سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید که شخصاً با مقامات غنا و سنگال برای بازی‌های دوستانه صحبت شد، اما فدراسیون برنامه‌های دیگری را مدنظر داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه در بخشی از نشست خبری امروزش در خصوص همگروهی ایران با آمریکا و انگلیس و اینکه گروه با حضور این تیم‌ها به نوعی سیاسی است و وزارت امور خارجه برای این جام جهانی چه برنامه‌ریزی و تعاملاتی انجام داده، گفت: بحث فوتبال از هر منظری جذاب است. فوتبال برای برخی به دلیل همگروه‌های ایران جذاب شده و برای برخی هم خود جام جهانی جذابیت دارد.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه تلاش می‌کند هر آنچه دستگاه‌ها متولی می‌خواهند انجام شود. کار گروهی زیر نظر معاون اول رئیس جمهور شکل گرفته و وزارت امور خارجه هم عضوی از آن کار گروه است و ما تلاش می‌کنیم در حوزه دیپلماسی ورزشی هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تلاش‌هایی که این وزارتخانه برای هماهنگی بازی‌های دوستانه داشته، گفت: در سفر کوتاهی که به آفریقا داشتیم، با مقامات سنگال و غنا صحبت کردم که این اتفاق پیش از قرعه‌کشی بود. هر دو تیم (غنا و سنگال) به جام جهانی صعود کرده‌اند و به فدراسیون فوتبال گفتیم، اما فدراسیون فوتبال اهداف دیگری را برای بازی‌های دوستانه و حریفان تدارکاتی مدنظر داشته است. خواستم بگویم ما در این حد هم سعی کردیم از فرصت استفاده و شرایطی را فراهم کنیم.

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: جام جهانی ابعاد دیگری از جمله اقتصاد ورزش، گردشگری و توریستی هم دارد. در اخبار شنیدید که وزارت گردشگری ما، نهادهای ذیربط و مناطق آزاد ما در این زمینه تلاش می‌کنند و وزارت امور خارجه نیز در این زمینه تلاش می‌کند.

وی در خصوص عملکرد ایران در جام جهانی و پیش‌بینی از نتایج گفت: نمی‌دانم چرا برای اولین بار می‌خواهم ریسک بزرگی انجام داده و نظرم را اعلام کنم، اما به نظرم در جام جهانی با قاطعیت از گروه‌مان صعود می‌کنیم. وزارت امور خارجه هم با تلاش می‌کند تا جام جهانی این شور و نشاط را حفظ کند.

بیشتر بخوانید:

موانع پیش‌روی فدراسیون فوتبال برای برگزاری دیدارهای دوستانه ببینید | پیش‌بینی جالب سخنگوی وزارت خارجه از نتایج تیم ملی در جام جهانی زمان بازگشت مربی استقلال مشخص شد

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۴ )