نشریه اسپانیایی منتسب به باشگاه بارسلونا در گزارشی آماری مدعی شد که اوبامیانگ حضور موفق‌تری نسبت به بنزما در ۲۰ بازی اخیر لالیگا داشته است!

نشریه اسپانیایی منتسب به باشگاه بارسلونا در گزارشی آماری مدعی شد که اوبامیانگ حضور موفق‌تری نسبت به بنزما در ۲۰ بازی اخیر لالیگا داشته است! به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه اسپورت؛ پیر امریک اوبامیانگ همچنان به روزهای خوش خود در بارسلونا ادامه می‌دهد. مهاجم گابنی که ماه ژانویه به عنوان بازیکن آزاد از این آرسنال جدا شد و به بارسا پیوست، از زمان ورودش به نوکمپ ۱۱ گل در لالیگا به ثمر رسانده و این در حالیست که بنزما در مدت مشابه ۹ گل زده است.

این آمار نشان می‌دهد که اوبامیانگ نه تنها از بنزما بلکه نسبت به بسیاری دیگر از مهاجم ۵ لیگ معتبر فوتبال اروپا، به نسبت تعداد بازی‌هایی که انجام داده ضریب گلزنی بالاتری داشته است (۱۱ گل در ۲۰ بازی).

علاوه بر این اوبامیانگ بالاترین تفاضل مثبت را میان گل‌های به ثمر رسانده و گل‌های مورد انتظار را در لالیگا داشته است. این یعنی که آمار گل‌های اوبامیانگ بسیار بهتر از تخمین‌های صورت گرفته بوده است. به نظر می‌رسد که غریزه گلزنی ستاره گابنی دوباره بیدار شده است و او می‌تواند برای مدتی طولانی‌تر جایگاهش را در برنامه‌های تاکتیکی ژاوی هرناندس حفظ کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.