سرمربی تیم فوتبال هوادار مدعی است تیمش در دیدار هفته گذشته مقابل تراکتور تبریز با اشتباهات داوری تن به شکست داده است.

سرمربی تیم فوتبال هوادار مدعی است تیمش در دیدار هفته گذشته مقابل تراکتور تبریز با اشتباهات داوری تن به شکست داده است. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رضا عنایتی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل فجر سپاسی اظهار داشت: فکر می‌کنم سخت‌ترین بازی ما در طول فصل خواهد بود. بنا به شرایط جدولی که تیم فجر دارد قطعاً تمام انرژی خودشان را می‌گذارند که فردا امتیاز بگیرند. ما این نکته را به بچه‌ها گوشزد کردیم که این بازی شاید از بازی با تیم‌های بالای جدولی به مراتب سخت‌تر باشد.

سرمربی تیم فوتبال هوادار در ادامه افزود: از زمانی که آقای سرآسیایی مربی تیم فجر شده است، می‌دانیم که تغییراتی را داشته و فوتبال این تیم رو به پیشرفت است. ما وقتی این تیم را آنالیز کردیم دیدیم که خیلی متحول شده‌اند. ما باید تمام قدرت‌مان را بگذاریم تا این امتیاز خانگی را برای خودمان داشته باشیم و شرایط‌مان را بهتر کنیم. امیدوارم بازی فیرپلی و خوبی باشد و نتیجه بازی داخل زمین مشخص شود. اگر از بازی قبل‌مان گله کنم؛ شاید این ذهنیت پیش بیاید که ما بعد از ۹ بازی نتیجه را واگذار کردیم و توجیه می‌کنیم. من خودم بعد از بازی از تیم تراکتور تشکر کردم و از آنها ممنونم، ولی فکر می‌کنم ما در بازی قبلی بازنده شدیم، نباختیم!

وی در این مورد توضیح داد: ما به خاطر اشتباهات داوری و اتفاقاتی عجیب و غریب که در بازی رقم خورد، بازنده شدیم. پنالتی ما، اخراج نشدن دو بازیکن حریف، دو بار کارت زرد دادن به بازیکن حریف و اخراج نکردن او عجیب بود. مطمئناً ما در این بازی در شرایط فوتبالی نباختیم و به اشتباهات عجیب داور باختیم، ولی جار و جنجال نمی‌کنیم، زندگی ادامه دارد و اشتباهات داوری بخشی از طبیعت فوتبال است، اما خواهش می‌کنم داوران در هفته‌های آخر تمرکز بیشتر داشته باشند تا حق تیمی ضایع نشود. فکر می‌کنم با یک سوت اشتباه سرنوشت یک شهر و یک تیم بر باد می‌رود و این هم دینی است که بر گردن دوستان است. ان‌شاءالله با تمرکز بیشتر بتوانند این چند هفته را قضاوت کنند و ما هم کیف کنیم.

عنایتی درباره اینکه فصل گذشته تیمش با فجرسپاسی برای صعود به لیگ برتر تلاش می‌کرد، اما امسال تیم حریف در خطر سقوط به دسته پایین‌تر قرار دارد، تصریح کرد: باید کمی بازتر در این مورد صحبت کنیم. تیم‌های پُرهوادار ما و تیم‌هایی که هواداران‌شان برای صعود آنها زجر می‌کشند، باریشه هستند. هم تیم شهر خودرو، هم تیم فجر و هم تیم نفت مسجدسلیمان باریشه هستند. مطمئناً اشکالاتی را که از اول فصل در موردش صحبت می‌شود، همه می‌دانیم. نبود امکانات و یک چمن خوب خیلی زشت است برای شیراز. این مشکل خیلی بزرگی است. متأسفانه مسئولان یک جاهایی عادت دارند وقتی کار از کار می گذرد می‌خواهند کار عجیب و غریب کنند. اگر این حمایت از اول فصل انجام شود لیگ ما هم جذابتر خواهد شد، ولی متأسفانه ما عادت داریم بگذاریم کار از کار بگذرد و تازه یادمان می‌افتد حمایت کنیم. امیدوارم شرایط طوری باشد که قانونی بیاید تا دوستان در شهرهای مختلف نسبت به وظایف اجتماعی شهر واقف باشند. فکر می‌کنم این موضوع نادیده گرفته می‌شود. ناهنجاری‌های زیادی در جامعه است و فوتبال ورزشی است که کاملاً می‌تواند این مشکلات را رفع کند. با سرمایه‌گذاری خوب می‌توان شادابی و احساس غرور به یک شهر بخشید. این وظیفه مسئولان است و تعجب می‌کنم چرا ساده از آن می‌گذرند.

سرمربی تیم فوتبال هوادار در پاسخ به این پرسش که آیا جلسه‌ای با مسئولان باشگاه برای ادامه همکاری در فصل آینده داشته است یا خیر، تصریح کرد: تا این لحظه نه، ولی امروز و فردا جلسه‌ای با مسئولان باشگاه داریم. مطمئناً در مورد مسائل خیلی زیادی با هم صحبت می‌کنیم. فکر می‌کنم نسبت به قولی که من و همکارانم به باشگاه داده بودیم، موفق بودیم. قرارمان از اول این بود که تیم‌مان در لیگ بماند و چهار هفته مانده به پایان لیگ این اتفاق افتاده است. پس ما قدم خودمان را برداشتیم و مطمئناً صحبت می‌کنیم. جلسه‌ای داریم و سعی می‌کنم خبرش را اعلام کنم تا جدی‌تر روی اهداف تیم باشیم.

وی در واکنش به سؤالی در مورد اینکه چه بازیکنانی برای فصل آینده مدنظر این باشگاه قرار دارند، گفت: ما گروه آنالیز فوق‌العاده خوب و کاربلدی داریم. قطعاً من نمی‌گذارم بازیکنان مدنظرم از دسترسم خارج شود. بازیکنانی را مدنظر داریم و صحبت کردیم. طبق قانون چهار پنج هفته قبل از اتمام لیگ می‌توانیم با بازیکنانی که قراردادشان تمام می‌شود، صحبت کنیم. اجازه دادیم تا لیگ تمام شود و بعد با آرامش، خیلی خوب یارگیری کنیم. اول باید ببینیم در چه تیمی هستیم و آیا می‌مانیم یا خیر تا بعد برنامه‌ها را پیاده کنیم.

«آیا مشکلات مالی باشگاه و گلایه‌های شما برطرف شده است؟»، سرمربی تیم هوادار در پاسخ به این سؤال عنوان کرد: بعد از صحبت‌های من دوستان دلگیر شدند و بخشی از مشکلات‌مان حل شد. من اگر صحبتی کردم به این دلیل بود که برای این باشگاه خیلی زحمت کشیدم و زندگی‌ام را گذاشتم. دوست داشتم به نتیجه خوبی برسیم. ضمن اینکه می‌دیدم بچه‌ها با تمام وجود تلاش می‌کردند. از مدیران باشگاه تشکر می‌کنم که دلگیر شدند و خدا را شکر شرایط باشگاه خیلی خیلی بهتر شده است. ما توقع داریم خیلی بهتر از این باشد. ما نباید اصلاً دغدغه‌ای داشته باشیم و مطمئنم در چند روز آینده اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان روند آماده‌سازی این تیم برای جام جهانی ۲۰۲۲ را فاجعه‌بار توصیف کرد و اظهار داشت: هر چهار سال این اتفاق را تکرار می‌کنیم. ما هر وقت به جام جهانی رفتیم این یک فیلم تکراری شده است. ما در آستانه حضور در جام جهانی نه فدراسیون داریم، نه مسئول و نه کسی که پیگیری کند. این اتفاق تلخی است؛ نمی‌دانم خواسته است یا ناخواسته. من اطلاعی ندارم، ولی در آستانه جام جهانی یک دفعه هیچی نداریم. نه فدراسیون داریم،‌ نه وضع مالی درست است و نه بازی دوستانه‌ای تدارک دیده شده است. دوستان برنامه‌ریزی انجام دادند، ولی خودمان هم می‌دانیم این برنامه‌ریزی خیلی کم است، آنهم برای اینکه در تورنمنتی بزرگ موفق شوید. تورنمنتی که همه دنیا دوست دارند در آن باشند. ما برنامه‌ریزی خوبی نداشتیم و آرزو می‌کنم هر چه سریع‌تر اتفاقات خوبی بیفتد. من در جامعه می‌بینم مردم چقدر نگران وضعیت تیم ملی هستند.

وی در واکنش به این موضوع که دو بازی تدارکاتی با کانادا و آلبانی برای تیم ملی تدارک دیده شده است،‌ یادآور شد: بازی تدارکاتی می‌تواند خیلی کمک کند. ابزار موفقیت فقط بازی تدارکاتی نیست و باید امکانات خوبی هم داشته باشید. ما باید با وجهه، شرایط و انگیزه خوب وارد جام جهانی شویم. اینکه ما دو بازی تدارکاتی انتخاب کردیم و همه تعریف کنیم؛ اینطور نیست. ما الان احتیاج داریم انگیزه بازیکنان ملی را بالا ببریم و به سطحی برسانیم که در جام جهانی بازدهی داشته باشند. ما نباید به خاطر این دو بازی گول بزنیم. ما باید خیلی خیلی با شرایط و انگیزه خوب وارد جام جهانی شویم. خدا را شکر این دو بازی هم هماهنگ شده است تا کادر فنی تیم ملی تاکتیک خودش را پیدا کند و شرایط ما بهتر شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )