دبیرکل فدراسیون فوتبال تأکید کرد، انتخابات پیش روی این فدراسیون در هشتم شهریور ماه به دور از هرگونه طرفداری و جانبداری از کاندیدای خاصی برگزار خواهد شد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تأکید کرد، انتخابات پیش روی این فدراسیون در هشتم شهریور ماه به دور از هرگونه طرفداری و جانبداری از کاندیدای خاصی برگزار خواهد شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن کامرانی‌فر درباره برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و همین‌طور تأیید و عدم تأیید صلاحیت کاندیداها گفت: کمیته بدوی و استیناف انتخابات فدراسیون فوتبال کاملاً مستقل هستند که در سال ۹۹ توسط اعضای مجمع به مدت چهار سال انتخاب شدند‌‌ و هر تغییری در این کمیته‌ها باید توسط مجمع انجام شود. وقتی یک مجمع انتخاباتی پیش رو داریم، این کمیته‌ها کار خود را به‌عنوان کمیته‌ای مستقل شروع می‌کنند‌. تمام بررسی‌ها از ابتدای کار که بحث فراخوان، اطلاعیه‌ها و همین‌طور شرایط ثبت‌نام بود توسط این عزیزان صورت گرفت. تمام مراحل رسیدگی در کمیته بدوی انجام شد که البته برخی از افرادی که ثبت‌نام کرده بودند، نقص مدرک داشتند.

آنهایی که تأیید صلاحیت نشدند باید زودتر وارد پروسه ثبت‌نام می‌شدند وی در ادامه در مورد عدم تأیید صلاحیت سه کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: آقایان واعظ آشتیانی، اسدی و آخوندی، افراد بزرگی هستند و من دوست داشتم تمام این افراد در انتخابات می‌ماندند و مجمع از بین آنها انتخاب می‌کرد، اما چند موضوع در این میان پیش آمد. این عزیزان باید یک مقدار زودتر وارد پروسه ثبت‌نام شده و در دقایق آخر وارد انتخابات نمی‌شدند. به هر حال باید پنج نفر از اعضای مجمع در زمان ثبت‌نام کاندیداها، آنها را تأیید کنند. ما علاوه بر اساسنامه یک مقررات انتخاباتی فدراسیون فوتبال داریم که مصوبه مجمع است و در آن کاملاً توضیح داده شده که یکی از الزامات ثبت‌نام، همین تأیید پنج نفر مجمع است و این عزیزان در زمان موردنظر نتوانستند این تأییدیه را بگیرند. یک موضوع دیگر هم این است که هر کدام از اعضایی که برای ریاست ثبت‌نام می‌کنند باید در زمان ثبت‌نام نایب رئیس خود را هم معرفی می‌کردند و مورد دوم نیز عدم معرفی نایب رئیس این عزیزان بود.

کمیته بدوی هنوز اختیار دارد تا زمان انتخابات تصمیم‌گیری کند دبیرکل فدراسیون فوتبال افزود: ما چیزی را تغییر نداده‌ایم. صادقانه عرض می‌کنم، تنها موضوع این بود که وقتی خبر روی سایت قرار گرفت، کمیته بدوی و استیناف نوشته شده بود، به جهت اینکه باید این خبر از سوی کمیته بدوی اعلام می‌شد. این نکته را باید اضافه کنم که افرادی که الان هستند اگر کمیته بدوی به نتیجه برسد که بعضی از آنها صلاحیت حضور در انتخابات را ندارند، می‌تواند رسیدگی کند و از بین این تعدادی که تأیید شدند کمیته بدوی هنوز اختیار دارد تا انتخابات تصمیم‌گیری کند.

تا زمانی که در فدراسیون فوتبال باشم همه چیز را مطابق با قوانین انجام می‌دهم کامرانی‌فر خاطرنشان کرد: اساسنامه صراحتاً اعلام کرده که ۲۱ روز قبل از مجمع رسیدگی شود و دقیقاً تاریخ ۱۸ مرداد تا ۸ شهریور ماه را این ۲۱ روز طبق اساسنامه رعایت شده است. مجری برگزاری انتخابات دبیرکل فدراسیون فوتبال است و همین‌جا اعلام می‌کنم تمام مراحلی که در پروسه انتخابات پیش بردیم کاملاً قانونی بوده و من نه طرفداری از کسی کردم و نه می‌کنم. در انتخابات قبلی هم این را ثابت کردم. تا زمانی که در فدراسیون فوتبال باشم همه چیز را مطابق با قوانین انجام می‌دهم. هم AFC و هم فیفا هیچ ایرادی نگرفته‌اند و من قول می‌دهم که این انتخابات مطابق با اساسنامه پیش برود و هیچ کاری برخلاف اساسنامه انجام نخواهیم داد و همکاران ما هم در فدراسیون فوتبال می‌دانند و به همه اعلام کردیم که نه از کسی طرفداری می‌کنیم و علیه کسی هم نیستیم، این انتخابات به دور از هرگونه طرفداری برگزار خواهد شد و کمیته بدوی و استیناف کاملاً مستقل هستند.

کاندیداها تعهد داده‌اند تا زمان انتخابات علیه هیچ نامزدی صحبت نکنند وی راجع به توصیه فدراسیون فوتبال به نامزدها مبنی بر عدم اظهارنظر علیه یکدیگر بیان کرد: تمام اطلاعیه‌ها از طرف کمیته بدوی صادر می‌شود و ما آن را ابلاغ می‌کنیم. همه عزیزانی که برای بخش‌های مختلف فدراسیون ثبت‌نام کرده‌اند، فرمی را امضا کردند که تا برگزاری انتخابات، علیه هیچ نامزدی صحبت نکنند تا اخلاق انتخاباتی رعایت شود. همه هم تعهد داده‌اند.

برگزاری هر چه سریع‌تر مجمع به سود فوتبال است دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: یکی از دلایلی که این تاریخ (هشتم شهریور) برای مجمع آتی انتخاب شد، این بود که هیئت رئیسه هر چه سریع‌تر به حدنصاب برسد و تشکیل شود تا اعضا برای تیم ملی برنامه‌ریزی کنند. خیلی از عزیزان پیشنهاد کردند که مجمع را بعد از جام جهانی برگزار کنیم، اما دیدیم که برگزاری هر چه سریع‌تر مجمع به سود فوتبال است. هر کاری کردیم تا وضعیت فدراسیون به سمتی برود که تیم ملی شرایط خوبی داشته باشد.

از نظر فدراسیون و اهالی فوتبال ملی‌پوشان وارد موضوعاتی شدند که نباید می‌شدند کامرانی‌فر در واکنش به اختلاف میان بازیکنان تیم ملی که با انتشار استوری‌های اینستاگرامی عیان شد، گفت: اختلاف‌نظری میان برخی بازیکنان بوده و از نظر فدراسیون و اهالی فوتبال، آنها وارد موضوعاتی شدند که نباید می‌شدند. سرمربی تیم ملی مطابق سیاست‌های فدراسیون انتخاب شده بود و کارش را می‌کرد. کمیته فنی به این نتیجه رسید که سرمربی تیم ملی تغییر کند. آنها نظر فنی خود را اعلام کردند، اما مسائل دیگری چون قرارداد و نتایج سرمربی در برکناری او مؤثر است که هیئت رئیسه به این نتیجه رسید که اسکوچیچ بماند.

شاید برخی ملی‌پوشان مسیر را اشتباه رفته باشد اما همه آنها از نظر اخلاقی الگو هستند «با بازیکنان صحبت کرده‌ایم و به مردم اطمینان می‌دهم که نگاه این بازیکنان، موفقیت تیم ملی است.»، وی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: آنها در کنار هم هستند و اطمینان دارم اتفاق خوبی می‌افتد. بازیکنان تیم ملی علاوه بر توانایی فنی، از لحاظ اخلاقی هم الگو هستند و شاید برخی عزیزان، مسیر را اشتباه رفته‌اند. برنامه‌ریزی خیلی خوبی برای فیفادی کرده‌ایم و قرارداد یک بازی امضا شده است. کارهای یک دیدار دیگر را انجام داده‌ایم و یک تیم را هم به‌عنوان جایگزین در نظر گرفته‌ایم.

برای فیفادی پیش رو یک اردوی خوب با ۲ بازی بزرگ قطعی شده است وی در مورد برگزاری اردوی تیم ملی در فیفا‌دی پیش رو، عنوان کرد: خوشبختانه بازی‌های لیگ ما تقریباً ۱۰ روز زودتر تعطیل خواهد شد و همکاری خوبی بین باشگاه‌ها، سازمان لیگ و تیم ملی صورت گرفته است و تمام برنامه‌های تیم ملی انجام و یک اردوی خوب با دو تا بازی بزرگ قطعی شده است و ان‌شاءالله برای جام جهانی آماده می‌شویم.

این قول را می‌دهم که تمام کارهای VAR را خیلی زود انجام دهیم دبیرکل فدراسیون فوتبال راجع به شرایط داوران هم تصریح کرد: با تصمیمی که هیئت رئیسه گرفته بود، افزایش حق‌الزحمه برای جامعه داوران صورت گرفت و الان حق‌الزحمه آنها پرداخت شده است. ما برای اولین بار یک دوره خوب برای داوران برگزار کردیم و مدرس یوفا را آوردیم و سعی کردیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم. درباره VAR باید بگویم که تمام کارهای مربوط به آن انجام شده و منتظر تأیید نهایی هستیم و آماده‌ایم تا به‌زودی دوره آموزش داوران هم برگزار شود. تجهیز پنج یا شش استادیوم به‌زودی انجام خواهد شد. برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در یک ماهی که جام جهانی برگزار خواهد شد و مسابقات تعطیل است درصد زیادی از کارهای VAR را انجام دهیم. این قول را می‌دهم که تمام کارهای VAR را خیلی زود انجام دهیم، فقط منتظر تأییدیه هستیم و تلاش می‌کنیم VAR را وارد لیگ کنیم. اگر بتوانیم حتی یکی دو مورد را هم علاوه بر پنج شش ورزشگاهی که آماده می‌کنیم، به صورت سیار انجام خواهیم داد.

مجموعه داوران لیگ برتر و لیگ یک ما بیش از ۲۰۰ نفر هستند کامرانی‌فر در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود حضور تعداد زیادی از داوران در دوره داوری به دلیل سرپوش گذاشتن بر مشکلات داوری است، خاطرنشان کرد: عزیزانی که در کلاس داوری شرکت کردند فقط داوران لیگ برتر نبودند، آنها منتخبی از بهترین داوران کشور بودند و می‌خواستیم از ظرفیت مدرس یوفا استفاده کنیم و آنهایی که در کلاس شرکت کردند همه‌ آنها داوران لیگ برتر نبودند که بگوییم تعداد آنها را اضافه کردیم. مجموعه داوران لیگ برتر و لیگ یک ما بیش از ۲۰۰ نفر هستند و در دوره داوری چیزی حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر را به کلاس آوردیم. تعداد داوران باید متناسب با تعداد تیم‌ها باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که «درصد دریافتی حق عضویت از بازیکنان افزایش پیدا کرده است؟»، گفت: هیئت رئیسه مصوبه‌ای در این خصوص نداشته و چیزی اضافه نشده است.

نمی‌توان امور فدراسیون را متوقف کرد کامرانی‌فر راجع به لازم‌الاجرا نبودن مصوبات هیئت رئیسه فدراسیون تصریح کرد: زمانی که تعداد اعضا از حدنصاب کمتر شد، هیئت رئیسه هیچ جلسه رسمی نداشته و مصوبه‌ای به تصویب نرسیده است. با این حال نمی‌توان امور فدراسیون را متوقف کرد. اعضای هیئت رئیسه مواردی را برای اجرا ابلاغ کرده‌اند، اما مصوبه‌ای تصویب نکرده‌اند.

فدراسیون فوتبال ۱۸ تیم ملی دارد که مربیان تمام تیم‌ها قرارداد دارند دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره وضعیت تیم‌های ملی زیر نظر این فدراسیون خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال ۱۸ تیم ملی دارد که مربیان تمام تیم‌ها قرارداد دارند. تیم جوانان ما در تورنمنت کافا به میدان می‌رود و تیم ملی فوتسال بانوان در اردوست. باشگاه‌ها می‌توانند بازیکنان خود را در مدت فیفادی، در اختیار تیم امید بگذارند که تعاملی میان فدراسیون و باشگاه‌ها برقرار شده بود. برنامه‌ریزی تیم امید برای المپیک ۲۰۲۴ بود و کارش را با بازیکنان کمتر از ۲۱ سال شروع کرد.

باشگاه‌ها با تیم امید همکاری کردند کامرانی‌فر با بیان اینکه المپیک پاریس برای فدراسیون فوتبال اهمیت دارد،‌ عنوان کرد: برنامه‌ریزی کردیم که تیم امید به مسابقات کشورهای اسلامی برود، اما چند بازیکن خوب تیم امید کرونا گرفتند. باشگاه‌ها هم با این تیم همکاری و تقاضا کردند از هر چهار بازیکن امید، دو بازیکن خود را به تیم امید بدهند.

از فرصت جام جهانی برای آماده سازی تیم امید استفاده می‌کنیم وی با بیان اینکه مهدوی‌کیا برای تیم امید برنامه‌ریزی می‌کند، اظهار داشت: در نظر داریم از زمانی که تیم ملی درگیر جام جهانی است، برای آماده‌سازی تیم امید استفاده کنیم. با چند کشور اروپایی هم صحبت کردیم و دیدارهایی در فیفادی هماهنگ شده است. برای تیم ملی بانوان نیز هماهنگی‌هایی داشته‌ایم و ارتباطاتی با برخی کشورها داریم.

به‌زودی تماشاگران را در ورزشگاه‌ها خواهیم داشت دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دیدارهای لیگ برتر در غیاب تماشاگران گفت: به‌زودی تماشاگران را در ورزشگاه‌ها خواهیم داشت. موضوع زیرساخت‌ها در میان بود و برخی جایگاه‌ها باید تجهیز شوند. ملاحظاتی وجود دارد و جلساتی برگزار شده است. عزیزان تمام تلاش خود را می‌کنند تا این مشکل را برطرف کنیم و ان‌شاءالله در هفته‌های آینده، تماشاگران را در ورزشگاه داشته باشیم.

اعضای مجمع فدراسیون فوتبال نشان دادند مستقل و باهوش هستند کامرانی‌فر با اشاره به انتخابات هشتم شهریور بیان کرد: اعضای مجمع فدراسیون فوتبال در مجمع قبلی نشان دادند مستقل و باهوش هستند. اطمینان دارم آنها با درایت و بررسی بیشتر تمام جوانب، بهترین انتخاب را خواهند داشت و فدراسیون پس از هشتم شهریور، شرایط آرامی پیدا می‌کند.

وی درباره شرایط تیم ملی ایران در قطر تصریح کرد: همه کارهای تیم ملی در قطر شامل رزرو هتل و کمپ تیم ملی را انجام داده‌ایم. بلیت‌های جام جهانی نیز موضوعی مهم است که در مرحله اول حدود پنج هزار بلیت به ایرانیان واگذار کردیم. در مرحله دوم ۱۰ هزار بلیت دیگر از فیفا گرفتیم و درخواست کردیم که بلیت‌های بیشتری بگیریم تا تماشاگران بیشتری در جام جهانی داشته باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.