طرفداران فوتبال در ایران همچنان منتظر تایید ستاد ملی مقابله با کرونا برای حضور در ورزشگاه برای بازی تیم ملی مقابل عراق و امارات هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون فوتبال ایران برنامه‌های خود را برای برگزاری جشن صعود تیم ملی ایران به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در بازی مقابل عراق و امارات آماده کرده است تا بتواند بهترین مراسم را با حضور میهمانان ویژه برگزار کند.

شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال که دو دیدار با جیانی اینفانتینو رئیس فیفا داشت از او برای تماشای یکی از بازی‌های تیم ملی ایران در بهمن ماه دعوت کرد که طبق اعلام سایت فدراسیون با موافقت او روبرو شد تا سران فدراسیون فوتبال با توجه به نتایج درخشان تیم ملی ایران در ۶ بازی گذشته خود در رقابت‌های انتخابی جام جهانی که با ۱۶ امتیاز همراه بوده است تصمیم به برگزاری جشن صعود در مقابل دیدگان اینفانتینو بگیرند.

کاهش تعداد مرگ و میر در کشور بابت شیوع ویروس کرونا نیز باعث امیدواری فدراسیون فوتبال بابت دریافت حضور هواداران در ورزشگاه‌ها شد. ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش با حضور ۳۰ درصدی تماشاگران در تمامی ورزشگاه‌های فوتبال موافقت کرده است اما هنوز دستورالعمل آن به وزارت ورزش و سپس فدراسیون فوتبال ارسال نشده است.

از سوی دیگر جهش ویروس کرونا با عنوان «اُمیکرون» تبدیل به چالش جدی برای حضور میهمانان ویژه شده است. اینفانتینو در فاصله ۵ روز مانده به بازی با عراق و ۱۰ روز تا دیدار با امارات هنوز پاسخ رسمی به درخواست فدراسیون ایران برای حضور در تهران نداده است.

با این حال بخش روابط عمومی فدراسیون فوتبال با توجه به احتمال سفر قریب‌الوقوع اینفانتینو و احتمال اعلام آمادگی او و هیأت همراه تا ۲۴ ساعت قبل از هر یک از بازی‌ها تدارکات این موضوع را ادامه می‌دهند اما همچنان از قطعی شدن احتمال حضور طرفداران زن و مرد در دیدارهای پیش روی تیم ملی ایران مطمئن نیستند.

علی آذری جهرمی سخنگوی دولت، سه شنبه هفته گذشته خبر از برگزاری جلسه ویژه رئیس فدراسیون فوتبال، وزیر ورزش و رئیس جمهوری برای تدارک هر چه بهتر جشن صعود داده بود اما با گذشت چهار روز از این موضوع هنوز خبری از اعلام رسمی آن و فروش اینترنتی بلیت برای هر یک از بازی‌ها نیست.

فدراسیون فوتبال ایران آمادگی کامل خود را برای میزبانی از تیم‌های ملی عراق و امارات با حضور هواداران به مسئولان عالی رتبه کشور اعلام کرده است اما همه چیز به تصمیم نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش و سایر نهادها وابسته است.

تیم ملی فوتبال ایران هفتم بهمن ماه میزبان عراق و دوازدهم بهمن ماه از امارات در ورزشگاه آزادی پذیرایی می‌کند. پیروزی شاگردان دراگان اسکوچیچ در هر یک از این دیدارها صعود زودهنگام ملی پوشان را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به همراه خواهد داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.