عضو افتخاری فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تصمیم لهستان برای انصراف از بازی با روسیه در مسکو در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را باج‌خواهی دانست.

عضو افتخاری فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تصمیم لهستان برای انصراف از بازی با روسیه در مسکو در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را باج‌خواهی دانست. به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، ویچیسلاو کولوسکوف گفت: امتناع تیم ملی فوتبال لهستان از بازی با روسیه به نوعی باج‌خواهی و ایجاد فشار است.

نایب رئیس پیشین فیفا در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۷ میلادی افزود: اقدام لهستان تلاش دوباره‌ای برای باج‌خواهی و فشار است. پیش از این باشگاه‌ها توانستند فشار بیاورند و میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا را از سن‌پترزبورگ بگیرند. باید سعی کنیم روی جانی اینفانتینو به‌عنوان رئیس فیفا فشار بیاوریم. به احتمال زیاد یک زمین بی‌طرف برای بازی روسیه و لهستان انتخاب خواهد شد که اگر حریف به آنهم بسنده نکند، شکست می‌خورد.

کولوسکوف درباره تصمیم یوفا برای گرفتن میزبانی روسیه از بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا اظهار داشت: معتقدم این یک تصمیم سیاسی تحت فشار اتحادیه اروپا، فدراسیون‌های فوتبال و باشگاه‌های کشورهای غربی این قاره است.

تیم ملی فوتبال روسیه ۲۴ مارس (۴ فروردین ۱۴۰۱) در یکی از دیدارهای گروه B مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره اروپا در مسکو باید از لهستان میزبانی کند. در دیگر بازی این مرحله تیم‌های ملی سوئد و جمهوری چک رو در روی هم قرار می‌گیرند. برنده این دو بازی مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد تا تیم فاتح راهی جام جهانی شود. این بازی نیز در زمین برنده دیدار روسیه و لهستان برگزار خواهد شد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۰ )