سازمان لیگ فوتبال تاکید کرد قراردادهایی که بالای سقف تعیین شده باشد را ثبت نخواهد کرد و دستگاه‌های نظارتی باید در صورت اثبات تخلف، به پرونده باشگاه‌ها و بازیکنان ورود کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، با تصمیم سازمان لیگ و برای جلوگیری از بالا رفتن قیمت بازیکنان در نقل و انتقالات تابستانی، قرار است قانون سقف قرارداد اجرایی شود؛ آن‌هم در حالی که باشگاه‌هایی چون استقلال، پرسپولیس، سپاهان، گل گهر و… کار خود را برای جذب بازیکن و یا تمدید قراردادها آغاز کرده‌اند.

صادق درودگر عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال در این خصوص گفت: سقف قرارداد برای بازیکنان ملی پوش بالاتر از ۸ میلیارد تومان است و برای بازیکنان غیر ملی پوش پایین‌تر ولی منطقی‌تر.

وی افزود: با این قانون، بازیکن ضرر نمی‌کنند چون صد درصد پولش را می‌گیرد. اگر این روند ادامه داشته باشد تمام باشگاه‌ها ورشکسته می‌شوند و بازیکن نمی‌تواند بیش از ۳۰ - ۲۰ درصد از قراردادش را بگیرد.

درودگر درباره اینکه بعضی از باشگاه‌ها بازیکنانی را جذب کرده‌اند و وضعیت آنها با توجه به قانون سقف قرارداد، تاکید کرد: قراردادها ثبت نشده است حتی اگر قراردادی امضا شده باشد اما در چارچوب مصوبه سازمان لیگ نباشد آن قرارداد ثبت نخواهد شد.

«با این حساب بیش از نیمی از قراردادهایی که تا الان امضا شده، غیر قابل ثبت خواهد بود.» عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در واکنش به این جمله، گفت: این در چارچوب وظایف دستگاه‌های نظارتی است که اقدام کنند.

درودگر همچنین در پاسخ به این سئوال که چه ضمانتی برای برخورد با متخلفان وجود دارد؟ گفت: اگر مستنداتی داشته باشیم برخورد می‌کنیم. با اخبار رسانه‌ای که می‌گویند فلان بازیکن قرارداد ۳۰ یا ۵۰ میلیاردی بسته است، نمی‌توانیم به کمیته اخلاق و انضباطی برویم. بیش از نیمی از باشگاه‌های ما صنعتی و در بورس هستند و موظف هستند اطلاعات خود را به سهامداران بدهند. استقلال و پرسپولیس هم همینطور هستند و همه چیز شفاف است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.