سایت رسمی لیگ دسته اول فوتبال آلمان در پایان فصل جاری این مسابقات، بهترین‌های هر پست از میدان را معرفی کرد.

سایت رسمی لیگ دسته اول فوتبال آلمان در پایان فصل جاری این مسابقات، بهترین‌های هر پست از میدان را معرفی کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرونده رقابت‌های بوندس‌لیگای آلمان روز گذشته (شنبه) با برگزاری ۹ بازی همزمان در حالی بسته شد که تیم فوتبال بایرن مونیخ هفته گذشته جام قهرمانی‌اش را تحویل گرفته بود، نایب قهرمانی بوروسیا دورتموند و همینطور رفتن بایرلورکوزن به لیگ قهرمانان قطعی شده بود. با این حال روز آخر مسابقات اتفاقات مهم دیگری هم داشت نظیر قرار گرفتن لایپزیک در رده چهارم جدول برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و فرار اشتوتگارت از لب پرتگاه سقوط به دسته دوم.

با پایان فصل جاری بوندس‌لیگا، سایت رسمی این رقابت‌ها اعضای تیم منتخب را با استناد به آرای ارائه شده از سوی هواداران، باشگاه‌ها و کارشناسان معرفی کرد.

دروازه‌بان

مانوئل نویر (بایرن مونیخ) کاپیتان باواریایی‌ها که یکی از بهترین ودروازه‌بان‌های دنیا است، در طول فصل جاری لیگ آلمان، ۲۴ گل خورد که پایین‌ترین میزان در میان تمام تیم‌های لیگ بود. او همچنین با ۱۰ کلین‌شیت بیشترین آمار بسته نگه داشتن دروازه‌اش در فصل جاری بوندس‌لیگا را به ثبت کرد. نویر در طول فصل موفق شد ۷۲.۷ درصد از شوت‌هایی که به سمت دروازه‌اش شلیک شد را دفع کند و به این ترتیب نقشی پررنگ در ثبت دهمین قهرمانی متوالی باواریایی‌ها ایفا کرد.

مدافعان

آلفونسو دیویس (بایرن مونیخ) دوندگی‌های بی‌امان مدافع کناری کانادایی بایرن مونیخ در سمت چپ زمین، او را به یکی از محورهای اصلی برنامه تاکتیکی یولیان ناگلسمان تبدیل کرد. او بازیکنی است که به خوبی توانسته هنز ظریف دفاع کردن را با چاشی میل به بازی هجومی ترکیب کند. آلفونسو دیویس در این فصل بوندس‌لیگا، ۲۲۵ بار در نبرهای فردی با بازیکنان موفق به تصاحب توپ شد و ۳۲ بار در ضربات شروع مجدد خطر را از تیمش دور کرد.

ایوان اندیکا (اینتراخت فرانکفورت)

ایوان اندیکا در فصل جاری بوندس‌لیگا و حتی بیشتر از آن در لیگ اروپا که تیمش به فینال رسیده است، جزو بهترین مدافعان بود که میزان خلاقیتش در یک سوم دفاعی رقبا حتی بیشتر از کاری بود که در یک سوم دفاعی تیم خودش انجام می‌داد. این بازیکن فرانسوی اگرچه در اصل یک مدافع میانی است اما در ۳۱ بازی‌اش در این فصل بوندس‌لیگا ۴ گل زده و ۴ پاس گل داده است. در میان مدافعان میانی این فصل بوندس‌لیگا تنها فیلیپ لاین‌هارت از فرایبورگ بیشتر از اندیکا در این فصل گل زده است اما در نبرهای هوایی با ۱۲۹ پیروزی، برترین محسوب می‌شود.

نیکو شلوتربک (فرایبورگ) نیکو شلوتربک در این فصل از بوندس‌لیگا بعد از اندیکا دومین مدافع موفق لیگ از نظر بیشترین دفع توپ‌های ارسالی روی دروازه نفر دوم بود و علاوه بر این ۴ گل هم برای تیمش به ثمر رساند. او در رده‌بندی موفق‌ترین بازیکنان لیگ در نبردهای تن‌به‌تن برای تصاحب توپ با ۳۸۳ تلاش موفق نفر ششم است. شلوتربک جزو عوامل اصلی صعود فرایبورگ به فینال جام حذفی آلمان بوده است و پاداش عملکرد خوبش را هم با دعوت شدن به تیم ملی آلمان برای اولین بار و انتقال قریب‌الوقوع به تیم بوروسیا دورتموند گرفته است.

دیوید رائوم (هوفنهایم) دیوید رائوم یکی دیگر از تازه‌واردهای کم‌سن‌و‌سال بوندس‌لیگا است که در فهرست پشتوانه‌های قابل اعتماد برای آینده تیم ملی آلمان قرار می‌گیرد. که فصل گذشته بهترین پاسور تیم گروتر فورث بود و کمک بسزایی به این تیم برای صعود به بوندس‌لیگا انجام داد، در تابستان سال گذشته به هوفنهایم پیوست و در اولین فصل حضورش در این تیم ۳ گل زد و ۱۱ پاس گل داد که مورد دوم بیشترین آمار ثبت شده در هوفنهایم است. رائوم همچنین با ۱۸۳ سانتر در جریان معمول بازی، بیشترین تعداد ارسال روی دروازه را در فصل جاری داشت.

هافبک‌ها

جود بلینگام (بوروسیا دورتموند)

جود بلینگام یکی از یکی از آن بازیکنان آچار فرانسه‌ای است که دورتموندی‌ها معنای داشتنش را خوب می‌دانند. این بازیکن ۱۸ ساله انگلیسی، از ابتدای فصل تا انتهای آن ۴۰۷ دوئل موفق داشت و او را در رده‌بندی این بخش به نفر سوم تبدیل می‌کند. از نظر خلاقیت و بازیسازی هم بلینگام با ثبت ۳ گل و ۷ پاس گل جزو بهترین‌ها بوده است.

یاشوا کیمیش (بایرن مونیخ)

اگر نمایشگرهایی کنار زمین به حسگرهای صوتی مجهز بودند، مشخص می‌شد که یاشوا کیمیش هافبک بایرن مونیخ، بلینگام را از نظر میزان صحبت با هم‌تیمی‌هایش در زمین بازی پشت سر می‌گذارد. او از آن بازیکنانی است که انگار برای فرماندهی و کاپیتانی در زمین بازی متولد شده است. موشک قطع جیبی بایرنی‌ها برای بایرن مونیخ نقش سفیر یولیان ناگلسمان در زمین مسابقه برای برای پیوند دادن خطوط دفاعی و حمله را ایفا می‌کند. کیمیمش در میان بازیکنان این فصل بایرن مونیه از حیث تعداد پاس سالم بعد از دایو اوپامکانو و از نظر تعداد پاس گل بعد از توماس مولر نفر دوم است.

فلوریان ویرتز (بایرلورکوزن)

فلوریان ویرتز در ابتدای ماه فوریه سال جاری ۱۰ پاس گل و ۷ گل به نام خودش ثبت کرد اما بدشانس بود که یک مصدومیت زانوی شدید او را تا انتهای فصل خانه‌نشین کرد. با این حال عملکرد او تا زمان خانه‌نشینی‌اش آنقدر خوب بود که این نوجوان آلمانی را در زمره بازیکنان تیم منتخب فصل قرار دهد. ویرتز در اولین بازی‌اش برای لورکوزن در بوندس‌لیگا گل زد و بعد از آن در هر یک از ۷ بازی‌اش گلزنی کرد یا پاس گل داد و به این ترتیب در ماه دسامبر با ۱۹ سال سن به جوان‌ترین بازیکن تاریخ تبدیل شد که ۵۰ بازی در بوندس‌لیگا انجام داده است.

مهاجمان

ارلینگ هالند (بوروسیا دورتموند)

برای هالند ثبت رکورد در بوندس‌لیگا عادی است. در ابتدای این فصل که آخرین فصل حضورش در لیگ آلمان قبل از انتقال به منچسترسیتی بود، او به بازیکنی تبدیل شد که کمترین زمان را برای زدن ۵۰ گل در بوندس‌لیگا به ثبت رسانده است، چرا که این کار را در پنجاهمین بازی‌اش برای زردپوشان وستفالن در لیگ دسته اول آلمان انجام داد. در یک مقطع از فصل ضریب گلزنی او به یک گل در هر ۵۶ دقیقه بازی رسید. هالند ۲۱ ساله در نهایت فصل را با ثبت ۲۱ گل در ۲۳ بازی که شامل ۷ دبل و یک هت‌تریم بود به پایان رساند و اگر مصدومیت‌ها اجازه می‌دادند و ۱۰ بازی را از دست نمی‌داد قطعاً آمارش بهتر از این‌‌ها می‌شد.

روبرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ)

لواندوفسکی یکی از اعضای ثابت تیم منتخب بوندس‌لیگا در سال‌های اخیر بوده است و حضور مجددش در این تیم جای تعجب ندارد. او در این فصل با ثبت ۳۴ گل در بوندس‌لیگا آقای گل لیگ شد و به طور متوسط در هر ۸۴ دقیقه یک گل برای باواریایی‌ها به ثبت رسانده است. ستاره لهستانی تنها در ۱۰ تا از ۳۳ بازی‌اش در این فصل برای بایرن مونیخ نتوانست گلی به ثمر برساند.

کریستوفر انکونکو (لایپزیگ)

کریستوفر انکونکو در جدول بازیکنان دارای بیشترین تأثیر مستقیم در ثبت گل (مجموع گل زده و پاس گل) نزدیک‌ترین تعقیب کننده لواندوفسکی بود. بازیکن فرانسوی در ۳۳ مورد از ۷۱ گل زده تیمش در بوندس‌لیگا تأثیر مستقیم داشت که این عدد شامل ۲۰ گل و ۱۳ پاس گل می‌شود. تعداد پاس‌های گل او حتی ۱۰ مورد بیشتر از لواندوفسکی است. او در این فصل اولین بازیکنی بود که تعداد گل‌ها و پاس گل‌هایش دو رقمی شد. او همچنین در این فصل ۴ بازی جایزه بازیکن ماه بوندس‌لیگا را کسب کرد و به آرزوی دیرینه‌اش برای بازی در تیم ملی فرانسه رسید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.