کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است که حریفان تیم ملی در جام جهانی نقاط اشتراک فراوانی دارند و این تیم برای آماده‌سازی کار چندان سختی نخواهد داشت.

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است که حریفان تیم ملی در جام جهانی نقاط اشتراک فراوانی دارند و این تیم برای آماده‌سازی کار چندان سختی نخواهد داشت. مسعود اقبالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره همگروهی تیم ملی فوتبال ایران با انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپایی (ولز، اوکراین یا اسکاتلند) در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: خوشبختانه با تیم‌هایی همگروه شدیم که نقاط مشترک فراوانی دارند و برای آماده‌سازی و رویارویی با آنها کار چندان سختی نخواهیم داشت. انگلیس، آمریکا و اسکاتلند یا ولز فوتبالی شبیه به هم دارند، به همین جهت ما برای انجام بازی‌های تدارکاتی و پیدا کردن حریف باید با تیم‌های اروپایی بازی کنیم.

وی ادامه داد: نکته بارز بازی تیم‌های همگروه تیم ملی بازی مستقیم است. این تیم‌ها از یک سوم دفاعی بازی‌سازی را شروع می‌کنند و با چند پاس توپ را روی دروازه حریفان می‌فرستند و تیم ما باید مدافعان آماده‌ای داشته باشد که خیلی خوب توپ‌های بلند و ارسالی آنها را دفع کنند. متأسفانه ما در بازی‌های مقدماتی در خط دفاع مشکلات زیادی داشتیم که اگر رفع نشود در جام جهانی به دردسر می‌افتیم.

کارشناس فوتبال کشورمان با بیان اینکه در قطر نیاز به بازیکنانی داریم که خوب حفظ توپ کنند، یادآور شد: ما در خط دفاع در حال حاضر کنعانی‌زادگان را داریم که خوب حفظ توپ و بازی‌سازی می‌کند و در خط هافبک هم نوراللهی هست که به خوبی حفظ توپ می‌کند. علاوه بر اینها باید با سایر بازیکنان هم کار کنیم و سطح فنی‌شان را بالا ببریم که بتوانیم با تیمی مثل انگلیس یا آمریکا رقابت کنیم.

اقبالی افزود: همانطور که گفتم تیم ملی اشکالات زیادی دارد و باید در فرصت باقیمانده تا جام جهانی تیم را به لحاظ تاکتیکی و تکنیکی ارتقا دهیم. ساختار دفاعی ما ضعیف است و باید تقویت شود، کاری که کی‌روش در دو جام جهانی گذشته انجام داد. او می‌دانست ایران توان رقابت با حریفانش در جام جهانی ندارد، بنابراین ساختار دفاعی تیم ملی را قوی کرد و بنای کار او ابتدا بر گل نخوردن بود و دیدیم که در این زمینه تا حدودی مقابل آرژانتین، اسپانیا و پرتغال موفق بود و بعد از آن روی ضدحملات کار می‌کرد.

«اگر پول داریم باید با یک مربی درجه یک به جام جهانی برویم.»، وی با بیان این جمله خاطرنشان کرد: کادر فنی تیم ملی باید تقویت شود، اگر شرایط مالی‌مان خوب است باید مربی بهتری داشته باشیم و اگر هم نه، باید نیمکت تیم ملی را تقویت کنیم. کریم باقری و وحید هاشمیان بازیکنان خوبی بودند، ولی ما در جام جهانی به افرادی نیاز داریم که در شرایط سخت و در لحظه، بهترین تصمیم را بگیرند. بنابراین اگر تصمیم به حفظ اسکوچیچ داریم باید در کنار او یک فرد بین‌المللی و فنی خوب قرار دهیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۹ )