سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در آستانه حضور این تیم در مسابقات کافا گفت: به خاطر پیگیری لیگ برتر زمان کمی برای آماده‌سازی داشتیم اما امیدوارم از رقابت‌ها تجربه خوبی بگیریم.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مریم آزمون در نشست خبری پیش از مسابقات کافا اظهار داشت: خدمت همه کسانی که در سالن حضور دارند و همچنین سرمربیان محترمی که در نشست هستند سلام عرض می کنم. سلام ویژه ای هم دارم برای اصحاب رسانه که همیشه زحمت می کشند. همچنین از مسئولان کافا که هر ساله در تاجیکستان این مسابقات را برگزار می کنند باید تشکر کنم.خیلی نیاز است که فوتبال بانوان دیده شود و فدراسیون ها به بانوان توجه بیشتری کنند.تاجیکستان همیشه میزبان خوبی بوده است.

وی افزود: خوشحالم کشور ترکمنستان بعد از مدت ها غیبت در این دوره از رقابت ها حضور دارد. این حضور کمک می کند تعداد بازی های بیشتری انجام دهیم. به سرمربی تیم ملی ازبکستان که ژاپنی هستند خوشامد می گویم. این نشان می دهد که چقدر کشورهای منطقه به فوتبال بانوان اهمیت می دهند. ازبکستان از تیم های خوب این منطقه است و ما همیشه رقابت نزدیکی با آنها داریم. آنها یک بازی دوستانه با آمریکا داشته اند. ما هم دوست داریم با تیم های قوی مسابقه بدهیم اما شرایط خیلی سخت است و همین که می توانیم در مسابقاتی مثل کافا تجربه کسب کنیم خیلی خوب است تا خود را برای مسابقات آسیایی آماده کنیم.

وی تاکید کرد: تیم ایران در این دوره از مسابقات خیلی جوان است و تصمیم گرفتیم که جوانگرایی کنیم. بدنه تیم از همان تیم جوانانی است که در مسابقات کافا قهرمان شدند و تعدادی هم بازیکن با تجربه داریم. فرصت زیادی برای آماده سازی نداشتیم چون لیگ برتر فوتبال در حال انجام شدن بود و باید منتظر می شدیم تا تمام شود. در مجموع ۸ روز بازیکنان را در اختیار داشتیم و امیدوارم این دوره از مسابقات تجربه خوبی برای ما باشد.

مریم آزمون در پاسخ به این سوال که «آیا اعضای تیم از همه شهرهای ایران انتخاب شدند یا خیر و اینکه در دوران کرونا که تمرینات کم شده بود چه برنامه ریزی داشتید؟»، گفت: همان طور که اسم تیم ملی رویش است به نام تیم ملی ایران است و متعلق به همه شهرهای مختلف است. ۱۲ تیم در لیگ برتر داریم که از هر شهری در این تیم ها بازیکن است. ما همه این دختران رو می بینیم و بهترین ها را انتخاب می کنیم اما متاسفانه فرصت کمی برای آماده سازی داشتیم. لیگ باید تمام می شد با این حال ما ایران هستیم و بازیکنان خوبی داریم و بیشتر بازیکنان در رده سنی جوانان و امید هستند. نگاه فدراسیون فوتبال هم به جوانگرایی است که در آینده تیم خوبی داشته باشیم.

آزمون تصریح کرد: شرایط کرونا برای همه بوده و در این مدت سعی کردیم لیگ را تعطیل نکنیم و مسابقات را برگزار کنیم. شرایط سختی بود که باید از همه تست گرفته می شد. برای مسابقات تماشاگر نداریم. یکسری قوانین در نظر گرفتیم که در کرونا فوتبال را تعطیل نکنیم.

سرمربی تیم ملی کشورمان در مورد جوانگرایی در تیم ملی توضیح داد: فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت یکسری جوانگرایی داشته باشیم تا آنها بیشتر در مسابقات رسمی باشند و محک بخورند البته بازیکنان با تجربه هم داریم و می خواهیم با جمع کردن این دو با هم تیم خوبی داشته باشیم.

وی در مورد تیم بانوان تاجیکستان هم گفت: این تیم همیشه سختکوش بوده و بازیکنان خوبی داشته است اما نمی دانم چرا فراز و نشیب دارند. گاهی یک نیمه مقابل ما مساوی می کنند اما در نیمه دوم چند گل دریافت می کنند. این تیم همیشه مقام سومی را بدست می آورد اما سال پیش در رده جوانان همین را هم بدست نیاورد. فکر می کنم فدراسیون تاجیکستان باید اهمیت بیشتری به فوتبال بانوان بدهد. به مربیان باید زمان داد. خود من اگر زمان بیشتری داشتم با همین جوانان تیم خوبی را آماده می کردم. مربیان به زمان و امکانات نیاز دارند. بازیکنان تاجیکستانی به فوتبال ایران نزدیک هستند و مطمئنا می توانند موفق شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.