مربی با سابقه فوتبال ایران گفت: لیگ برتر نسبت به فصل‌های قبل تغییری از لحاظ ساختاری نداشته و فقط تغییراتی در بازیکنان و مربیان به وجود آمده است.

مربی با سابقه فوتبال ایران گفت: لیگ برتر نسبت به فصل‌های قبل تغییری از لحاظ ساختاری نداشته و فقط تغییراتی در بازیکنان و مربیان به وجود آمده است. حسین فرکی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره ارزیابی‌اش از شرایط تیم‌های مدعی در آستانه آغاز فصل جدید مسابقات لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: نسبت به فصل گذشته تغییراتی در مورد بازیکنان و مربیان تیم‌ها به وجود آمده است ولی از نظر شکل و ساختار هیچ تغییری نداشتیم. به این دلیل که مثل فصل قبل کاملاً مشخص است چه تیم‌هایی و با چه امکاناتی در نقل‌و‌انتقالات عملکرد موفقی داشتند و در سوی مقابل تیم‌های دیگر هم مثل دوره‌های قبل در ساختار و مسائل مالی ضعیف بودند. این موضوع هیچ فرقی نسبت به فصل‌های گذشته نکرده است.

وی با اشاره به حضور مربیان خارجی مانند بردیف، ساپینتو، مورایس در فصل جدید مسابقات لیگ برتر تصریح کرد: درست است مربیانی که می‌آیند خودشان باید در خصوص دستیارانشان تصمیم‌گیری کنند، اما مربیان ایرانی هم می‌توانند کنار این مربیان باشند که می‌تواند پوئن خوبی برای تیم‌های ما باشد. از نظر عملکرد ولی باید ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؛ چون نتایج برای کسی قابل پیش‌بینی نیست. فعلاً فقط تغییراتی صورت گرفته که باید نتیجه آن را در آینده ببینیم که چقدر می‌تواند مفید باشد. معتقدم باید نسبت به مربیان ایرانی هم همین شرایط فراهم شود و شاهد این تبعیض‌ها نباشیم.

مربی سابق تیم ملی در واکنش به این پرسش که چه تیمی عملکرد بهتری در نقل‌و‌انتقالات داشته است، گفت: فصل گذشته در یارگیری و نقل‌و‌انتقالات تیم‌هایی بودند که ابتدا افکار عمومی و اهالی فوتبال پیش‌بینی می‌کردند با جذب بازیکنان سرشانس شانس قهرمانی بالایی دارند، ولی دیدیم که نه در لیگ برتر و نه در جام حذفی این اتفاق نیفتاد. ابتدای فصل همه تیم‌ها سعی می‌کنند شانس قهرمانی خودشان را بیشتر کنند ولی مهم اتفاقی است که در عمل و طول فصل می‌افتد. در نتیجه عملکرد نقل‌و‌انتقالاتی تیم‌ها باید شامل مرور زمان شود و از الان نمی‌شود فقط بر مبنای جذب بازیکنان بگوییم فلان تیم‌ها شانس قهرمانی دارند. باید عملکرد تیم‌ها را در طول فصل ببینیم، چون مربیان جدید هم نیاز به زمان دارند تا تغییرات مدنظرشان را در تیم پیاده کنند.

«در میان تیم‌های مدعی، پرسپولیس همچنان در جذب مهاجم ناکام بوده و همین موضوع باعث گلایه هواداران این تیم نیز شده است». فرکی درباره این موضوع گفت: فکر می‌کنم بازیکنانی که پرسپولیس جذب کرده تا حدودی به مهاجمان فعلی این تیم هم کمک می‌کنند. با توجه به این مهره‌ها؛ شاید بحث جذب مهاجم در پرسپولیس خیلی هم تأثیرگذار نباشد. ما شک نداریم مهاجم گلزن همیشه حاصل کار بازیکنان دیگر را به نتیجه می‌رساند؛ در فصل گذشته نیز پرسپولیس در این بخش مشکل داشت اما باید فصل گذشته را فراموش کرد، چون این تیم مهره‌های خوبی را جمع کرده است.

مربی سابق تیم ملی ایران درباره شرایط آشفته تیم ملی و همچنین بلاتکلیفی فدراسیون با توجه به انتخابات پیش‌رو توضیح داد: به نظرم چیزی از شرایط آشفته گذشته تغییر نکرده و فقط بحث انتخابات فدراسیون اضافه شده که می‌تواند مشکل‌ساز شود. دیدم مسئولان فدراسیون و حمید استیلی گفتند با بازیکنی که بیانیه بدهد و وارد جناح‌بندی‌ها شود برخورد می‌کنیم. یعنی این هم به مشکلات قبلی اضافه شده است. اعتقاد دارم حال و روز فوتبال ما خوب نیست. بازیکنان باید در جایگاه خودشان باشند و خارج از آن عمل نکنند. از طرفی همین بازیکنان هستند که باید در جام جهانی بازی کنند وگرنه ما از نظر پشتیبانی و برنامه‌ریزی هیچ کاری برای تیم ملی نمی‌توانیم انجام دهیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.