بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال و استقلال اعتقاد دارد انتخاب مهدی مهدی‌کیا برای سرمربیگری تیم امید به دلیل نداشتن تجربه کافی اشتباه بود.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال و استقلال اعتقاد دارد انتخاب مهدی مهدی‌کیا برای سرمربیگری تیم امید به دلیل نداشتن تجربه کافی اشتباه بود. مهدی پاشازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره اینکه وضعیت سرمربیگری استقلال، تیم ملی و امید ایران صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

* تسنیم: به نظر شما در شرایط فعلی گزینه سرمربیگری استقلال باید خارجی باشد یا داخلی؟

تصمیم‌گیری در این زمینه سخت است و نمی‌توان گفت اگر فلان گزینه انتخاب شود، موفق نمی‌شود. اگر آرامش و حمایت لازم صورت بگیرد، هر گزینه چه داخلی یا خارجی می‌تواند نتیجه بگیرد. اگر چارچوب مدیریت و حمایت هواداران مثل فصلی که گذشت، درست باشد، هر گزینه‌ای (داخلی - خارجی) موفق می‌شود.

* تسنیم: اگر مسئولیت داشتید سراغ مربی داخلی می‌رفتید یا خارجی؟

من چه گزینه داخلی باشد چه خارجی، موافقم. اگر گزینه خارجی واقعاً خوب و کسی کنارش حضور داشته باشد که تیم را جمع و جور کند، موفق می‌شود. همه اینها بستگی به بودجه باشگاه دارد و اینکه چقدر می‌تواند مانور قدرت و امکانات داشته باشد.

* تسنیم: با توجه به اتفاقات گذشته مذاکره با آندره‌آ استراماچونی برای بازگشت به استقلال درست است؟ به این جهت که به واسطه چند ماه حضورش در استقلال به دنبال دریافت کل مطالبات قراردادش است.

از نظر من نه، چون کسی که رفته، دیگر رفته است. ایتالیایی‌ها در گرفتن این جور پول‌ها تبحر دارند. شاید به لحاظ قرارداد می‌تواند پولش را بگیرد اما اینکه بگوید هواداران استقلال در قلب من هستند و مطالبات دو فصل را بخواهد، خیلی منطقی نیست که دوباره به فکر بازگرداندن او باشند.

* تسنیم: جواد نکونام نزدیک‌ترین گزینه داخلی به نیمکت استقلال است. او می‌تواند موفق باشد؟

ما بی‌تجربه‌تر از فرهاد مجیدی نداشتیم که با استقلال موفق شد. بنابراین، بقیه هم می‌توانند موفق باشند به شرط اینکه بستر آن را آماده کنند. اگر بستری که در فصل گذشته مهیا شد، برای گزینه داخلی یا خارجی فصل آینده آماده نباشد، نابود خواهد شد.

* تسنیم: چه نظری درباره جدایی فرهاد مجیدی دارید؟

هیچ نظری ندارم. شخصیت فرهاد همین گونه بوده است. او تصمیمش را گرفت و رفت.

* تسنیم: برخی هواداران استقلال در فضای مجازی خواهان جذب مربی خارجی هستند و عده‌ای هم داخلی.

اینها خوراک یکسری افراد هستند که منفعت‌شان در این مسائل است. یکسری ناخواسته وارد این موج و فضا می‌شوند.

* تسنیم: شرایط تیم ملی را با توجه به حضور در اردوی دوحه قطر چطور می‌بینید؟

وضعیت هم خوب است، هم بد. خوبی‌اش این است که تیم خوبی داریم ولی در بحث تدارک و بازی‌های تدارکاتی دچار مشکل هستیم.

* تسنیم: فکر می‌کنید چرا تیم امید با هدایت مهدی مهدوی‌کیا در دومین بازی مرحله گروهی مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال فوتبال آسیا مقابل ترکمنستان شکست خورد تا کار دشواری برای صعود داشته باشد؟

واضح و روشن بود که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. وقتی انتخاب اشتباه انجام می‌شود یک نسل را می‌کُشیم. وضعیت تیم جوانان هم مثل تیم امید می‌شود. کسانی که سرمربی تیم امید را انتخاب کردند، انتخاب‌شان درست نبود. مهدی (مهدوی‌کیا) دوست من و پسر خوب و باهوشی است و می‌تواند موفق باشد اما وقتی سرمربی یک تیم در رده باشگاهی نبوده، یعنی تجربه ندارد. تجربه در مربیگری خیلی مهم است. بازیکنان بزرگ زیادی داشتیم که پس از پایان فوتبال‌شان وارد مربیگری تیم ملی شده‌اند، از پلاتینی گرفته تا مارادونا که ناموفق بودند. شاید استثنا داشته باشیم ولی الان وضعیت تیم امید را ببینید. مدام در حال شمردن تعداد سال‌های نرفتن به المپیک هستیم. کسانی که در کمیته فنی فدراسیون فوتبال نشسته‌اند با رابطه آمده‌اند، وقتی با رابطه بیایند انتخاب‌های‌شان هم با رابطه خواهد بود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۷ )