سرمربی آبی پوشان گفت: فصل فرسایشی و دشواری پیش رو داریم و برای تکرار قهرمانی با استقلال به بازیکنان زیادی نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، ریکاردو ساپینتو سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری اولین هفته از رقابتهای لیگ برتر اظهار داشت: خیلی خوشحالم که به کشور ایران آمدم و سرمربی تیم بزرگ استقلال شدم. فردا اولین بازی خود را در پیش داریم و این بازی مقابل تیم بسیار بزرگی است که از سرمربی این تیم آشنایی کامل دارم و قبلاً هم با هم بودیم و این بازی بسیار سخت است و امیدوارم با قدرت ظاهر شویم. من دوست دارم که کارها برای ما و تیم مقابل خوب پیش برود. سپاهان تیم خوبی است و امیدوارم فردا این بازی را ببریم. باعث تاسف است که به ما اعلام کردند بازی بدون تماشاگر است. تماشاگر یار دوازدهم هر تیمی است و حضورشان به سود ما است. اما این تصمیم را قبول می‌کنیم و امیدوارم بازی برگشت با سپاهان هم بدون تماشاگر برگزار شود.

وی در ادامه بیان داشت: این درست است که نقاط قوت و ضعف سپاهان را آنالیز کردیم، آنها هم از نظر آماده سازی به سطح عالی مثل ما نرسیده‌اند و تنها ۴ هفته است که مورایس با این تیم کار می‌کند. تمرکزمان را بر روی بازی می‌گذاریم تا پیروز شویم و امیدوارم گام به گام بازی‌های خوبی از ما ببینید و زمانی که آشنایی کامل از همه تیم‌ها پیدا کردیم بازی‌های بهتری از ما خواهید دید.

ساپینتو در خصوص اینکه آیا حضور در استقلال انتظارات او را برآورده کرده یا خیر گفت: به باشگاه بزرگی آمده‌ام. باشگاهی که فصل گذشته قهرمان بوده است. با سوپر لیگ ایران خیلی آشنایی نداشتم اما امیدوارم در این مسابقات حضور خوبی داشته باشیم. انتظارات بر حسب رزومه‌ای که داشتم از من بالا بود و با حضور در استقلال این انتظارات برای من برآورده شده است. همه اعضای باشگاه با تمرکز کنار هم هستیم و برای موفقیت تلاش می‌کنیم.

سرمربی آبی پوشان در خصوص نحوه آماده سازی تیم در اردوی ترکیه بیان داشت: بهترین اردوی تدارکاتی را با باشگاه استقلال برگزار کردیم. با تیم‌های خوبی بازی‌های دوستانه داشتیم و ۱۰ روز پر فشاری را سپری کردیم. بازیکنان هنوز هم به خوبی ریکاوری نشده‌اند اما برای بازی فردا کاملاً آماده هستند و تمرکز خوبی دارند.

ساپینتو در خصوص اضافه شدن محبی به تیمش گفت: از ابتدایی که آمدم برای آمدن محبی تلاش می‌کردیم. محبی بازیکن آزاد نبود و پروسه سختی بود تا به تیم بیاید. باشگاه تلاش می‌کرد و به موازات باشگاه من هم تلاش می‌کردم. با محبی و باشگاه پرتغالی صحبت می‌کردم. طبق اولین صحبتهایی که داشتیم مدیریت سانتاکلارا کلاً تغییر کرد و به یکباره این انتقال منتفی شد. محبی رویای اروپا را داشت و من هم به او گفتم از استقلال بزرگ‌تر برای بازی پیدا نمی‌کنی. می‌توانی از استقلال دوباره به تیم ملی برسی و آینده خیلی بهتری برای خودت ترسیم کنی. هفته‌ها با او صحبت کردیم تا آماده حضور در استقلال شود. محبی بازیکن بزرگی است و می‌تواند توقعاتی که داریم را در زمین انجام دهد.

مربی پرتغالی آبی پوشان در خصوص تراکم در خط حمله این تیم خاطرنشان ساخت: زمانی که به استقلال آمدم بازی‌های زیادی از این تیم دیدم. فصل خوبی پشت سر گذاشته بودند و دفاع خیلی خوبی داشتند. اما در خط حمله شرایط خوب نبود. اولویتم این بود که هشتاد درصد تیم را نگه دارم. جدایی دانشگر تصمیم خودش بود و من نقشی در این موضوع نداشتم. تا پایان نقل و انتقالات هم زمان زیادی داریم و شاید رفت و آمدهایی داشته باشیم. من همیشه راه حل های زیادی دارم و این‌طور نیست که بازیکنان زیادی در خط حمله داشته باشیم. من گفته بودم باید همه قهرمانی‌ها را کسب کنم و برای همین باید خیلی قوی ظاهر شویم.

وی تاکید کرد: به طور کلی آدم مثبتی هستم و اعتماد زیادی به خودم و کادر فنی‌ام دارم. احساس خوبی به استقلال دارم و همانطور که می‌دانید لیگ برتر ایران مثل یک ماراتن است. بازیکنان خوبی دارم که آنها هم اعتماد به نفس شان بالاست و امیدوارم به آنچه که می‌خواهیم در طول مسابقات برسیم.

ساپینتو در خصوص نبود کمک داور ویدئویی گفت: به نظرم VAR نقش مهمی در بازی‌ها دارد و ای‌کاش به این سیستم مجهز بودیم چون در نتایجی که رقم می‌خورد بسیار تاثیر گذار است و امیدوارم در آینده از آن بهره من شویم.

سرمربی استقلال گفت: شایعات واقعیت ندارند و من هم در زندگی‌ام با شایعه زیاد مواجه شدم و اخبار غیر واقعی تاثیر منفی دارند. همیشه سعی کردم روابط صادقانه‌ای با رسانه‌ها داشته باشم. اما بعضاً وقت‌ها رسانه‌ها می‌توانند اخبار غیر واقعی بدهند و آن اخباری که رسانه‌های مجازی منتشر می‌کنند اشتباه هستند و هواداران هم متوجه می‌شوند. از من هرچه می‌خواهید بپرسید و آن را بنویسید. با من راحت باشید اما از من نپرسید ترکیب تیمم را بگویم چون این منطقی نیست. اما در خصوص شایعات سئوال کنید تا رابطه‌ای صادقانه و محترمانه داشته باشیم. من دوست دارم با رسانه‌ها صحبت کنم. خیلی شفاف و راحت. در آینده هم یک روز برای شما (رسانه‌ها) در نظر می‌گیریم که بیایید و در خدمت شما باشیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )