سرمربی تیم فوتبال بانوان گفت: با وجودی که تیم جوان و باانگیزه‌ای داریم، می‌خواهیم در مسابقات کافا ارزش و اعتبار تیم بانوان را بالا ببریم.

سرمربی تیم فوتبال بانوان گفت: با وجودی که تیم جوان و باانگیزه‌ای داریم، می‌خواهیم در مسابقات کافا ارزش و اعتبار تیم بانوان را بالا ببریم. به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ‌سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مریم آزمون درباره شرایط آماده‌سازی تیم ملی فوتبال بانوان برای مسابقات کافا در تاجیکستان اظهار داشت: فدراسیون فوتبال با توجه به نتایج اخیری که تیم ملی جوانان در مسابقات غرب آسیا به دست آورد تصمیم گرفت کادر فنی جوانان برای بزرگسالان انتخاب شود. همانطور که می‌دانید همراه این تیم برای اولین بار توانستیم قهرمان غرب آسیا شویم و تیم‌های قدرتمند این منطقه را شکست بدهیم. من خیلی خوشحالم که در این جایگاه قرار گرفتم و امیدوارم در طول مسیری که در تیم ملی بزرگسالان هستم بتوانم آن برنامه‌هایی را که مدنظر دارم برای پیشرفت فوتبال بانوان اجرایی کنم.

وی افزود: تورنمنتی که در پیش داریم در تاجیکستان با حضور پنج تیم تاجیکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و ازبکستان به همراه ایران از ۱۴ تا ۲۹ تیر در شهر دوشنبه برگزار می‌شود. این اولین اردویی است که برگزار کردیم. متأسفانه فرصت بازی تدارکاتی و آماده‌سازی کم است و با مشکلات عدیده‌ای هم روبه‌رو شدیم.

سرمربی تیم فوتبال بانوان ادامه داد: بزرگ‌ترین مشکل ما نبودن بسیاری از بازیکنان اصلی تیم است. این بازیکنان در تیم بم شاغل هستند و این باشگاه تصمیم گرفت که بازیکنانش را در اختیار تیم ملی قرار ندهد. می‌دانید که شاکله اصلی ما یعنی هفت بازیکن مثل زندی، طاهری، محمدی و قنبری و ... خوب‌های دیگر که سالیان سال تجربه بازی ملی دارند با این باشگاه قرارداد دارند و به نوعی حدود ۷۰ درصد پتانسیل تیم ملی در اختیار ما قرار نگرفته است.

وی تأکید کرد: در ادامه مسیر متأسفانه حدود پنج نفر از بازیکنان خیلی تأثیرگذار تیم ملی مثل ثنا صدقی، مرضیه نیکخواه و زهره کودایی و غزاله بنی طالبی که اگر بشناسید این بازیکنان از بدنه اصلی تیم ملی ما بودند و در هشت ماهی که تیم ملی برنامه داشته است در اردوها حضور داشتند و در مسابقات بین‌المللی بودند، این بازیکنان را هم متأسفانه در اختیار نداریم.

آزمون با توصیف شرایط تیم فعلی خاطر نشان کرد: ما توانستیم با دعوت از بازیکنان خوب لیگ فرصتی ایجاد کنیم که در تیم ملی حضور داشته باشند. بازیکنان جوان و خوبی داریم که می‌توانند تیم ملی خوبی داشته باشیم. البته برای این تورنمنت فرصت کمی در اختیار ما هست، اما سعی می‌کنیم تمام تلاش و انرژی‌مان را به کار بگیریم. حمایت‌هایی که فدراسیون می‌کند، جای تشکر دارد. سعی کردند در این مدت کوتاه نیازهای ما را برآورده کنند.

سرمربی تیم فوتبال بانوان اضافه کرد: بازیکنان بعد از ۱۶ خرداد که لیگ طولانی ما تمام شد در حالت استراحت بودند وبنابراین از نظر بدنی آماده نیستند. سعی داریم بدن‌های بازیکنان را به حدی بیاوریم که چهار بازی رسمی انجام دهند. کار سخت هست، اما برای روزهای سخت آفریده شدیم. این آمادگی را داریم و کادر بسیار خوبی کنار من هستند. یکی از آنها خانم جهان نجاتی است که توانست تیمش را نایب قهرمان باشگاه‌های آسیا کند.

وی در پایان گفت: این نوید را به همه ملت عزیز ایران می‌دهم که بازیکنان ما خیلی جوان و باانگیزه هستند و با توجه به اتفاقاتی که افتاده و حاشیه‌هایی که این روزها برای تیم ملی ساختند همه چیز اینجا خوب است و جو دوستانه‌ای داریم و امیدوارم بتوانیم در این مسابقات علاوه بر اینکه بازی خوبی به نمایش بگذاریم آن اعتبار و ارزش تیم ملی را بالا ببریم و استارتی باشد برای آینده که فوتبال بانوان را در آسیا و بعد در جهان مطرح کنیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )