مدیر برنامه‌های بال برزیلی تیم فوتبال بارسلونا در انتقال او به جمع کاتالان‌ها نقشی کلیدی داشته است.

مدیر برنامه‌های بال برزیلی تیم فوتبال بارسلونا در انتقال او به جمع کاتالان‌ها نقشی کلیدی داشته است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رافینیا که با بازی‌های درخشان خود در لیدزیونایتد نظر باشگاه‌های بزرگ اروپایی از جمله بارسلونا، چلسی و لیورپول را در این تابستان به خود جلب کرده بود، در نهایت تصمیم گرفت با امضای قراردادی پنج ساله به جمع آبی‌واناری‌ پوشان ملحق شود، این در حالی بود که انتقال او به چلسی تقریباً قطعی به نظر می‌رسید.

آندره‌آ رادریتزانی مالک باشگاه لیدزیونایتد در گفت‌وگو با نشریه انگلیسی «اتلتیک» از سیاستی که مدیران باشگاه بارسلونا در ماجرای هایجک رافینیا از چلسی و انتقال او به نوکمپ در پیش گرفتند، انتقاد کرده و معتقد است که قدرت مدیر برنامه‌ها در فوتبال امروز بسیار زیاد شده است.

نشریه «موندو دپورتیوو» چاپ کاتالونیا اما گزارش داد؛ دکو مدیر برنامه‌های رافینیا علاوه بر متوقف کردن انتقال رافینیا به چلسی، از کمیسیون ۷ درصدی‌اش (۵.۱۳ میلیون یورو) که با باشگاه لیدزیونایتد برای انتقال این بازیکن برزیلی به توافق رسیده بود، صرفنظر کرد. این دلیلی بود که این باشگاه انگلیسی پیشنهاد بارسا را پذیرفت. دکو در عوض حاضر به دریافت ۵ درصد از دستمزد رافینیا که فیفا تعیین کرده، شد؛ رقمی که باشگاه بارسا به او پرداخت کرد.

دکوی ۴۴ ساله که پیش از بازنشستگی‌اش برای تیم‌هایی همچون پورتو و چلسی بازی کرد، بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ در عضویت تیم بارسلونا بود و در ۱۶۱ بازی برای کاتالان‌ها به میدان رفت و ۲۰ گل نیز به ثمر رساند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.