سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی در جنگ و درگیری به وجود آمده میان روسیه و اوکراین، ناتو و کشورهای اروپایی را هم مقصر دانست.

سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی در جنگ و درگیری به وجود آمده میان روسیه و اوکراین، ناتو و کشورهای اروپایی را هم مقصر دانست. به گزارش خبرگزاری تسنیم، موضوع جنگ روسیه و اوکراین که ۱۰ روز از آن سپری شده، این روزها همه مسائل دنیا را تحت الشعاع قرار داده و به ورزش هم سرایت کرده است.

پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال منچسترسیتی هم درباره این موضوع نظرش را بیان کرد و گفت که از نظر او ناتو (کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی) و کشورهای اروپایی هم در شکل‌گیری این جنگ مقصر بوده‌اند.

گواردیولا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاستمداران می‌توانستند از وقوع اینگونه جنگ‌ها جلوگیری کنند اما باز هم جنگ رخ داد چون آنها شکست خوردند. جنگ در گرفت چون که سیاستمداران قادر به پیدا کرده راه حل دیگری نیستند و این مردم بیگناه هستند که آسیب می‌بینند و تاوانش را می‌دهند. به نظر من ناتو و کشورهای اروپایی هم کاملاً شکست خورده‌اند.

یکی از اعضای تیم تحت هدایت پپ گواردیو، الکساندر زینچنکو اوکراینی است و به همین دلیل هم بهتر از سایر اعضای تیمش می‌داند که در جنگی که در کشورش به راه افتاده چه خبر است. گواردیولا با ابراز تأسف بابت وضعیتی که برای هموطنان بازیکنش به وجود آمده است، افزود: وضعیت اوکراین نگران کننده است. ادامه این جنگ فقط شرایط را بدتر می‌کند.

سرمربی منچسترسیتی در پایان حمایت‌های صورت گرفته از مردم اوکراین توسط اهالی لیگ برتر انگلیس را تحسین کرد اما اذعان داشت که این قبیل کارها در نهایت نمی‌تواند راه حل مناسبی برای پایان دادن به جنگ باشند.

او گفت: این جور کارها مهم هستند اما در نهایت فقط یک ژست هستند نه چیزی بیشتر.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۶ )