سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید تأکید کرد، نسبت به اولین تجربه حضورش در فینال لیگ قهرمانان اروپا به همراه رئال مادرید، استرس کمتری دارد.

سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید تأکید کرد، نسبت به اولین تجربه حضورش در فینال لیگ قهرمانان اروپا به همراه رئال مادرید، استرس کمتری دارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، کارلو آنچلوتی سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید در نشست خبری پیش از بازی شنبه شب مردانش برابر لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا، این فینال را با فینال سال ۲۰۱۴ که او دهمین قهرمانی کهکشانی‌ها (اولین قهرمانی آنها پس از ۱۲ سال ناکامی در اروپا) را برای‌شان به ارمغان آورد، مقایسه کرد.

آنچلوتی گفت: این بازی و فینال ۲۰۱۴؟ هر بازی تاریخچه خودش را دارد، همینطور استراتژی مقتضی زمان خودش. با این حال با توجه به چیزی که من می‌بینم، انگیزه تیم برای کسب قهرمانی در همان سطح است، اما استرس آن کمتر. فینال ۲۰۱۴ در لیسبون برای تمام مادریدی‌ها کلیدی جهت رسیدن به موفقیت‌های بعدی بود، اما داستان این بازی با آن بازی کاملاً متفاوت است.

کارلتو صحبت‌هایش را با تمجید از کاپیتان و بهترین گلزن رئال مادرید کریم بنزما ادامه داد و اظهار داشت: کریم اکنون در تیم ما قدرت رهبری بالاتری در داخل و خارج از زمین بازی دارد. چیزی که در مورد او تغییر نکرده، تواضع و کیفیت بازی‌اش است.

سرمربی ایتالیایی کهکشانی‌‌ها درباره وضعیت چمن ورزشگاه استاده فرانس که ظاهراً برای برگزاری فینال تعویض هم شده است، عنوان کرد: هنوز آن را ندیده‌ام، اما می‌دانم که عوضش کرده‌اند. مطمئنم که زمین خوبی خواهد بود.

اگر رئال مادرید قهرمان اروپا شود، آنچلوتی دومین قهرمانی اروپایی‌اش را با این تیم کسب و دوگانه قهرمانی‌‌هایش در این فصل پس از فتح لالیگا را جشن خواهد گرفت.

او درباره فصلی که تاکنون سپری کرده است، تأکید کرد: من امسال از کارم خیلی لذت بردم. این مدتی که در این باشگاه بوده‌ام، بسیار خوشایند بود. در حال حاضر هم از وضعیتم بسیار راضی‌ام و با خونسردی کارم را انجام می‌دهم. می‌دانم که برای بازی فینال کمی استرس خواهم گرفت، اما با نگاه به چهره بازیکنانم خواهم توانست بر این استرس غلبه کنم، چون آنها به من اعتمادبه‌نفس می‌دهند.

آنچلوتی درباره اینکه چه نوع بازی را از فینال لیگ قهرمانان اروپا انتظار دارد، گفت: باید بازی را به سمتی پیش ببریم که بتوانیم از نقاط قوت‌‌مان استفاده کنیم، همان کارهایی که در طول فصل هم انجام داده‌ایم. تیم ما انسجام و هماهنگی خوبی دارد و کیفیت فردی بازیکنانش بالاست. ما بازیکنانی با شهامت داریم که وقتی به زمین بازی بروند می‌توانند تفاوت‌ها را رقم بزنند. رقابت با لیورپول قطعاً کار سنگینی خواهد بود. آنها تیم باکیفیتی دارند و فشار زیادی به ما خواهند آورد، اما در نهایت تیمی قهرمان خواهد شد که عملکردش کیفیت بالاتری داشته باشد.

سرمربی قهرمان سیزده دوره رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، در پایان درباره اینکه چرا فکر می‌کند تیمش لایق کسب چهاردهمین عنوان قهرمانی است، گفت: به تمام دلایلی که گفتم، ما لایق حضور در فینال هستیم. ما به فینال رسیده‌ایم چون بازی‌مان کیفیت داشته است و بدون آن این کار ممکن نبود. تاریخچه باشگاه و سطح انتظارات ما را در لحظات سختی قرار داده است، اما فردا باید لیاقت‌مان را نشان دهیم، چون این تنها راه کسب قهرمانی است.

تیم‌های فوتبال لیورپول و رئال مادرید از ساعت ۲۳:۳۰ امشب (شنبه - به وقت تهران) در ورزشگاه استاده فرانس شهر پاریس به مصاف هم می‌روند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.