سرمربی تیم فوتبال میلان معتقد است که شاگردانش با شایستگی تمام به قهرمانی در فصل ۲۲-۲۰۲۱ سری A رسیدند.

سرمربی تیم فوتبال میلان معتقد است که شاگردانش با شایستگی تمام به قهرمانی در فصل ۲۲-۲۰۲۱ سری A رسیدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، استفانو پیولی در پی برتری ۳ بر صفر شب گذشته (یکشنبه) شاگردانش در خانه ساسولو در هفته پایانی سری A ایتالیا که قهرمانی در این رقابت‌ها را برای روسونری پس از ۱۱ سال به همراه داشت، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «DAZN» گفت: برای بازیکنانم، برای خودم، کادر فنی‌ام، باشگاه، مدیران و هواداران فوق‌العاده‌مان خوشحالم. برای تمام میلانی‌ها در دنیا خوشحالم چون شایسته این اسکودتو هستند. ما همیشه به قهرمانی اعتقاد داشته‌ایم و به همین خاطر خوشحالم. چرا ما بیشتر از اینتر مستحق قهرمانی بودیم؟ چون ما منسجم‌تر بودیم. اگر در این جایگاه هستیم، به این معنی است که عملکرد مثبت‌مان تداوم داشته‌ است.

وی افزود: دوست ندارم به این موضوع اشاره کنم اما فکر می‌کنم آخرین بازی‌ای که باختیم مقابل اسپتزیا بود که تصورش را نمی‌کردیم در آن بازی شکست بخوریم. ذهنیت و هویت بازیکنان ما در این فصل قابل‌توجه بوده است، آنها هرگز تسلیم نشدند و فوق‌العاده بودند. هیچ‌یک از بازیکنان ما حتی آنهایی که زیاد فرصت بازی پیدا نکردند، ریتم خود را از دست ندادند. ما مستحق قهرمانی بودیم چون هرگز تسلیم نشدیم و پایدارتر بودیم. بازی‌های کلیدی را بردیم. من یک تیم قوی با دو مدیر استثنایی (مالدینی و ماسارا) دارم. اگر به این سطح برسید، این نشان از تلاش تمام بخش‌های درگیر باشگاه است.

سرمربی روسوتری تصریح کرد: من و کادرم از کار با این بازیکنان لذت بردیم، تیم را برای تک‌تک بازی‌ها آماده کردیم و سعی کردیم راه‌حل های مناسبی برای خود پیدا کنیم. همه ما از کاری که انجام می‌دهیم لذت می‌بریم که این مهمترین چیز است. ما همیشه ایده‌های روشن و هدف دقیقی داشتیم که بهتر از فصل گذشته بود. می‌دانستیم که با کسب امتیاز می‌توانیم به چیزهای بیشتری دست پیدا کنیم.

پیولی در تمجید از مالدینی و ماسارا برای کمک به ساخت میلانی قدرتمندتر در طول دو فصل اخیر خاطرنشان کرد: مدیران باشگاه ترکیبی برنده از بازیکنان جوان و باتجربه شکل داده‌اند و ما ذهنیتی برنده ایجاد کرده‌ایم. ما شجاع بودیم، مخصوصاً در دفاع که پاداش دفاع خوب‌مان را هم گرفتیم چون در بسیاری از بازی‌ها گل نخوردیم، زمانی که حریف توپ را در اختیار داشت سخت دفاع کردیم. ایده من این است که سطح کیفی بازیکنانم بهبود ببخشم، اما بدون استعداد ذاتی بازیکنان انجام این کار دشوار است. توانایی باشگاه در جذب بازیکنان مستعد نتایجی را به همراه داشت، به همین خاطر به همه تبریک می‌گویم.

سرمربی ایتالیایی و ۵۶ ساله میلان در مواجهه با این پرسش که قهرمانی را به چه کسی تقدیم می‌کنی؟ در حالی که اشک از چشمانش جاری شد، اظهار داشت: به طور حتم پدرم (در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ درگذشت)، او هر کجا که باشد به کاری که من انجام داده‌ام، افتخار خواهد کرد.

همچنین در جریان جشن قهرمانی میلان در ورزشگاه ماپی، مدال قهرمانی استفانو پیولی به سرقت رفت. وی در این خصوص گفت: مدالم را دزدیدند، یکی آن را از گردنم بیرون کشید. اگر بتوانم درخواستی داشته باشم، سپاسگزار خواهم بود آن را به من برگردانید، این تنها درخواستی است که دارم.

سازمان لیگ سری A به پیولی قول داده مدال دیگری به او خواهد داد. این مربی ایتالیایی همچنین به عنوان بهترین مربی فصل سری A هم معرفی شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.