نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون در مسیر حفظ تمامیت ارضی کشور حرکت می‌کند و در اردوی تیم ملی در اتریش همه دلبستگی به کشور را مشاهده کردند.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون در مسیر حفظ تمامیت ارضی کشور حرکت می‌کند و در اردوی تیم ملی در اتریش همه دلبستگی به کشور را مشاهده کردند. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی محمدنبی در حاشیه دومین کنگره ملی شهدای ورزش کشور، اظهار داشت: این دومین کنگره شهدای ورزش کشور است. آن چیزی که مسلم است ما در بحث شهدای ورزشکار بالغ بر دو هزار نفر فقط در رشته فوتبال توانستیم آمار ارائه کنیم. اگرچه در کلیه رشته‌ها این زمینه ایثارگری و حضور ورزشکاران در جبهه بوده و هست، وظیفه من و تمامی کسانی که در ورزش کشور سهمی دارند این است که در این مسیر یاد شهدا را گرامی بداریم. الگوی جوانان ما، ورزشکاران هستند و ورزشکاران هم با حضور در اینگونه مراسم می‌توانند سهمی را که واجب است، ادا کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که نقش ورزشکاران در مسائل اجتماعی و حفظ ارزش‌ها چگونه باید باشد و اینکه فدراسیون فوتبال برنامه‌ای برای ارشاد چهره‌های ورزشی دارد یا خیر، گفت: به هر صورت ورزشکاران به‌عنوان یک الگوی واقعی برای جوانان کشور ما هستند. یکی از نکاتی که واجب است مسئولیت‌های اجتماعی است که ورزشکاران برعهده دارند و همیشه باید این مسائل از جمله الگو بودن و شاخص بودن آنها مدنظر باشد و اینکه در مسیر حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور حرکت کنند، باید سرلوحه کارشان باشد.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: آنچه که مشخص است من بین ورزشکاران و همینطور فوتبالیست‌ها مشاهده کردم آنها این مسئولیت را دارند و نسبت به یک فرد عادی در جامعه مسئولیت سنگین‌تری دارند. فدراسیون فوتبال هم در همین مسیر حرکت کرده است و در اردوی تیم ملی در اتریش همه شاهد بودند که چه نظم و انضباطی وجود داشت و ملی‌پوشان دلبستگی و همبستگی با تمامیت ارضی کشورمان را از خود نشان دادند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )