محمد نصرتی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است که پرسپولیس و استقلال خود را از رقبا جدا کرده‌اند و مدعیان اصلی قهرمانی هستند.

محمد نصرتی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است که پرسپولیس و استقلال خود را از رقبا جدا کرده‌اند و مدعیان اصلی قهرمانی هستند. محمد نصرتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره اتفاقات اخیر در فدراسیون فوتبال، انتخاب حمید استیلی به‌عنوان مدیر تیم ملی و ابقای مهدی مهدوی‌کیا به‌عنوان سرمربی تیم زیر ۲۳ سال اظهار داشت: ما باید در فوتبال‌مان از کشورهای موفق دنیا الگوبرداری کنیم. همانطور که در فوتبال آلمان می‌بینیم از افرادی استفاده می‌شود که در فوتبال صاحب سابقه و تجربه هستند، فوتبال ما هم نباید از این قاعده مستثنی باشد.

وی افزود: همین که مهدی مهدوی‌کیا در رأس کادر فنی تیم زیر ۲۳ سال قرار گرفته، اتفاق خوبی برای آینده فوتبال ماست. او در بازی‌های انتخابی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا هم با وجود اینکه زمان کافی نداشت، اما نتایج خوبی گرفت و به نظرم باز هم می‌تواند با این تیم موفق باشد و به المپیک برسد.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه مجتبی خورشیدی به‌عنوان سرپرست سابق تیم ملی زحمات خود را کشید، خاطرنشان کرد: در برهه‌ای که آقای خورشیدی به‌عنوان سرپرست تیم ملی انتخاب شد، خیلی نسبت به این انتخاب انتقاد وجود داشت، اما اکنون آقای استیلی با سال‌ها تجربه بازی برای تیم ملی و حضور در جام جهانی به‌عنوان مدیر یا سرپرست تیم ملی انتخاب شده که اتفاق خوبی است. البته اینها کافی نیست و تیم ملی برای موفقیت، باید برنامه‌ریزی خوبی هم داشته باشد، اردوها و بازی‌های تدارکاتی داشته باشد و به خوبی برای جام جهانی آماده شود.

نصرتی با اشاره به سیدبندی قرعه‌کشی جام جهانی گفت: فکر می‌کنم با وجود صعود ایران به جام جهانی، اما دو بازی آینده برای ما اهمیت زیادی دارد، چون اندکی شانس داریم که به سید دوم قرعه‌کشی جام جهانی برسیم و این اتفاق خوبی برای ما خواهد بود.

وی درباره عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی خادم نیز تصریح کرد: باید به آقای عزیزی خادم هم خسته نباشید بگوییم. به هر حال تیم ملی در شرایطی بحرانی قرار داشت که در مدت اخیر و در زمان حضور آقای عزیزی خادم توانست به جام جهانی صعود کند، اما اکنون هم هماهنگی خوبی بین هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و سرپرست فعلی وجود دارد که این هماهنگی می‌تواند در آینده به فوتبال ما کمک کند. فوتبال باید با خرد جمعی جلو برود و احساس من این است که عزل عزیزی خادم هم بابت خود رأی بودن و گرفتن تصمیمات انفرادی بود. امیدوارم در نهایت تمام این تغییرات به سود فوتبال کشور و به خصوص تیم ملی شود، چون ما پتانسیل خوبی در تیم ملی داریم و می‌توانیم با این نفرات آماده در جام جهانی حداقل چهار بازی انجام بدهیم و از گروه‌مان صعود کنیم.بازیکن سابق پرسپولیس با اشاره به رقابت میان استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی و جا ماندن سایر مدعیان از این رقابت، گفت: استقلال و پرسپولیس خودشان را جدا کردند و مدعیان اصلی قهرمانی هستند، چون فاصله امتیازی آنها با سایر تیم‌ها زیاد شده است. به نظرم از اینجا به بعد باید برای فرهاد مجیدی هم احترام خاصی قائل شویم و شاید قبل از این کسی فکر نمی‌کرد او بتواند اینگونه تیمش را به لحاظ فنی و حواشی، مدیریت کند. سپاهان هم از رقابت دو تیم جا مانده است، اما در این فصل باید افسوس خورد که تیمی مثل تراکتور میان مدعیان نیست و به این حال و روز افتاده است. تراکتور تیمی بود که وقتی به لیگ برتر برگشت و در برهه‌ای که فوتبال ایران دو قطبی یا نهایتاً با حضور سپاهان سه قطبی بود، این فضا را بشکند.

نصرتی افزود: چون خودم در تراکتور بازی کردم، الان شرایط این تیم من را اذیت می‌کند، چون تراکتور تیمی بود که همیشه جزو کاندیداهای قهرمانی بود و حضور چنین تیم‌هایی به فوتبال ما رونق می‌دهد. وقتی تیم‌هایی مانند پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، صنعت نفت و فولاد خوزستان در لیگ برتر بدرخشند، به پشتوانه هوادارانی که دارند، می‌توانند به لیگ ما رونق بدهند.

وی درباره اینکه آیا راهی برای خروج تراکتور از بحران وجود دارد یا نه، گفت: قطعاً راهکار وجود دارد که ابتدا باید همه برای موفقیت این تیم متحد و یکپارچه شوند. من با تراکتور سابقه قهرمانی در جام حذفی و نایب قهرمانی در لیگ برتر را دارم و اکنون در شرایطی هستیم که حساسیت روی این تیم زیاد شده است. همه هواداران و مسئولان استانی باید یک هدف داشته باشند و آن هم بازگرداندن عزت به این تیم است. باید کمک کرد تا تراکتور مثل زمانی شود که در لیگ قهرمانان آسیا جزو تیم‌های پرهوادار بود و می‌توانست عملکرد درخشانی داشته باشد.

بازیکن سابق تراکتور خاطرنشان کرد: وضعیت تراکتور واقعاً نگران کننده است و باید این مسئله را هم در نظر بگیریم که این تیم چند سال به صورت خصوصی اداره شد و آقای زنوزی از جیب برای تراکتور هزینه کرد که این کار سختی‌های خودش را داشت. وقتی در فوتبال امروز می‌بینیم تیم‌هایی چون سپاهان، فولاد، مس یا حتی گل‌گهر به بخش‌های صنعتی کشور وابسته هستند و از آنها ارتزاق می‌کنند، چطور می‌توان در بخش خصوصی موفق شود. برای همین به نظرم بهتر است سرمایه‌های استان مانند مس سونگون در فوتبال تبریز هم مورد استفاده قرار بگیرد تا تراکتور با اتحاد و یکپارچگی به جایگاه واقعی خود برگردد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )