مهاجم سابق تیم ملی ایران واکنش تندی به برکناری اسکوچیچ نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ خداداد عزیزی در واکنش به خبرهایی که برای برکناری دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی ایران و انتخاب کارلوس کی روش مطرح شده است، گفت: کسی که بهترین نتایج صعود به جام جهانی را گرفته است اگر شانس جام را ندهیم اوج نامردی و بی معرفتی است. در فوتبال ما یکسری اتفاقاتی می‌افتد که هیچ کجای دنیا رخ نمی‌دهد. فوتبال عجیبی داریم. چند سالی است دلالان در فوتبال ما چمباتمه زده‌اند و الان با این اتفاق برای اسکوچیچ، در مورد مربیان ملی هم سایه می‌اندازند.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: در لیگ ما دلالان هر کاری دلشان بخواهد می‌کنند. قیمت بازیکنان را به ۱۵ و ۲۰ میلیارد تومان رسانده‌اند. سئوالم این است که آیا واقعاً لیگ برتر ما بازیکنی با ارزش ۲۰ میلیارد دارد؟ زمانی باید ۲۰ میلیارد به بازیکن بدهید که یک تنه ۱۵ بازی در بیاورد و در لیگ قهرمانان آسیا قهرمان بشویم. این هزینه‌ها زیر سر دلالان و مدیران باشگاه‌های دولتی است.

عزیزی در خصوص انفعال دراگان اسکوچیچ تصریح کرد: انگار دوست داریم یک عده به ما زور بگویند. یکی مثل اسکوچیچ که درباره حق و حقوقش حرف نمی‌زند برایش هر روز جایگزین معرفی می‌شود ولی یکی مثل کی روش با ما قرارداد ترکمنچای یا گلستان بست. الان مانده‌ام چطور فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش یادشان رفته است کی روش با ما چه کار کرد. او نه جامعه فوتبال را آدم حساب کرد نه فدراسیون و وزیر ورزش را. کی روش هیچکس را آدم حساب نمی‌کرد. مانده‌ام چطور درباره کی روش حرف می زنید. دوست دارید یکی بیاید شما را ضایع و مسخره کند؟

وی یادآور شد: میرشاد ماجدی و فدراسیون فوتبال می‌دانند اتفاقاتی که در زمان سرمربیگری کی روش افتاد چه اتفاقاتی بود. کی روش قبل از جام جهانی روسیه، تیم ملی را برای اردو به روسیه برد. ۳ میلیون دلار هزینه این اردو شد. این همه چپاول اموال فدراسیون رخ داده ولی باز دوباره چطور حرف کی روش زده می‌شود. آن موقع اگر بازیکنان صبحانه را با دلار می‌خوردند، اگر برای ناهار و شام هم کباب را روی اسکانس ۱۰۰ دلاری می‌گذاشتند، روزی ۹۰ هزار دلار هزینه می‌شد. در کل می‌شد ۱ میلیون دلار. ۵۰۰ هزار دلار هم برای بازی دوستانه می‌دادیم و ۵۰۰ هزار دلار هم برای سایر هزینه‌ها. یک میلیون دلار دیگر کجا رفت؟ الان فدراسیون ما در ۳۰۰ هزار دلار مانده است.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت: روی بحث فنی کی روش حرفی ندارم. ما مستعمره کی روش بودیم. دوست دارید بازهم مستعمره کی روش بشوید؟ اگر دوست دارید دوباره او را بیاورید. قرار است با کی روش مقابل انگلیس و آمریکا چه اتفاقی بیافتد؟ چه ضمانتی هست که نتیجه بگیریم. همان نتایج جام جهانی روسیه و برزیل را برانکو در سال ۲۰۰۶ و جلال طالبی در سال ۱۹۹۸ گرفت یعنی در مرحله گروهی حذف شدیم.

عزیزی با بیان اینکه مشکل بازی‌های تدارکاتی قوی به اسکوچیچ ارتباطی ندارد، گفت: تیم‌های قدرتمند با ما بازی نمی‌کنند. اگر هم بخواهند بازی کنند، پول کلان می‌خواهند که ما نداریم. مگر ما در دوره‌های قبل بازی‌های «خفن» انجام دادیم؟ مگر با سیرالئون بازی نکردیم که بازیکنانش با دمپایی در تهران بودند. چطور برای اسکوچیچ بنده خدا که با شرایط ما ساخت و با بهترین نتایج به جام جهانی رفت ایراد می‌گیریم ولی برای کی روش ایراد نمی‌گیریم. مگر زمان کی روش با چه تیم‌هایی بازی می‌کردیم؟

وی سپس خطاب به وزیر ورزش تاکید کرد: آقای سجادی که خودت ورزشی هستی بدان اگر دلال‌ها دنبال کی روش هستند باید دوباره جلوی کی روش خم بشوید. اگر آمادگی دارید و کمرهایتان خم می‌شود کی روش را بیاورید!

عزیزی با تاکید بر اینکه قرار نیست با حضور کی روش در جام جهانی «شق القمر» صورت بگیرد، اظهار کرد: همه حرفم همین است. در جام جهانی در شرایط فعلی اتفاقی برای ما رخ نمی‌دهد. شانس ما برای صعود به همان اندازه است که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ داشتیم. الان هم شانس داریم ولی نظر شخصی این است که ربطی به آوردن فلانی و فلانی ندارد.

وی گفت: برای فیفادی برنامه ریزی نکردیم. این ربطی به تعویض مربی ندارد. بزرگترین مربی را بیاورید؛ وقتی فیفادی بازی نداریم آقای ایکس یا حتی ژوزه مورینیو می‌خواهد چه کار کند. معلوم است دلال‌ها دارند شلوغ می‌کنند. تعجب می‌کنم میرشاد ماجدی وارد بازی دلال‌ها شده است. او نباید بازی بخورد. حالا سجادی رشته‌اش فوتبال نیست ولی گول دلال‌ها را نخورید. با اسکوچیچ سلام علیک ندارم ولی تیم ملی بهترین نتایج را با او گرفته است.

«گفته می‌شود رختکن تیم ملی و بعضی از بازیکنان بزرگ همسو با اسکوچیچ نیستند.» خداداد عزیزی در واکنش به این جمله، گفت: مهم نیست رختکن همسو باشد یا نه. من به بازیکنان کاری ندارم. خنده دار است که این را مطرح می‌کنیم. به دَرَک! اسکوچیچ نفر اول فنی ما است. هرکسی همسو نیست به خانه‌اش برود. از چه می‌ترسیم. مگر می‌خواهیم در جام جهانی قهرمان بشویم که نگران همسویی هستیم. این تیم ملی ایران است. این تیم برای همه است. ربطی ندارد کسی همسو هست یا نیست.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: به دوستان بر نخورد ولی هیات رئیسه ای داریم که وسطشان جنگ است و همه برای هم شمشیر کشیده‌اند.

عزیزی درباره اینکه هیات رئیسه هم در جریان این اتفاقات نیست، گفت: پس کی در جریان است؟

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۱ )