پیشکسوت آبی پوشان گفت: این یکی از مهم ترین قهرمانی‌های استقلال بود و این تیم ثابت کرد اگر دست و پایش بسته نبود زودتر از این قهرمان می‌شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال در فاصله ۳ هفته مانده به پایان رقابتهای این فصل از لیگ برتر قهرمانی‌اش را تثبیت کرد که این قهرمانی بعد از ۹ سال به دست آمد تا فاصله دو قهرمانی آنها طولانی‌تر از آنچه باشد که انتظار می‌رفت.

افشین حاجی پور پیشکسوت آبی پوشان در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت: این قهرمانی را به خانواده بزرگ استقلال در همه ایران تبریک می‌گویم. انصافاً این حق استقلال بود که قهرمان شود و هیچ تیمی از آنها برای این منظور شایسته‌تر نبود. شاگردان مجیدی فصلی یک روند و با ثبات را سپری کردند. آنها بدون شکست فصل را دنبال کردند که این واقعاً جای تمجید و ستایش دارد.

پیشکسوت آبی پوشان بیان داشت: این حق استقلال نبود که ۹ سال از قهرمانی دور باشد. در همه این سال‌ها سیاست گذاری ها طوری بود که دست و پای استقلال بسته بود تا امکان قهرمانی برای آنها وجود نداشته باشد. در سالهای اخیر آبی پوشان دو سه بار شرایط قهرمانی را داشتند که از آنها گرفته شد و اگر من بخواهم مصداقی صحبت کنم، باید به زمان اخراج شفر در آستانه قهرمانی استقلال و فراهم کردن شرایط جدایی استراماچونی در اوج کار او در این تیم بود.

وی اضافه کرد: از حق نگذریم در این فصل تیم‌های خوبی در لیگ حضور داشتند که باید در این خصوص به سپاهان، پرسپولیس، فولاد، گل گهر و حتی مس رفسنجان اضافه کرد. اما استقلال به اندازه‌ای خوب بود که به راحتی از این تیم‌های خوب فاصله گرفت.

حاجی پور تاکید کرد: همین تیم پرسپولیس مثل سالهای قبل خودش بود و یا سپاهان که از سالهای اخیر خودش خیلی بهتر بود، اما همانطور که گفتم استقلال به اندازه‌ای خوب بود که همه این تیم‌ها را تحت تاثیر خودش قرار داد و چنین نمود کرد که دیگران ضعیف‌تر شده‌اند.

کارشناس فوتبال به دیدار هفته بیست و هشتم این تیم مقابل آلومینیوم اشاره کرد و گفت: آلومینیوم تیم خوبی است و رحمتی هم در این تیم تاثیر مثبت گذاشته است. با اینکه دیدار مقابل آلومینیوم برای استقلال تشریفاتی است و خللی در قهرمانی وارد نمی‌کند، اما این دلیل نمی‌شود که آبی پوشان با همه قوا به مصاف این تیم نروند. اتفاقاً امروز توقع از مجیدی و استقلال قدری بالاتر رفته و انتظار می‌رود همچنان بدون شکست و با بیشترین تعداد پیروزی فصل را تمام کنند. حالا که دیگر دغدغه قهرمانی و استرس وجود ندارد، بهتر است تیم بدون فشار روانی به فکر بهبود رکوردهای خودش باشد تا آمارهای فصل بیست و یکم برای استقلال از یاد نرفتنی شود.

مدافع اسبق آبی پوشان گفت: امیدوارم مشکلاتی که سر راه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای حضور در آسیا بود هم مرتفع شده تا فوتبال باشگاهی ایران با همه توان در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود. اگر قرار باشد استقلال فصل بعد در آسیا حضور داشته باشد باید استارت حضوری پر قدرت و هدفمند از همین امروز زده شود.

حاجی پور تصریح کرد: استقلال نقاط ضعف آن‌چنانی ندارد و شاید تنها به ترمیم و تقویت در برخی پست‌ها نیاز داشته باشد که اگر این کار هوشمندانه صورت گیرد، می‌توان این تیم را از تیم‌های مدعی در قاره آسیا دانست.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۶ )