استاندار آذربایجان شرقی در مورد اتفاقات ناخوشایند ورزشگاه یادگار امام در جریان بازی ناتمام تراکتور و پرسولیس به اظهار نظر پرداخت.

استاندار آذربایجان شرقی در مورد اتفاقات ناخوشایند ورزشگاه یادگار امام در جریان بازی ناتمام تراکتور و پرسولیس به اظهار نظر پرداخت. به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص حواشی بازی روز گذشته فوتبال بین دو تیم تراکتور و پرسپولیس گفت: اصل اتفاق به‌هیچ‌وجه خوشایند و قابل قبول نیست و در مغایرت با فرهنگ شایسته هواداری است.

وی اقدام تعداد معدودی تماشاگرنما را مذموم خواند و ضمن محکوم دانستن چنین اقداماتی افزود: در عین حال اقدام ناشایست کاپیتان و برخی بازیکنان تیم پرسپولیس محکوم است و اخلاق ورزشی و مقررات حرفه‌ای ایجاب می‌کرد با خویشتنداری، از رفتارهای تحریک‌آمیز خودداری می‌کردند.

وی گفت: با ورود مسئولان امر برای پایان حواشی، ناظر و داور بازی موافق ادامه کار بودند اما تیم میهمان حاضر به بازگشت به زمین نشد.

عابدین خرّم سبقه فرهنگی هواداران پرشور و با شعور تراکتور را مهم‌ترین عامل در تصمیم به برگزاری بازی دیروز با حضور تماشاگران دانسته و گفت: رویدادهای ورزشی را فرصتی کم‌نظیر برای نشاط و شادابی اجتماعی می‌دانیم و حمایت از حضور ده‌ها هزار تماشاگر در جشنواره اخیر اسب‌دوانی عشایر نیز با همین نگاه بوده است. وی گفت: تأمین امنیت، وظیفه دستگاه‌های مسئول است و در بازی روز گذشته نیز همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، مشکلی از حیث امنیتی وجود نداشت چنان که هیچ موردی از آسیب به افراد یا اموال خصوصی و عمومی نداشتیم و با وجود جنجال در زمین بازی، هیچ موردی از نزاع جمعی یا حتی فردی گزارش نشده و تماشاگران با آرامش ورزشگاه را ترک کرده و به خانه رفتند که جای تشکر دارد.

استاندار آذربایجان شرقی از هواداران تراکتور خواست مانع تکرار حوادث مشابه توسط شیطنت‌کنندگان و تماشاگرنمایانی که‌ ای بسا توسط آنان تحریک شده‌اند شوند و نیز با مراقبت از حفظ مرزهای عقلانی مانع از سوءاستفاده بدخواهان شوند. وی از مسئولان باشگاه تراکتور نیز خواست اقدامات خود برای بالا بردن فرهنگ هواداری را تقویت کرده و از ظرفیت رسانه‌ها به‌صورت حداکثری استفاده کنند، چرا که روایت رسانه‌ای اول از هر رویداد در اذهان حک شده و تغییر دادن آن بسیار سخت است بنابراین واقعیت‌های موجود در خصوص اخراج دومین بازیکن تیم میهمان و چرایی برنگشتن آن‌ها به زمین بعد از موافقت داور، باید از سوی باشگاه در اختیار خبرنگاران قرار می‌گرفت.

عابدین خرّم گفت: پیگیری لازم برای قضاوت عادلانه و منصفانه از سوی مراجعی چون فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را آغاز کرده‌ایم تا رأی به‌صورت یک‌طرفه صادر نشود.

وی تاکید کرد: از حیث ورزشی و مدیریتی هر چقدر برای حل مشکلات و پیشگیری از چنین رخدادهایی تلاش شود، جا دارد که مسئول کار آقایان ورزشی هستند؛ البته به‌ عنوان خادم مردم استان، خودمان را کنار نکشیده‌ایم و پیگیر موضوعاتی مثل رفع نواقص ورزشگاه یادگار امام (ره) هستیم و تخصیص منابع لازم برای تکمیل و استانداردسازی این مجموعه ورزشی در سفر آتی ریاست محترم جمهور را جلو می‌بریم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۵ )