مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو بعد از گلزنی برای این تیم و کسب پیروزی، تمجید رسانه های پرتغالی را برانگیخت و با صحبت به زبان پرتغالی و درآوردن اشک یک هوادار سوژه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طارمی در هفته سی و دوم لیگ فوتبال پرتغال خوش درخشید و با به ثمر رساندن دو گل، نقش پررنگی در پیروزی ۴-۲ تیمش مقابل ویزلا داشت. برد پورتو در این مسابقه اهمیت زیادی داشت چرا که آنها را تا یک قدمی کسب عنوان قهرمانی پیش برده است.

طارمی بهترین بازیکن زمین شد

در پایان این مسابقه، مهدی طارمی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. همچنین «امبمبا» دیگر بازیکن پورتو هم به عنوان بهترین بازیکن از سوی باشگاه پورتو انتخاب شد. طارمی و امبمبا بعد از دریافت تندیس، با همدیگر عکس یادگاری گرفتند.

طارمی در کنار امبمبا زبان پرتغالی طارمی سوژه شد

طارمی بعد از مسابقه ویدئویی را در کنای امبمبا ضبط کرد. او در این ویدئو با زبان پرتغالی لحظاتی برای هواداران صحبت کرد و سپس از امبمبا خواست او هم پیامی بدهد. امبمبا به زبانی غیر از پرتغالی شروع به صحبت می‌کند و طارمی با گفتن «Fala Portugues» (پرتغالی صحبت کن) از هم تیمی خود می‌خواهد با زبان پرتغالی پیام بدهد. امبمبا هم با خنده این صحنه را ترک می‌کند. انتشار این ویدئو در رسانه‌های باشگاه پورتو بازتاب گسترده‌ای داشت و به یکی از سوژه‌های اصلی هواداران پورتو تبدیل شد.

صحبت کردن طارمی به زبان پرتغالی سوژه شد طارمی: استرس تیم صدرنشین بیشتر است

مهاجم ایرانی پورتو در پایان مسابقه در مصاحبه‌ای گفت: بازی سختی بود. وقتی در رده اول جدول هستید، همیشه حفظ این موقعیت دشوار است. استرس برای تیم‌هایی که در صدر جدول هستند بیشتر از تیم‌هایی که در رتبه دوم یا سوم قرار دارند. برای همین برد ما اهمیت داشت. ما خوب بازی کردیم و خوشبختانه برنده شدیم.

تمجید ویژه باشگاه پورتو از طارمی

باشگاه پورتو که حسابی از عملکرد طارمی ذوق زده بود بعد از بازی با ویزلا، چند پست خود را به مهدی طارمی اختصاص داد. توییتر این باشگاه هم به شکل ویژه ای از طارمی تمجید کرد و طارمی را با دو گلی که به ثمر رساند، شاهزاده ایرانی خطاب کرد.

سایت پرتغالی: این بهترین فصل طارمی است

سایت پرتغالی zerozero گزارشی در خصوص عملکرد بازیکنان پورتو منتشر کرد. در بخشی از این گزارش با عنوان «روی بال طارمی»، آمده است: «اعداد و ارقام می‌گویند این بهترین فصل طارمی به عنوان لژیونر است: ۲۴ گل و ۱۶ پاس گل در ۴۵ بازی که تاثیر این بازیکن ایرانی را در تیم پورتو ثابت می‌کند.

نمره خوب برای طارمی

سایت «گل پوینت» امتیاز بازیکنان دیدار پورتو - ویزلا را منتشر کرد. بر اساس محاسبات این سایت، امبمبا از پورتو با ۷.۴ امتیاز به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد و طارمی با ۷.۳ دوم شد.

مهاجم ایران اشک هوادار پورتو را درآورد

در پایان بازی دیشب، طارمی، پپه و چند بازیکن دیگر پورتو به سمت هواداران این تیم رفتند و لباس بازی خود را به آنها دادند. طارمی که ستاره این بازی بود، بعد از دیدن پلاکاردی با پرچم ایران و با نوشته «پیراهنت را به من بده» به انگلیسی، به سمت هوادار دختر رفت و لباسش را به او اهدا کرد. هیجان هوادار بعد از دریافت پیراهن طارمی باعث شد تا او در آغوش فردی که کنارش نشسته بود، اشک بریزد!

طارمی با ۲۰ گل در رده دوم جدول

طارمی با دو گلی که برابر ویزلا به ثمر رساند، جایگاه دومی خود را در جدول گلزنان لیگ پرتغال مستحکم‌تر کرد. رقیب اصلی و سرسخت طارمی برای آقای گلی «داروین نونز» مهاجم بنفیکا است که این هفته موفق شد یک گل دیگر به ثمر برساند و ۲۶ گُله بشود. طارمی با ۲۰ گل دوم است و «هورتا» از تیم براگا با ۱۷ گل در رده سوم قرار دارد. همچنین در جدول بهترین پاسورها، طارمی بعد از «سیلوا» از بنفیکا (۱۵ پاس) و «فابیو وی را» از پورتو (۱۳ پاس) در رده سوم قرار دارد و ۱۲ پاس گل در لیگ پرتغال داده است. با این حال در مجموع گل و پاس گل، طارمی تاثیرگذارترین بازیکن لیگ پرتغال است.

پورتو در چه صورت قهرمان می‌شود؟

از هفته سی و دوم لیگ پرتغال، امشب تیم اسپورتینگ نزدیکترین تعقیب کننده پورتو در صدر جدول به میدان می‌رود. در حال حاضر پورتو با یک بازی بیشتر، فاصله ۹ امتیازی با اسپورتینگ دارد. در فاصله دو هفته مانده تا پایان لیگ پرتغال، اگر اسپورتینگ امشب تساوی کند و یا بازنده بشود، پورتو قهرمانی زودهنگام را جشن می‌گیرد. در غیر این صورت، پورتو برای قهرمانی باید در یکی از دو دیدار باقیمانده خود پیروز بشود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )