سرمربی تیم فوتبال سپاهان بازی فردای تیمش مقابل استقلال را یک مسابقه کلاسیک دانست که پیش‎بینی نتیجه آن امکان‌پذیر نیست.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان بازی فردای تیمش مقابل استقلال را یک مسابقه کلاسیک دانست که پیش‎بینی نتیجه آن امکان‌پذیر نیست. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ژوزه مورایس در نشست خبری پیش از دیدار سپاهان مقابل استقلال اظهار داشت: ما هنوز همدیگر را خوب نشناختیم و به شناخت کافی نرسیدیم و امیدواریم در آینده بتوانیم اسم هم را بشناسیم. من شناخت کافی دارم که بیزینس رسانه چقدر در فوتبال حائز اهمیت است و علاقه‌ای در بین شما (خبرنگاران) دیده می‌شود و من به آن احترام می‌گذارم. تا امروز حضور در کنار خبرنگاران برای ما ممکن نبود، ولی از الان با هماهنگی و به خاطر شروع لیگ می‌توانیم از هم بخواهیم تا کارمان را انجام دهیم. تا علاقه و اشتیاق را در بین هواداران و مشتاقان فوتبال به شکل مثبت بالا ببریم.

قطعاً از بازی فردای‌مان مقابل استقلال لذت می‌برم وی احساس خود از بازی فردای تیمش مقابل قهرمان فصل گذشته لیگ برتر را اینطور بیان کرد: اگر سؤال شما فقط درباره احساسی است که درباره بازی فردا دارم، این است که فکر می‌کنم یک بازی بزرگ در لیگ است بین دو باشگاه بلندپرواز با بازیکنان باکیفیت که می‌تواند یک بازی زیبا را خلق کند، این حس من نسبت به بازی فرداست. از نظر من بازی فردا یک بازی کلاسیک است و نمی‌توانیم پیش‌بینی درباره نتیجه آن داشته باشیم. حس و حال این بازی نسبت به سایر بازی‌ها متفاوت است و قطعاً از بازی فردا لذت می‌برم و اینکه کیفیت بازیکنان تیمم و همین‌طور بازیکنان حریف را می‌ببینم.

مدت‌هاست ساپینتو را می‌شناسم و ارتباط خیلی خوبی با هم داریم سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره تقابلش با ساپینتو هم تصریح کرد: ساپینتو دوست من است که مدت‌هاست او را می‌شناسم و ارتباط خیلی خوبی با هم داریم. ما مربی حرفه‌ای هستیم و دلیل اینکه اینجا هستیم را شما خوب می‌دانید. الان ما تمام دانش‌مان را در اختیار تیم‌مان قرار می‌دهیم تا به بهبود کیفیت فوتبال ایران کمک کرده باشیم، اما این فقط قصد و نیت من و ساپینتو نیست، چون فکر می‌کنم این تصمیم تمام مربیان لیگ است تا به ارتقای فوتبال ایران کمک کنند.

بازیکنان باکیفیتی داریم و می‌خواهیم آینده‌مان را با آنها بسازیم مورایس در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه «حضور شما در سپاهان و همین‌طور جذب بازیکنان خوب خارجی، یک تیم کهکشانی از سپاهان ساخته است. این مسائل فشار مضاعفی به تیم شما وارد نمی‌کند؟»، گفت: تشکر می‌کنم از این سؤال. درست است که من با کوله‌باری از تجربیات متفاوت وارد فوتبال ایران شدم و از این سطح انتظارات احساس غرور و افتخار می‌کنم که توانستم محیطی را که در آن هستم، خلق کنم. ما بازیکنان باکیفیتی داریم و من به آنها ایمان دارم. ما اینجا هستیم تا کارمان با بازیکنان به نحو احسن جلو ببریم و هدف‌مان هم همین است که برنده بازی باشیم. هرچند نمی‌توانم بگویم که قهرمان لیگی می‌شویم و نمی‌توانم پیش‌بینی داشته باشم، اما به درک هواداران نسبت به احتمال قهرمانی ما در آینده احترام می‌گذارم، من احساس می‌کنم که هرکس می‌تواند به این فکر کند که می‌تواند قهرمان باشد، شاید یک‌طوری درست بگویند و من هم می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم تا با بازیکنانم کار کنم و این امر را به واقعیت تبدیل کنم و آینده‌مان را با آنها بسازیم تا به ارتقای فوتبال ایران کمک کنیم.

ما وقتی به خانه دوست می‌رویم به قوانین آن احترام می‌گذاریم وی در پاسخ به این سؤال که «برگزاری بدون تماشاگر بازی فردا به نفع سپاهان خواهد بود؟»، تصریح کرد: من قدرت نظر دادن درباره این مسائل را ندارم. همانطور که قبلاً گفتم ما وقتی به خانه دوست می‌رویم به قوانین آن احترام می‌گذاریم و تصمیم‌‌هایی هم که اتخاذ می‌شود، احترام می‌گذاریم. در خانه‌ام حرفی برای گفتن دارم، اگر میزبان باشم، ولی اینجا فقط می‌پذیرم و نظری نمی‌دهم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در واکنش به طرح این موضوع که پس از اینکه در اردوی ترکیه با سرمربی استقلال روبه‌رو شده است، ساپینتو یک دستمال کاغذی را سوراخ کرده و گفته است که پس از بازی استقلال و سپاهان، این سرنوشت سپاهان خواهد بود، گفت: در حقیقت من اطلاعی از این موضوع ندارم، جنبه شوخی این موضوع را باید در نظر بگیرید. موضوع فقط درباره بازی ما نیست و بازی هواداران هم هست، اینکه بخواهیم یک داستانی را خلق کنیم و بخواهیم در آینده‌ به آن هم فکر کنیم، ولی من چیزی درباره این داستان یادم نمی‌آید و من خبری از آن ندارم!

فقط می‌خواهم درباره موفقیت تیمم بشنوم نه خودم مورایس در پاسخ به این سؤال که اگر یک سال از حضور او در سپاهان بگذرد او را یک مربی موفق می‌بینیم یا خیر، چون در گذشته مربیان پرتغالی مثل مانوئل ژوزه در پرسپولیس حضور داشتند که موفق نبودند، خاطرنشان کرد: من درباره خودم فکر نمی‌کنم و حرف نمی‌زنم. من به تیم و بازیکنانم فکر می‌کنم، اینجا فقط به موفقیت باشگاه و تیمم فکر می‌کنم، خیلی نمی‌خواهم درباره خودم فکر کنم که آینده‌ام چه خواهد شد، فقط می‌خواهم درباره موفقیت تیمم بشنوم. خوشحالی من درباره تیمم است و نه اینکه در آینده ببینم چه اسمی از من می‌ماند.

کیفیت خاص هر نفر را نگاه می‌کنم تا آنها را به یک تیم بزرگ و قوی تبدیل کنم «در سپاهان بازیکنی بوده است که در نگاه اول شما را جذب خودش کرده باشد؟»، این مربی پرتغالی در پاسخ به این سؤال هم گفت: وقتی ارزش ما بزرگ می‌شود که ما خودمان را یک واحد و سازمان ببینیم. من وقتی به اینجا آمدم کیفیت هر کس را طوری سنجیدم که یک تیم را تشکیل دهیم، من دنبال کیفیت انفرادی می‌گردم و می‌خواهم آن را به یک تیم تبدیل کنم و نگاه انفرادی نداشتم. من شخص خاصی را مدنظر نداشتم و کیفیت خاص هر نفر را نگاه می‌کنم تا آنها را به یک تیم بزرگ و قوی تبدیل کنم.

فکر می‌کنم در فصل نقل‌وانتقالات موفق بودیم مورایس راجع به عملکرد باشگاه سپاهان در فصل نقل‌وانتقالات هم گفت: وقتی به سپاهان آمدم، اولین چیزی که گفتم این بود که ما اینجا هستیم تا با هم کار کنیم. من توقع نداشتم که تنها کار کنم، اما از باشگاه توقع داشتم که یک سازماندهی داشته باشد تا به‌عنوان یک تیم با هم کار کنیم تا یک موفقیتی را خلق کنیم. این شرایط هر چیزی که در حول محور فوتبال می‌چرخد را دربرمی‌گیرد. من با باشگاه این سازماندهی را پیدا کردم و با اطلاعاتی که ما داشتیم بهترین تصمیمات را گرفتیم. موضوع ما فردی نیست و به‌عنوان یک مربی، فقط یک یا دو بازیکن را نمی‌خواهم که در زمین باشند، من باید این حس را در حول محور خودم ایجاد کنم و نمی‌توانم تنها کار کنم، فکر می‌کنم در فصل نقل‌وانتقالات موفق بودیم.

در لیگ ایران حتی بدون بازیکن خارجی هم می‌توان قهرمان شد سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به این سؤال که می‌تواند به تیمش برای قهرمانی در آسیا کمک کند، خاطرنشان کرد: سپاهان را به‌عنوان تیمی که به سمت آسیا رفته است می‌شناسم و از کیفیت بازیکنان ایرانی شناخت دارم. پس از حضور در کره جنوبی متوجه شدم که در ایران سطح کیفی بازیکنان به اندازه کافی هست تا بخواهیم بدون اینکه فکر کنیم نیاز به بازیکن خارجی داریم یا نه، فقط با بازیکنان ملی این احتمال هست که بتوانیم قهرمان شویم. وقتی در ایران در یک لیگ معتبر بازی می‌کنید، بهترین تیم‌ها فوتبالیست‌های لازم را دارند تا بتوانند در کشور و لیگ‌های معتبر دیگر تیم برتر باشند. من فکر می‌کنم این احتمال (قهرمانی آسیا) وجود دارد.

دوست ندارم با کسی دعوا کنم و فقط می‌خواهم به همه لذت و آرامش بدهم مورایس راجع به خونریزی مغزی‌اش در گذشته و آیا این مشکل برطرف شده است، تصریح کرد: بله، من خونریزی مغزی داشتم و ۱۲ روز هم در بیمارستان بودم. من اصلاً نمی‌دانستم زنده خواهم ماند یا نه. از آن لحظه من فکر می‌کنم زندگی من وارد یک بُعد و درک جدید شد. دلیل و هدف اینکه چرا ما انسان هستیم به آن رسیدم. من فکر می‌کنم که زندگی فوق‌العاده است، اگر فقط به این فکر کنیم که به دیگران کمک کنیم فوق‌العاده است و چیزی که قبلاً نداشته‌ام را الان دارم و کامل شدم. فکر می‌کنم نسبت به قبل حس بهتری پیدا کردم، من می‌خواهم با هیچ‌کس به دعوا نپردازم و فقط لذت و آرامش را برای همه به ارمغان بیاورم.

بازی استقلال - سپاهان کلاسیک است و نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد مورایس در واکنش به طرح این موضوع که در آمار، او در تقابل با سرمربیان پرتغالی یک برد، سه تساوی و سه باخت داشته است، عنوان کرد: این موضوع خیلی کنجکاوانه بود. من اصلاً یادم نبود و این آمار برایم جالب بود. این بازی را نمی‌توان خیلی پیش‌بینی کرد چون یک بازی کلاسیک است و احساسات زیادی در آن دخیل است. بازی فردا مسابقه‌ای است که می‌توانید نتیجه آن را پس از بازی بفهمید. من واقعاً نمی‌دانم چه تقابلی در پیش داریم. توقع من این است که بازی فردا، قطعا بازی خوبی خواهد بود.

مورینیو یک مربی متعادل و بسیار واقع‌گراست مورایس درباره همکاری با مورینیو هم تصریح کرد: یک سابقه کاری طولانی‌مدت است و هر کاری که مورینیو به‌عنوان یکی از بهترین مربیان دنیا انجام داد من مهم در نظر می‌گیرم. به اشکال متفاوت از مورینیو از من می‌پرسند. او یک مربی کامل است. او مربی است که به نتیجه نگاه می‌کند و اینکه چگونه بتواند نتیجه را تغییر دهد. او یکسری اولویت‌ها برای خودش دارد و اولویت او تغییر نتیجه است. او یک مربی تهاجمی است و وقتی نیازمند به بازی تدافعی باشد، آن را اجرا می‌کند. مربی متعادلی است و بسیار واقع‌گرا است. آدمی نیست که یک تیم را ببیند، فانتزی از آن نسازد و واقعیت را نگوید. من قبلاً گفتم که چیزی نیست که بخواهیم آن را در فوتبال بسازیم. برخی از مربیان می‌خواهند چیز جدیدی در فوتبال ایجاد کنند، اما مورینیو این شکلی نیست. او می‌داند فلسفه فوتبال چه چیزی است و هواداران، بازیکنان و باشگاه چه می‌خواهند و آن را انجام می‌دهد.

مورینیو دوست صمیمی من است وی در پایان در واکنش به این موضوع که همچنان با مورینیو در ارتباط است، گفت: البته، او دوست صمیمی من است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.