مربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت: سعی کردیم بنا بر سیاست‌های باشگاه در نقل‌و‌انتقالات عمل کنیم و در همین راستا جوانگرایی کردیم.

مربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت: سعی کردیم بنا بر سیاست‌های باشگاه در نقل‌و‌انتقالات عمل کنیم و در همین راستا جوانگرایی کردیم. به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از اراک، وحید فاضلی مربی تیم آلومینیوم اراک در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل هوادار تهران در هفته نخست فصل بیست‌و‌دوم لیگ برتر اظهار داشت: در ابتدا از هیئت مدیره باشگاه که در کار سخت نقل‌و‌انتقالات همراه ما بودند، تشکر می‌کنم. از بازیکنان خوب‌مان تشکر می‌کنم که پیش‌فصل سختی را پشت سر گذاشتند. ما زودتر از تیم‌های دیگر تمرینات‌مان را شروع کردیم. در واقع بنا به سیاست و فلسفه باشگاه نیاز به این شد که تیم جوان‌سازی شود و در همین راستا هم یکسری بازیکن جوان به تیم‌مان تزریق شدند که همگی سابقه بازی در تیم‌های پایه ما و لیگ برتر را داشتند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم میانگین سنی ما از ۳۳ سال به ۲۸ سال کاهش پیدا کرده است. روند آماده‌سازی ما فردا وارد روز ۴۲ و پایان هفته ششم می‌شود. سعی کردیم بنا بر سیاست‌های باشگاه در نقل‌و‌انتقالات عمل کنیم و بریز و بپاش هم نداشتیم.

فاضلی عنوان کرد: سعی کردیم خیلی منطقی و هوشمندانه عمل کرده و لیست اصلی‌مان حفظ کنیم و در کنار آن نفراتی را جذب کنیم که در ادامه راه به ما کمک کنند. این کار هم انجام شده و تا حدودی شرایط رضایت‌بخش بود. اردوی خارجی نرفتیم، چون نیازی به انجام این کار ندیدیم. دو اردوی داخلی داشتیم و به خواسته‌های‌مان رسیدیم. در این زمینه هم نخواستیم بریز و بپاش کنیم. رفتن به اردوی خارجی دلیل بر کسب رتبه خوب نیست.

مربی تیم آلومینیوم گفت: ما دو بازیکن خارجی هم جذب کردیم؛ دو بازیکنی که علی‌رغم اینکه از لیگ‌های معتبر وارد فوتبال ما شدند، اما دست واسطه‌ها بسته شد و با قیمت خیلی پایین‌تر از بازیکنان ایرانی که به آن‌ها پیشنهاد می‌دادیم، جذب تیم ما شدند. شاید قیمت این دو بازیکن خارجی در مجموع با قیمت پیشنهادی یک بازیکن که فصل گذشته در یک تیم مدعی نصف فصل هم بازی نکرده بود، برابری می‌کرد. خدا را شکر توانستیم این نفرات را جذب کنیم. این بازیکنان هم نیاز به زمان دارند و باید کمک‌شان کنیم. تیمی که می‌خواهد موفق شود، باید همه کمک کنند و فقط کادرفنی و بازیکنان نیستند؛ مدیریت، هواداران و اصحاب رسانه هم سهم دارند.

فاضلی تصریح کرد: این حقیقتی است که ما می‌خواهیم استارت قوی داشته باشیم، ولی تیم حریف هم قطعاً همین دیدگاه را دارد. تمام تلاش ما در راستای همین موضوع بوده است و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم در بازی‌های فردا و آینده موفق باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که باشگاه آلومینیوم اراک تا چه اندازه رضایت کادرفنی را در جذب بازیکنان جدید جلب کرده است؟ عنوان کرد: ما از باشگاه راضی هستیم. باید صادقانه حرف بزنیم؛ برنامه اصلی ما این بود که ترکیب اصلی تیم حفظ شود. به هر حال برای تقویت تیم در نقل‌و‌انتقالات هم بازیکنانی که خواهان زیادی داشتند، صادقانه بگویم که جذب تیم‌های صنعتی و بالانشین می‌شوند. در هر صورت باشگاه به ما کمک کرد و ما در نقل‌و‌انتقالات شرایط خوبی داشتیم و نفراتی که می‌خواستیم جذب شدند. ما راضی هستیم.

مربی تیم آلومینیوم ارک درباره بدون تماشاگر شدن بازی‌های هفته اول لیگ برتر توضیح داد: خدا را شکر استارت بازی‌های ما از شهر خودمان زده شد. غیبت تماشاگران برای ما یک امتیاز منفی است. برای ما خیلی فرق دارد، ولی برای هوادار به عنوان تیم جوان که طرفداری ندارد، خوب است. آنها واقعاً تیم قابل احترامی هستند، اما به هر حال ما از غیبت هواداران‌مان واقعاً ناراحت هستیم.

فاضلی درباره هدف و انتظار باشگاه آلومینیوم از فصل جدید لیگ برتر گفت: بخشی از خروجی‌های تیم بنا به تصمیم کادرفنی بوده و بخشی هم ناخواسته بوده است. مثلاً بازیکنی مثل محمد علی‌نژاد را از دست دادیم، ولی از آن‌طرف پول خوبی را نصیب باشگاه کرد. ما نگاه‌مان بزرگ است و بازی به بازی می‌خواهیم جلو برویم. تمام برنامه ما این است با توجه به تلاشی که کردیم، شرایط خوبی برای تیم رقم بخورد. امیدوارم حس و انرژی خوب هم برای ما ارسال شود و بتوانیم نتایج خوبی برای هواداران با ارزش‌مان رقم بزنیم.

وی درباره قرعه مسابقات لیگ و اینکه چند بازی پیاپی آلومینیوم اراک سخت خواهد بود، یادآور شد: خیر اینطور نیست، واقعیت این است تیمی که بخواهد شرایط خوبی داشته باشد، قرعه روی آن تأثیر نمی‌گذارد. ما خیلی به قرعه لیگ کاری نداری. در واقع باید طوری کار کنیم که تأثیر قرعه لیگ روی ما صفر باشد. ما دنبال چنین چیزی هستیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.