مربی تیم فوتبال پرسپولیس این ادعا را مطرح کرد که در صورت حمایت از یحیی گل‌محمدی این تیم فصل بعد مجدداً قهرمان لیگ برتر می‌شود.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس این ادعا را مطرح کرد که در صورت حمایت از یحیی گل‌محمدی این تیم فصل بعد مجدداً قهرمان لیگ برتر می‌شود. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حمید مطهری در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل فجر سپاسی اظهار داشت: دوست داریم بازی‌های لیگ را خیلی خوب و با بالا‌ترین امتیاز تمام کنیم. فجر یک تیم ارزشی است و به نظرم این تیم در خیلی از بازی‌ها به چیزی که لایقش بود نرسید. فجر تیمی قابل احترام و ارزشی است. برنامه‌ریزی خوبی برای این بازی داریم، ولی فکر می‌کنم ۱۲، ۱۳ بازیکن‌مان را به دلایل مختلف در اختیار نخواهیم داشت، اما پرسپولیس به معنی واقعی تیم است و همیشه سعی کردیم تیمی کار‌مان را جلو ببریم. شناخت خوبی روی فجر داریم و سعی می‌کنیم سه امتیاز بازی فردا را کسب کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «پرسپولیس در این فصل به چند درصد از اهدافش رسید؟»، تصریح کرد: بعد از پنج دوره قهرمانی امسال نیز برای قهرمانی کار کردیم و واقعاً هدف‌مان این بود، ولی در این مسیر اتفاقاتی رخ داد که نمی‌خواهم به آنها ورود کند. با شرایطی که وجود داشت این نایب قهرمانی کمتر از قهرمانی نیست. هواداران برای این نایب قهرمانی ناراحت شدند، چون به قهرمانی عادت داشتند، ولی به آنها قول می‌دهیم اگر تمام ارکان باشگاه از آقای گل‌محمدی حمایت کنند، همه چیز فراهم باشد و در نقل‌وانتقالات خوب عمل کنیم سال بعد دوباره پرسپولیس قهرمان خواهد شد. بیهوده از کسی تعریف نمی‌کنم، ولی گل‌محمدی یک سرمربی مشتاق، فنی و باانگیزه است. اگر از گل‌محمدی حمایت شود این تیم دوباره قهرمان می‌شود. می‌خواهم خط و نشان بکشم و بگویم پرسپولیس با گل‌محمدی دوباره قهرمان خواهد شد، به شرط اینکه باشگاه و هواداران حمایت کنند.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره وضعیت رامین رضاییان برای فصل آینده هم اشاره کرد: الان کنفرانس بازی با فجر است و دوست داشتم راجع به این بازی سؤال می‌کردید. رامین ارزش‌‌هایش را نشان داده، ولی این مسئله‌ای است که باید بعد از بازی‌ها بررسی شود. ما مجموع فراینده بازیکنان را بررسی می‌کنیم، در دفاع، حمله و دیگر آیتم‌ها. حرفه‌ای نیست به این سؤال پاسخ بدهم. این بازی باید تمام شود و بعد گل‌محمدی تصمیم خواهد گرفت.

مطهری درباره اینکه گفته می‌شد کادر فنی در این فصل انتقادات را قبول نمی‌کرد، یادآور شد: همیشه گفتم اگر نقدی منصفانه باشد ما پذیرا هستیم، چون انتقاد منصفانه باعث پیشرفت در کار خواهد شد. من به‌عنوان کسی که ۳۰ سال است در فوتبال حرفه‌ای هستم اگر شما راه بروی هم می‌فهمم چه می‌گویی، ولی تخریب خیلی متفاوت است و آدم‌های ۱۵ ساله در فضای مجازی و پیج‌های خاص مطالب تخریبی می‌گذارند. انتقاد منصفانه منجر به رشد می‌شود و اگر مثل کبک سر‌تان را زیر برف کنید چیزی عایدتان نمی‌شود. می‌دانم خیلی‌ها سازماندهی‌شده انتقاد کردند و انتقادات‌شان تخریبی بوده است. آمار همه آنها را دارم، ولی بازی فردا با فجر است و نمی‌خواهم کام هواداران را تلخ کنم.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به اینکه بیان می‌شود این تیم با مشکل بدنسازی دست به گریبان بوده است، گفت: این کادر چه مشکلی در بدنسازی داشته است؟ طوری صحبت می‌کنید که انگار تیم به دسته دوم رفته است. الان تیم ۵۷ امتیاز دارد و هنوز سه امتیاز بازی با تراکتور هم هست و به ۶۰ امتیاز می‌رسد و فردا هم اگر مقابل فجر را شکست دهیم ۶۳ امتیاز می‌شود. فرمولی که برای قهرمانی وجود دارد هر بازی دو امتیاز است. کجای این تیم مشکل بدنی داشته است؟ تیم قهرمان هم ۶۸ امتیاز گرفته که می‌دانیم دو امتیازش برای چه اتفاقاتی بوده است. با این حساب اختلاف می‌شود سه امتیاز. تیمی که در دقیقه ۸۵ گل می‌زند کجا مشکل بدنی دارد؟ این موجی است که در فضای مجازی راه انداختند و از آن بهره‌برداری می‌کنند، چرا؟ بماند.

وی در مورد وضعیت خودش برای فصل بعد نیز تصریح کرد: دوست ندارم پیش از بازی با فجر درباره پیشنهاد حرف بزنم، ولی اگر بگوییم پیشنهادی نیست دروغ گفتم. در این دو سال و نیم پیشنهاد داشته‌ام، ولی برای اصول خودم قبول نکردم. شاید بعضی‌ها طور دیگری فکر کنند ولی به دلیل تعهدی و رفاقتی که با گل‌محمدی داشتم ماندم. من بازیکن و مربی پرسپولیس بودم و به این موضوع می‌بالم و سال‌ها به آن افتخار می‌کنم. در مورد اینکه در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد، الان نمی‌توان چیزی بگویم. من در عمل مرام و معرفتم را نسبت به پرسپولیس و گروهم نشان دادم، ولی هنوز به پیشنهادی فکر نکردم، چون حرفه‌ای نیست و ان‌شاءالله بعد از بازی می‌توانم بهتر در این باره می‌توانم صحبت کنم.

مربی پرسپولیس در واکنش به طرح این موضوع که ممکن است گل‌محمدی با کادر جدید در پرسپولیس به کارش ادامه دهد، گفت: این مسئله‌ای است که فضای مجازی و بعضی از رسانه‌ها راه انداخته‌اند. بروید از آقای درویش یا گل‌محمدی سؤال کنید. این حق طبیعی آقایحیی است، ولی اصلاً اینطور نیست. این مسئله‌ای است که در فضای مجازی راه انداخته‌اند. کجای دنیا دیده‌اید که دو سال و نیم یک کادر دو قهرمانی لیگ، یک قهرمانی سوپرجام، یک نایب قهرمانی آسیا و یک نایب قهرمانی لیگ برتر داشته باشد؟! بعد بگویند این کادر ضعیف است. این خنده‌دار است. نه اینکه من در این کادر باشم، من دارم از مربی بدنساز تیم آقای رحیم‌پور و مربی دروازه‌بانان‌مان آقای فنایی حمایت می‌کنم. کارنامه این افراد مشخص است و زشت است که این فضا را راه می‌اندازند. در نهایت این حق طبیعی گل‌محمدی است که با هر کسی بخواهد کار کند، ولی این خبر از پایه و اساس غلط و جوسازی است.

«شاید هر مربی طول عمری در یک تیم داشته باشد.»، خبرنگاری با یادآوری این موضوع نظر مطهری را جویا شد که وی اظهار داشت: من با حرف شما موافق نیستم. مربیان زیادی در ادوار مختلف و تاریخ بودند که مثل فرگوسن ۲۴، ۲۵ سال در یک تیم کار کردند. واقعاً مربیان قبلی پرسپولیس فوق‌العاده بودند و همیشه از آن‌ها تمجید کردیم، ولی در منچستر چرا میراث فرگوسن به مربیان بعد از او نرسیده است؟ چرا هر کسی بعد از او آمده است نمی‌تواند منچستر را جمع کند؟ ما میراث‌دار مربیان بعدی هستیم؟ عیب ندارد هر چه دوست دارد بگویند،‌ ما عادت داریم آدم‌های موفق را در فوتبال‌مان بزنیم. گروه خودمان را نمی‌گویم، من مثال‌های زیادی دارم؛ مثل علی دایی یا کسانی دیگر.

مطهری ادامه داد: ما عادت‌مان است و دوست داریم آدم‌هایی را که موفق می‌شوند، بزنیم؛ حالا در هر صنفی، ورزش یا اقتصاد. این خوب نیست، این تفکرات را باید دور بریزیم. پرسپولیس پنج سال قهرمان شده است. ما اصلاً توقع تبریک و تونل افتخار نداشتیم. پنج سال این تیم را می‌زنند و قهرمانی را به چیز‌های دیگر ربط می‌دهند. حتی رسانه ملی ما می‌گوید اینتر به آث میلان تبریک گفت؛ ما غیر از احترام چیزی نمی‌خواستیم، ولی چرا این باور را پخش می‌کنید. آقای رسانه ملی! چرا بین هواداران و باشگاه‌ها نفرت پراکنی می‌کنی که هواداران و تیم‌ها را مقابل هم قرار دهید. بارها گفتم حلقه مفقود شده فوتبال ما احترام متقابل و اخلاق‌مداری است. این‌ها قشنگ نیست؛ چرا به جان هم افتادیم. به خدا فلسفه فوتبال لذت بردن و احترام متقابل است. ما با فضای مجازی و این صحبت‌های سطحی فوتبال‌مان را به ناکجا آباد می‌بریم.

مربی پرسپولیس در واکنش به سؤالی درباره اینکه نظرش در مورد برنامه‌ریزی سازمان لیگ در فصل جاری چیست، تصریح کرد: علیرغم اینکه تمام گروه‌ها سعی کردند بهترین عملکرد را داشته باشند، واقعاً شما به بازی‌های پرسپولیس نگاه کنید. بازی‌های ما یک‌ دفعه بدون تماشاگر می‌شود، یک دفعه به زمین ثالث می‌رود و ... . بازی در اصفهان برگزار شده است، اما پرسپولیس محروم می‌شود! اگر باشگاه من خوب دفاع نکرده گناه هوادار و کادر فنی نیست. یا اینکه صبح یک دفعه بازی با تماشاگر می‌شود. من این انتقاد را به سازمان لیگ دارم. چرا این اتفاقات باید برای پرسپولیس بیفتد؟! الان شاید بگویند من بهانه می‌آورم، صحبت‌های من هم بُلد می‌شود. من همیشه گفتم ما باید قوی‌تر از بهانه‌های‌مان باشیم. الان هم می‌گویم، ولی این بهانه نیست. این واقعیتی است که اتفاق افتاده است. من دوست دارم در فصل بعد لیگی داشته باشیم که از لحاظ برنامه‌ریزی فوق‌العاده باشد و عدالت هم برای همه تیم‌ها رعایت شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )