حمید استیلی مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: سرپرست فدراسیون خطاب به رئیس فیفا گفت اگر سیاست از ورزش جداست چرا پول‌های فدراسیون فوتبال ایران بلوکه شده است؟

حمید استیلی مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: سرپرست فدراسیون خطاب به رئیس فیفا گفت اگر سیاست از ورزش جداست چرا پول‌های فدراسیون فوتبال ایران بلوکه شده است؟ حمید استیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره نشست جمعه شب مسئولان فدراسیون فوتبال با اینفانتینو گفت: جلسه جمعه شب اتفاق بسیار خوبی برای فوتبال کشور بود. در این چند روز که در کشور قطر حضور داشتیم سرپرست فدراسیون برای برگزاری این نشست اصرارهای زیادی به دبیرکل فیفا کرد که در نهایت مورد موافقت قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه ماجدی به زبان انگلیسی مسلط است به خوبی بروکراسی و دیپلماسی ورزشی را رعایت کرد و خوشبختانه رئیس فیفا با آغوش گرم در فضایی کاملاً صمیمی صحبت‌های مسئولان فدراسیون فوتبال را شنید و اتفاقاً به برخی از ابهامات پاسخ داد.

مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: حضور دایی و مهدوی‌کیا در مراسم قرعه‌کشی هم باعث اعتبار و آبروی فوتبال کشور شد و اتفاقاً در نشست با رئیس فیفا در مورد این مسئله هم صحبت شد. در دیدار جمعه شب ماجدی به اینفانتیو تأکید کرد که سعی دارد از این پس فضا را برای میزبانی از بانوان مهیا کند. البته برای این کار نیاز به زیرساخت است.

استیلی تأکید کرد: بحث دیگر جلسه جمعه شب در مورد مشکلات مالی فدراسیون فوتبال بود و سرپرست فدراسیون خطاب به رئیس فیفا گفت اگر سیاست از ورزش جداست چرا پول‌های فدراسیون فوتبال ایران بلوکه شده است؟ همین سؤال باعث شد تا اینفانتینو حق را به ما بدهد و گفت در جلسه با شیخ سلمان راهکاری مناسب برای این اتفاق پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: جلسه شب گذشته بیش از ۳۰ دقیقه طول کشید و این اتفاق مطمئناً برای فوتبال کشور مثبت خواهد بود. حتی خود من درباره جدایی ورزش از سیاست و مسائل مختلف با ریاست فدراسیون جهانی فوتبال صحبت کردم و همگی از وی برای مطالبات ایران از فیفا درخواست‌هایی را مطرح کردیم.

مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به اظهارنظرهای مختلف پیرامون همگروهی ایران با انگلیس و آمریکا و تیم دیگری از مرحله پلی‌آف و اینکه خیلی‌ها مدعی هستند گروه ایران سخت نیست، یادآور شد: اصلاً اینگونه نیست و اتفاقاً هیچ مسابقه‌ای راحت نخواهد بود. ۳۲ تیم برای مبارزه وارد جام جهانی می‌شوند و هیچ مسابقه‌ای آسان نیست.

استیلی تصریح کرد: انگلستان نایب قهرمان اروپا شده و ساوت گیت چندین سال است که با این تیم کار می‌کند و قطعاً یکی از مدعیان این دوره محسوب می‌شود. آمریکا هم تیمی است که اکثر بازیکنانش در بیرون از این کشور بازی می‌کنند و قطعاً حریف سرسختی خواهد بود.

وی درباره برنامه تیم ملی برای بازی‌های تدارکاتی گفت: ما با نمایندگان هفت هشت کشور صحبت کرده‌ایم، اما هنوز جمع‌بندی نهایی صورت نگرفته است، چون این موضوع دلایلی دارد. از آنجا که ما باید در ماه ژوئن بازی تدارکاتی داشته باشیم کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی در آن زمان در مسابقات قرار دارند و به همین دلیل نمی‌شود با این تیم‌ها بازی کرد.

مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: با این شرایط باید با تیم‌هایی که در پلی‌آف جام جهانی حضور دارند و یا تیم‌های آفریقایی مسابقه بدهیم و از شب گذشته رایزنی با این کشورها آغاز شده است. ما در ماه ژوئن ۱۴، ۱۵ روز فرصت داریم و باید سه چهار مسابقه خوب برای تیم ملی در راه مسابقات جام جهانی در نظر بگیریم.

استیلی در مورد اینکه همگروهی ایران با آمریکا وی را در مراسم قرعه‌کشی یاد چه موضوعی انداخت، اظهار داشت: ۲۴ سال از دیدار ایران و آمریکا گذشته است و یک سال دیگر تاریخ برگزاری این دیدار به یک ربع قرن می‌رسد. زمانی که ما با آمریکا بازی داشتیم تجربه بین‌المللی بازیکنان‌مان کم بود، ولی الان شرایط به شکلی است که هر چهار سال به جام جهانی می‌رویم و بازیکنان مختلفی در اروپا داریم.

وی ادامه داد: اتفاقاً برگزاری این بازی با تاریخ دیدار به یادماندنی ایران - استرالیا همزمان شده است و خاطرات ما هم زنده شد. روز شنبه هم مصاحبه‌ای با سایت فیفا داشتم و درباره دیدار ایران - آمریکا صحبت کردم و در مورد خاطرات آن مسابقه توضیحاتی دادم. امیدوارم در این مسابقه که در جام جهانی برگزار می‌شود بازی جوانمردانه و باغیرت توسط بازیکنان تیم ملی ما انجام شود و بهترین نتیجه را کسب کنیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۵ )