپن نقش بر زمین شد که آلمانی‌ها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند و داور با نظر آنها مخالف بود.

دقیقه ۵+۹۰: لئون گورتزکا در موقعیتی ایده‌آل پشت محوطه جریمه ژاپن صاحب توپ شد که آن را با اختلاف کمی از کنار دروازه شاگردان موریاسو به بیرون زد.

دقیقه ۷+۹۰: ارسال زیبای کیمیش روی دروازه ژاپن، به زوله ختم شد که ضربه او پس از برخورد با مدافعان ژاپن به کرنر رفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.